.... ارشد هوش مصنوعی  ....

.... ارشد هوش مصنوعی ....

..:::مث تمبر به هدفی که داری بچسب:::..سال ۱۳۹۵ سال برآورده شدن آرزوها.... علم،پناه و عزت و راهنماست.امام علی(ع)
.... ارشد هوش مصنوعی  ....

.... ارشد هوش مصنوعی ....

..:::مث تمبر به هدفی که داری بچسب:::..سال ۱۳۹۵ سال برآورده شدن آرزوها.... علم،پناه و عزت و راهنماست.امام علی(ع)

خاطره نویس...

پارت وان(Part One):

----------

جلسه دوم زبانکده انقد بابا دم در با ماشین بوق بوق کرد ک هول هولی وسایلو پرت کردم تو کیفم و بدو سمت ماشین...

توماشین متوجه شدم مدادمو جا گذاشتم خودکار داشتم اما من عادت ندارم با خودکار بنویسم بد جور وابسته ی این مداد نوکی ها(اتود)شدم...

دیرم شده بود نمیتونستم قبل زبانکده برم یه نوشت افزاری...

بدو از پله های زبانکده بالا رفتم یهویی چشم خورد ب ویترین قشنگی ک کنار میز منشی بود...

با منشی سلام و علیکی کردم و نگاهی ب ویترین زیبا انداختم...

پر بود از گیر و کِش مو و دستبند و گردنبند خوشکل دخترونه و بچه گانه...

یکم تعجب کردم...یهو....

یهو چِشَم خورد ب چند بسته مداد نوکی خوشکل و شیک...

با خودم گفتم وسط این وسایل بچه گونه این مدادا چیه؟!

خب...

ذوق کردم تا مدادا رو دیدم ب منشی گفتم یکیشو در بیاره ببینم...

رنگ سبزش رو در آورد ... نگاش کردم همینکه میخاستم پولو از تو کیفم دربیارم صدایی شنیدم...

های مریم!

برگشتم دیدم استادمه...منم گفتم :  های!

بعد...برگشتم سمت منشی ک پول مدادو باهاش حساب کنم در حین صحبتای من با منشی(منشی هم کلی متعجب )

استاد اومد نزدیکم...با خنده گفت:مریم جان چیزی شده؟

منم گفتم:نه استاد!ازاین مداد خوشم اومده میخام با خانم.... حساب کنم!

استاد زد زیر خنده و ب دنبالش خانم منشی

استاد گفت:مریم جان فکر کردی ما اینجا کار و کاسبی راه انداختیم

منم سرخ شدم، سبز شدم، آبی شدم...در کل رنگین کمان شدم

تازه متوجه شدم این ویترین واسه جوایز بچه های کوچیک زبانکده س...یعنی برا تشویقشون بهشون ازاین ویترین جایزه میدن اصلا فروشی نیست

با شرمندگی  فقط تونستم بگم: آیم سُوری!!!مداد و پس دادم اما استاد گفت اگه مداد رو بر نداری ناراحت میشم...

گفت: این مداد رو ببر یادگاری از طرف من

خیلی استادمو دوس دارم(قبلاً هم گفتم)مهربونه و با معلومات....در ضمن هم نام خودمه

مریم ها همه گلن

--------------------


پارت تو(Part Two):

-----------

روز چهار شنبه هفته گذشته کلی زبانکده خوش گذشت...

قبلاً تو پستی ک در مورد مقاله آی اس آی نوشتم گفتم که یه دوست پیدا کردم ک بهم قول داده تو این زمینه کمکم کنه...این دوستم هم اسمش مریمه

میدونستم تاحالا چهارتا مقاله آی اس آی برا نشریات آمریکایی فرستاده اما فک میکردم دانشجوی ارشد (تربیت بدنی)باشه ترم آخری...

تازه روز 4شنبه متوجه شدم چند سال پیش درسش تموم شده حدود 5سال سابقه تدریس داره....چند سالشو دانشگاه چمران تدریس کرده!!!

تا استاد بیاد کلی دراین زمینه حرف زدیم...

بهش گفتم:نمیخای برای دکترای خارج کشورت اقدام کنی؟؟؟

با یه نارحتی برگشت نگام کرد،گفت:دست رو دلم نزار مریم!!!

بعد بایه حالت جدی گفت:نبینم ازدواج کنیا!!!(اونجا بابام رو کم داشتم ک بهش بگه:دختر من همینجورش نزده میرقصه تو دیگه براش ساز و دُهُل نزن لطفاً)

اینو ک گفت زدم زیر خنده...گفت:شوخی نمیکنم درستو بخون بعد ازدواج کن

گفتم مگه شوهرت با رفتنت مشکل داره؟

گفت:نه!من مشکل دارم...اون کارش جوریه نمیتونه باهام بیاد منم مجبورم بمونم نمیشه تنهاش بزارم برم آی جاناینم از مشکلات متاهلی!!

یهو گفت:مریمممممممم!!!انقد دلم میسوزه نمیتونم برا مسابقات المپیک برم انگلیس

انقد خندیدم ک داشتم میمردم

نمیدونم چرا خنده م گرفت....

ولی حق داشت،رشته ی تربیت بدنی بود و عشق ورزش

منم بودم دلم میسوخت....

منم هرساله اوایل ژانویه با شروع نمایشگاه CES دلم پر میکشه اونجا

بگذریم....

در همین حین استاد وارد شد با چهره خندان و زیباش...

بعداز احوال پرسی انگلیسی شروع کرد ب مرور درس گذشته...

همینکه داشتیم جواب میدادیم یهو گفت:بچه ها!!!صبر کنید قبوله یه مسابقه لغت بزاریم؟؟؟

اینجوریکه از همه خانما و آقایون لغت پرسیده میشه و هرکی جواب نده از دور خارج میشه و انقد پرسیده میشه تا یکی تنها بمونه...

در ضمن  اونیکه آخر میمونه بهش جایزه میده...اگه گفتید چی؟

استاد خودشم حواسش نبود....گفت هرکی برنده بشه بهش یه کِش موی قشنگ میدم

ما مردیم از خنده....استاد با خنده ی ما متوجه آقایون کلاس شد...

جالبه یه آقا برنده شه اونم کِش مو جایزه ببره

----------------------------

پارت تری(Part Three):

--------------

همون روز چهارشنبه بعد گفتن گرامر استاد چند تا تست تافل رو داد ک حل کنیم...

.

.

.

از بدی های پشت کنکوری یکیش ابتلای تدریجی ب آلزایمر،مشکلات تدریجی بینایی و مشکلات تدریجی شنوایی(اینو 4شنبه متوجه شدم)

بعد از اتمام زمان داده شده...استاد شرو کرد به حل تستا!!!

تست اول رو من و مریم اشتباه زدیم یعنی استدلالمون برا اون تست درست نبود پس اشتباه شد

استاد جوابشو داد منم با توجه ب چیزی ک شنیدم جوابو نوشتم...همینکه نوشتم حس کردم جواب اشتباهه...

ب استاد گفتم اگه براشون مقدوره دوباره توضیح بدن...آخه مریم دوستم هم نظرش مث من بود...

استاد توضیح داد اما من هنو گیج بودم...

برگشتم سمت مریم بهش گفتم:اگه جواب مصدر با to باشه پس کو فعل جمله؟؟؟؟؟؟؟

مریم هم نگاهی انداخت به جمله گفت:درست میگی...گف من روم نمیشه تو ب استاد بگو!!!

منم پر رو پرو برگشتم ب استاد گفتم...

استاد حالا نخنده پس کی بخنده...

گف مریم حالا متوجه شدم گیر کارت کجاس...من برا جواب گفتم: took نه  to take

واقعا نمیدونم تو فکر چی بودم اون لحظه ک جوابو اشتباه متوجه شدم!!!!

مریمو میگی از خنده اشک تو چشاش جم شده بود...گفت مریم دیگه از رو دستت نگا نمیکنم

برگشتنی ب بابا گفتم خواهشا این دخترت رو ببر یه چک آپ کامل

-----------------------------------

پ.ن.1:

شهادت باب الحوائج موسی بن جعفر (ع)،پدر بزرگوار امام رئوف رو خدمت تمامی دوستان بزرگوار تسلیت عرض میکنم...

------------------------------------

پ.ن.2:

یادش بخیر سال 88 همچین شبی حرم امام رضا بودم...وای ک چقد دلم هوای گنبد طلاییشو کرده...بایستم و زل بزنم ب گنبدش و هیچی نگم و فقط سکوت....آخه آقا خودش طلبیده و کل حرفای دلمو از حفظه...سکوت کنی ببینی آقات چی بهت میگه...السلام علیک یا ضامن آهو(ع)

-------------------------------------

پ.ن.3:

وای چقد خوشحال شدم...الان با یه سایت آشنا شدم در زمینه یادگیری برنامه نویسی تحت وب...

دوستایی ک مث من عاشق برنامه نویسی تحت وب هستن سری ب این سایت بزنن...عالیه

!educate yourself

خداییش لینکای سمت چپش رو نگاهی بندازید .... کیف نمیکنید؟؟؟؟

رو هرکدوم دوس دارید کلیک کنید

-----------------------

پ.ن.4:

ظهری آبجی کوچیکه بهم اس داده و نوشته:

آجی برا شام میام خونتون!هورااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

-----------------------

پ.ن.5:

وقتی بیرون میرم...لابلای جمعیت...همش حس میکنم تو رو میبینم...یعنی؟؟؟

یعنی تو هم میگی خیالاتی شدم؟دیوونه شدم؟...

نمیدونی دیوونگی چه عالمی داره...همش خودم هستم و تو

------------------------

دلتنگم خدا جونم...

سلام

دوس ندارم بنویسم اما چیکار کنم آخه خیلی دلتنگم خیلی...

دلم تنگ شده برا درس خوندن ، تست زدن ،جزوه ها رو برگ برگ کردن...

کتابامو وا میکنم و بوشون میکنم دلم غش میره واسه بوی کتاب...

اما دوس ندارم واسه کنکور درس بخونم مرگم کنکور دادنه اما فعلا باید بگم خدایا شکر و راضیم ب رضات...

از کوچیکترین فرصتی استفاده میکنم و میپرم تو اتاقم و گوشه ی تختم میشینم و با یه آهنگی ک دوسش دارم گریه کنم(بعضی وقتا گریه میکنم)...

نمیدونم شمایی ک داری این مطلب رو میخونی تاحالا شده  دعای معراج رو بخونی؟

منکه تو کیفم یه عالمه دعا دارم (دعاهای پرس شده) و یکیشون هم دعای معراج...

شنیده بودم و از نوشته های اولش میدونستم کسی اونو همراه خودش داشته باشه چه خوبی هایی داره اما خوندنش از همراه داشتنش با فضیلت تره...

راستش یه بار از تو وب یاسمین جون ،جذب متن دعای معراج شدم اما بازم  نخوندمش تا...

اعتکاف امسال بدجور دلم هوای خوندنش رو کرد...از ته دل خوندمش و واقعا آرومم کرد(حتما امتحان کنید)

بازم دلم هوای خوندنش رو کرده...

من باایمان و خیلی بااعتقاد نیستم اما آرزومه با ایمان بشم و ب ایمان و اعتقاد قلبی برسم  و خدای مهربونم رو پرستش کنم اونجور ک سزوار و شایسته ی مهربونی و کریمی و بخشندگی و خدایی اونه... اما فعلا فقط بلدم اذیتش کنم

با خودم میگم وقتی خدایی ب مهربونی خدای مهربونم دارم چرا باید دلتنگ بشم؟ چرا باید از غم و غصه های این دنیا گله کنم؟

اما منم آدمم و دل دارم...

دیروز زبانکده خیلی بهم خوش گذشت و کلی خندیدم با دوست خوبم مریم گلی...

اما الان اصلا حسش نیست ک تعریف کنم بعدا مینویسم فعلا دلتنگم و میخام چشامو ببندم و یه جای ساکت و آروم تنها باشم....

اما....

اما وقتی چشامو میبندم دلتنگیم بیشتر میشه...

خداجونم!خدای خوبم!منو ببخش انقد اذیتت میکنم

------------------------

اما جواب خدای مهربونم(اتفاقی تو یه وب الان دیدمش):

می دانم هراز گاهی دلت تنگ می شود.
همان دلهای بزرگی که جای من در آن است
آنقدر تنگ میشود که حتی یادت می رود من آنجایم.
دلتنگی هایت را از خودت بپرس.
و نگران هیچ چیز نباش!
هنوز من هستم. هنوز خدایت همان خداست! هنوز روحت از جنس من است!
اما من نمی خواهم تو همان باشی!
تو باید در هر زمان بهترین باشی.
نگران شکستن دلت نباش!
میدانی؟ شیشه برای این شیشه است چون قرار است بشکند.
و جنسش عوض نمی شود ...
و میدانی که من شکست ناپذیر هستم ...
و تو مرا داری ...
برای همیشه!
چون هر وقت گریه میکنی دستان مهربانم چشمانت را می نوازد ...
چون هر گاه تنها شدی، تازه مرا یافته ای ...
چون هرگاه بغضت نگذاشت صدای لرزان و استوارت را بشنوم،
صدای خرد شدن دیوار بین خودم و تو را شنیده ام!
درست است مرا فراموش کردی، اما من حتی سر انگشتانت را از یاد نبردم!
دلم نمی خواهد غمت را ببینم ...
می خواهم شاد باشی ...
این را من می خواهم ...
تو هم می توانی این را بخواهی. خشنودی مرا.
من گفتم : وجعلنا نومکم سباتا (ما خواب را مایه آرامش شما قرار دادیم)
و من هر شب که می خوابی روحت را نگاه می دارم تا تازه شود ...
نگران نباش! دستان مهربانم قلبت را می فشارد.
شبها که خوابت نمی برد فکر می کنی تنهایی ؟
اما، نه من هم دل به دلت بیدارم!
فقط کافیست خوب گوش بسپاری!
و بشنوی ندایی که تو را فرا می خواند به زیستن!
پروردگارت ...
با عشق !

روش مز

روش مز

یه کاغذ بزرگ داشتم که در یک ستون لیست همه درسام رو داخلش نوشته بودم.
و در ستون های بعدی: خوندن کامل کتاب ، مرحله دوم خوندن و تست ، خوندن نقاط ضعف ، مرحله سوم خوندن و تست ، تست ، خوندن خلاصه نویسی ها و ... نوشته شده بود.

مز اول
این دوره خوندن کامل همه کتاب ها،+ یک پنجم تست هاش + تشخیص مباحث مهم از بقیه مباحث
مز اول ۶۴ روزه بود. هدفم تو این دوره خوندن کامل همه کتاب هام بود.هر بخش از کتاب هایی که می خوندم تست هاشو یک پنجم می زدم که به تست عادت کنم و بدونم چیا در تست مهمه. مثلا تست های ۱ ،۶ ، ۱۱، ۱۶ و .... رو می زدم . مز اول واسه من ۵۴ روزه تمام شد و حدود ۱۰ روز زمان صرفه جویی داشتم و نصفشو واسه مبحث هایی صرف کردم که درست نمی فهمیدمشون و زود ازشون گذشته بودم. توی کتاب هام با خودکار همه چیز می نوشتم و واسه خودم توضیح می دادم. هر کسی زبون خودش رو بهتر می فهمه.این خیلی مهمه. اگه این کارو نکنی داخل کتابت واسه دوره بعدی انگار کتاب جدید داری می خونی.
تو مز اول باید مباحث مهم رو از بقیه مباحث جدا کنی. خیلی باید روی روحیه کار کنی. در هر مز هر درس رو که شروع می کنی ، اسم درس با ۱۰ تا مربع می چسبه به دیوار. من صفحه ای کار می کردم.از تو فهرست کتاب حساب می کردم مثلا باید ۱۷۰ صفحه بخونم. هر ۱۷ صفحه که می خوندم ،یک مربع رو با لذت زیاد سیاه می کردم. و اگه همش سیاه می شد توی جدول اصلی اون درس مربع اون مز رو سیاه می کردم. این سیاه کردن خیلی انگیزه می ده .دیدن سیاهی ها بهتون امید میده و ... .

خوب دوستانیه سوال هم پیش میاد. اونم اینکه مثلا اگه الان ریاضی مهندسی خوندیم و گذاشتیمش کنار تا یک ماه یادمون نمیره؟
جواب: خوب معلومه که آره. شاید خیلی چیزاش یادتون بره اما چند تا خوبی خیلی بزرگ داره. ۱ – می دونی که کتاب رو خوندی و تمامش کردی و مربعشم سیاه شده و تو ذهنت می مونه که آره من خوندمش. ۲ – فرض کن شدی کلاس دوم ابتدایی نوشتن "بابا نان داد" برات آب خوردن میشه. اینجا هم همینجوره اما قویتره مثل اینه که سطحتو از راهنمایی بیاره دبیرستان. ۳- ما هنوز خیلی با درسا کار داریم. در مز های بعدی فاصله های زمانی خوندن یک کتاب کمتر میشه.

شما تمام دروس رو تو مز اول در ۵۴ روز دوره کامل کردید؟ البته اگه اشتباه نکنم خلاصه نکردید وفقط نکات رو تو کتاب حاشیه نوشتید
جواب: آره دقیقاً شما فکر کنید می خواهید گرایش هوش امتحان دهید.زبان که بحثش جداست و میشه روزانه وسط درس ها خوندش و ۱۲ درس برای شما می ماندو ۵۴ روز . پس متوسط زمان ۴/۵ روز برای هر درس برای شما در نظر گرفته میشود.
۴/۵ روز خیلی عالیه.فکر کن واسه یه امتحان ۴/۵ روز وقت داری.من تو دانشگاه در عرض کمتر از ۴۸ ساعت ۴ تا امتحان ترم دادم.راحت میشه خیلی درسارو کمتر از این تمام کرد.مثل محاسبات، منطقی، معماری ، هوش ،یا اگه هدفت نرم افزار باشه زبان های برنامه نویسی، دیتابیس و ... .اگه پیش زمینه داشته باشی که خیلی هم راحت تری. من ۱۵ درس رو تو ۵۴ روز خوندم و فقط ریاضی مهندسی و مدار یک کامل نشدن. اما به هر حال زمان ۶۴ روزه مز اول یه زمان خیلی خوبه.اگه احساس می کنی زمان کمیه، قبل از اینکه مز اول رو شروع کنی حتما پایه بعضی درساتو قوی کن.

اینطور که معلومه، از اول شروع به خلاصه‌نویسی نکردید.به نظرتون حاشیه‌نویسی در کتاب٬ موثرتر هست؟
جواب: ببینید، وقتی به چیزی تسلط ندارید نمی تونید خلاصه نویسی کنید.فرض کن هیچی ریاضی مهندسی بلد نیستی و می خواهی خلاصه چیزهایی که می خونی رو بنویسی. این حداقل ۸۰ صفحه میشه. نوشتن ۸۰ صفحه یه کار بیهوده است.
باید مرحله به مرحله پیش برید. دقیق تر بگم زمان نوشتن خلاصه به صورت جداگونه وقتی هست که شما کل کتاب رو بتونی تو ۱۰ الی ۱۵ صفحه جا بدی در غیر اینصورت نوشتن درون کتاب و زیر مطالب مهم خط کشیدن خیلی به زمانت بیشتر کمک می کنه. خوب با این حساب و دلایل فقط از نظر خلاصه نویسی، در مز اول نوشتن و هایلایت کردن نوشته های کتاب خیلی کار عاقلانه ای هست.

مز دوم
این دوره مانور روی تست
خوب بعد از پایان مز اول به دوره ۳۲ روزه مز دوم وارد میشیم. این دوره بستگی به خودتون ممکنه بیشتر هم طول بکشه اما زمان اضافی که احتیاج داره باید از مز اول تامین بشه نه مز های بعدی.در مز دوم ما روی تست مانور می دیم. مهمترین کار خوندن خلاصه نویسی ها و یا قسمت هایی هست که زیرش خط کشیدیم و زدن تست هست. این بار تست هایی رو که از مرحله قبل اشتباه زده بودیم به علاوه اونایی که شک داشتیم و همچنین تست های جدیدی که انتخاب می کنیم رو میزنیم. بعد از زدن تست های هر بخش اونها رو تصحیح می کنیم و مشکلاتمونو بر طرف می کنیم. تعداد تست ها در این مرحله دست خودتونه . اما از زدن تست های قدیمی دوری کنید. من خودم زیر سال ۸۰ رو بیخیال میشدم، به خاطر همینم راحت بودم و سر وقت تمام شد.

در مز اول نوشتن و هایلایت کردن نوشته های کتاب خیلی کار عاقلانه ای هست. در مز دوم خواندن این نوشته ها مهمه و تعیین مهمتر ها از کمتر مهم ها و اونایی که مهم هستند و خوب یاد گرفتیشون.

مز سوم
این دوره خلاصه نویسی
خوب از اینجا کار مهم شروع میشه.از اینجاست که تقریبا یک ماه تا کنکور باقی مونده و رتبه شما رو از ۵۰۰ به زیر ۵۰ میاره. مز سوم. یه دوره ۱۶ روزه. در این مز باید واسه هر درس تقریبا یه روز وقت گذاشت و همه مطالبش رو که می دونیم مهمه بخونیم و خلاصه نویسی کنیم.و هر درس رو تقریبا در ۱۰ تا ۲۰ صفحه خلاصه می کنیم.

مز چهارم
این دوره آزمون های کنکور
یه دوره ۸ روزه. دوره "تست ، تست ، تست " هر روز صبح یک آزمون کنکور از سال های قبل و عصر ها خوندن مباحثی که در تست ها مشکل داشتیم به علاوه خلاصه نویسی کردن. یادتون باشه دیگه وقتتون رو نباید صرف چیزای جدید کنید.

مز پنجم.
این دوره مرور خلاصه ها
یه دوره ۴ روزه. روزی ۳ تا خلاصه درسایی که نوشتیم رو می خونیم.

مز ششم
این دوره خواندن تمام خلاصه ها
دوره ۲ روزه. همه خلاصه ها رو بازم می خونیم.

مز هفتم و آخر .
این دوره روز قبل کنکور
باور کنید نگاه کردن به صفحه خلاصه ها در ۵ ثانیه باعث میشه کل صفحه تو ذهنتون بیاد. روزه قبل از کنکوره. به خودتون سخت نگیرید.من با آرامش همه خلاصه هامو خوندم و فرمول های ریاضی مهندسی ، محاسبات و این چیزا که خیلی فرار بود رو تو ذهن کوتاه مدتم جا دادم.

مبارزه هرقدر دشوار ،صعود را ادامه بده،شاید قله تنها در یک قدمی تو باشد. Exclamation
-------------------------
تشکر ویژه از سایت مانشت
----------------------------
----------------------------
----------------------------
پ.ن.1:
تولد تولد تولدت مبارک آبجی کوچولوی پرستار خودم...
آبجی مهربون خودم!!! تولدت مبارک ایشالا تولد صد سالگیت کنار عشقت...
قربونت بره آبجی مریمت ک برگشتنی از بیمارستان میشینی غصه ی مریضاتو میخوری..
ایشالا یه روز بیکار شی و نری سرکار...یعنی هیچ مریضی تو دنیا نباشه ک بخوای بری بیمارستان
---------------------------
پ.ن.2:
یاد اونروز افتادم سال 1389 و درست 23خردادماه...درست آغاز ماه مبارک رجب بود...
نمیدونم...یادش میفتم دلم میگیره و اشک ...
.
.
.
چه زود گذشت...باورت میشه مریمی؟!داره میشه 6سال
----------------------------
پ.ن.3:
امروز هفتمین سالگرد یه عزیز سفر کرده س...برای شادی روحش یه حمد بخونید
.
.
.
ایشالا زندگیت همیشه شادی باشه بدون یه لحظه غم و درد!!!
-----------------------------

روش مز (تجربیاتی از مصاحبه رتبه ۸ گرایش معماری ۹۱)

مبارزه هرقدر دشوار ،صعود را ادامه بده،شاید قله تنها در یک قدمی تو باشد. Exclamation

------------------------------------


تقویت پایه درسی
اول چیزی که در استفاده از این روش باید مد نظر قرار بدید اینه که پایه درسی خوبی داشته باشین و برای اینکار من تو دانشگاه به جای جزوه کتاب می خوندم و پایه خوبی داشتم اما اگر شما پایه خوبی ندارید سعی کنید از حداقل یه ماه قبل از مهر شروع کنید و تا جایی که ممکنه پایه تونو قوی کنید تا حداقل دستتون بیاد درسها چی هستن.
البته کسانی که احساس میکنن پایشون ضعیفه به جای یک ماه زودتر مثلا از اول تابستون تا اوایل مهر رو تقویت پایه درسیشون کار کنن.
پس تا اینجای کار فعلا روش مز شروع نشده فقط پیش نیازش که تقویت پایه بود صحبت کردیم.

من مخالف این هستم که آدم یه کتاب رو ۲۵% بخونه و بگذارتش کنار تا هفته دیگه بیاد ادامه‌ش بده.۲ ساعت وقت گذاشتی ادامه بدی اما ۱ ساعت وقتت صرف این میشه تا قبلی ها که پیش زمینه این باشه رو یاد آوری کنی.و این روند واسه ۱۳ تا درس تکرار میشه و باعث کوبیدگی دانشجو یا دانش آموز می شه.

من بهتون پیشنهاد می کنم دو یا سه تا کتاب رو انتخاب کنید و سعی کنید کتاب ها رو تمام کنید. تا یه کتاب تمام نشده اصلا سراغ یه کتاب دیگه نباید رفت.هر کتاب که تمام شد یه کتاب دیگه اضافه میشه. کتاب جدید باید از نظر محتوایی شبیه همون که تمام شده باشه. واسه شروع باید هوشمندانه انتخاب کرد. مثلا یک کتاب ریاضی و یک کتاب از درس های مشترک انتخاب کنید. مبادا ۲ تا کتاب ریاضی رو با هم شروع کنید.

از قبل برنامه ریزی کنید. این پرنده ای که ما می خواهیم سوار بشیم دو بال داره. برنامه ریزی و انگیزه.حداقل روزی نیم ساعت رو واسه این دو بگذارید.و زمانی رو که می گذارید جز ساعات مفید درسی محاسبه کنید.واسه برنامه ریزی و انگیزه من کار هایی رو که انجام دادم رو میگم شما هم می تونید شبیه سازی کنید.

------------------------

مز مخفف چیست؟؟؟
مز رو به خاطر حسی که بهش داشتم انتخاب کردم، مراحل درس من باید یه اسم می داشت که واسه خودش احترام بگیره.
مز رو همون جوری که دوستان گفتند از مرحله زمانی گرفتم. اما حسی که ازش می گرفتم درس خوندن با مزه بود.
مثل اینکه دوستان نزدیکم که لطفشون خیلی زیاده گفتند مجید زرین.جالب بود. مز= مجید زرین کلاه
مهم اینه که یه اسم داشته باشه به سادگی و خوشمزگی مز

روش مز........؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

--------------------------

با تشکر ویژه از سایت مانشت

ادامه مطلب ...