.... ارشد هوش مصنوعی  ....

.... ارشد هوش مصنوعی ....

..:::مث تمبر به هدفی که داری بچسب:::..سال ۱۳۹۵ سال برآورده شدن آرزوها.... علم،پناه و عزت و راهنماست.امام علی(ع)
.... ارشد هوش مصنوعی  ....

.... ارشد هوش مصنوعی ....

..:::مث تمبر به هدفی که داری بچسب:::..سال ۱۳۹۵ سال برآورده شدن آرزوها.... علم،پناه و عزت و راهنماست.امام علی(ع)

ب پیشوازت آمده ام...

سلام دوستان عزیز

امیدوارم ک ایام ب کام دوستان بوده باشه و روزگار بر وفق مراد...

از تیتر پستم مشخصه ک میخام از چی بگم؟!

چیزی تاآغاز ماه مهمانی خدا باقی نمونده...

  ادامه مطلب ...

نحوه مطالعه دروس:ارشد93

سلام دوستان کنکوری پر انرژی

خسته نباشید!

سال گذشته تقریبا از اول آبان ماه شروع کردم و اصلا از سال قبلش خلاصه برداری نداشتم.زیر نظر یه مشاور برنامه  درس خوندنمو عوض کردم و گفتم اون برنامه رو ک امسال مجدد مشاور بهم توصیه کرده اما با تغییرات جزئی( امسال تمرکزم بیشتر و تست و مروره!!!)!قصد تغییر دادن منابعمو ندارم و میخام همونارو عمقی تر با تست بیشتر بخونم.

قبل از خوندن این پست توصیه میکنم ک دو پست قبل رو حتما بخونید ک توسط یکی از دوستان در سایت مانشت نوشته شده (با تشکر از ایشون).

اول از همه از لینک های زیر سرفصل های آزمونهای پارسه رو دانلود کنید:(چون رایگان تو سایت در اختیار همه بود برای راحتی لینک دانلودشون رو اینجا گذاشتم اما فقط برای رشته های آی تی و کامپیوتر.اگه رشته تون جز این دو رشته نیست حتما بگید ک لینک دانلود براتون بزارم یا اینکه خودتون سری ب سایت موسسه بزنید.)

سر فصل های رشته مهندسی فناوری اطلاعات(IT)

سرفصل های رشته مهندسی کامپیوتر

اگه طبق این سرفصلا جلو برید یعنی 25 درصد،25درصد جلو برید خیلی خوبه.معمولا موسسات آموزشی ک بودجه بندی مث همین فایلها در اختیار داوطلبینشون قرار میدن هر 25درصد برای 2 هفته در نظر میگیرن یعنی کل بودجه بندی میشه 8هفته!

اگه از شنبه هفته آینده یعنی 8تیرماه شروع کنید تا 29 شهریورماه شما 12 هفته زمان دارید برای دوستان سال اولی توصیه میکنم هر 25 درصد رو تو 3هفته برنامه ریزی کنن و طبق برنامه پیشنهادی من ک منطبق بر بازه زمانی 2هفته ایه تغییرش بدن.من فرض رو بر این میگیرم ک دوستان هر 25 درصد رو تو مدت 2 هفته مطالعه میکنن:

برنامه پیشنهادی من:

من برنامه رو برا 25درصد اول توضیح میدم دوستان خودشون بقیه برنامه رو طبق همین ادامه بدن.

برای رشته مهندسی آی تی دروسی ک باید مطالعه بشه عبارتند از: زبان،ریاضیات گسسته،ساختمان داده،طراحی الگوریتم،مهندسی نرم افزار،شبکه های کامپیوتری،اصول مدیریت،پایگاه داده ها،هوش مصنوعی،سیستم عامل،معماری کامپیوتر.

دوستان میتونن کل این دروس رو تو برنامه جا بدن یا اینکه مث من بعضیاشون رو بزارن برای مهرماه به بعد!

من برای تابستون دروس: ساختمان داده،مهندسی نرم افزار،شبکه،مدیریت،پایگاه داده،سیستم عامل،هوش مصنوعی رو انتخاب کردم.

گسسته ک بهتره همون مهرماه ب بعد شروع بشه.طراحی الگوریتم هم بخاطر شباهت مباحثش با ساختمان داده از دروس تابستون حذف شده و معماری رو هم دوستان میتونن بخونن یا حذف کنن ک من اصلا حذف درس رو توصیه نمیکنم.

دوستان علاقه مند ب گرایش های شبکه و امنیت باید معماری رو بخونن و مدیریت براشون اختیاری میشه!

دوستان علاقه مند ب گرایش های تجارت و آی تی باید مدیریت رو بخونن و معماری براشون اختیاری میشه!

بعضی دوستان بخاطر کمبود وقت سرجلسه ب دوستان توصیه میکنن یکی رو حذف کنن اما من توصیه نمیکنم چون اکثرا دوستان زبان رو سرجلسه بیخیال میشن میتونن از زمانش برای یکی از این دروس استفاده کنن در ضمن انتخاب یکی از این دو درس بنظرم یه ریسکه اونم با طراحان سوال سازمان سنجش!دوستی بیاد معماری رو حذف کنه و مدیریت بخونه اونوقت تو کنکور سولات معماری آسون طرح بشه و مدیریت سخت!حالا اگه دو درس خونده بشه بنظر بنده بهتره (حالا دوستان بسته ب سلیقه و وقت خودشون میتونن تصمیم بگیرن و هیچ اجباری نیست.)

حالا منابعی ک دارید با توجه ب فایل سرفصل ها مطالب مربوط به 25 درصد اول رو علامت بزنیدو جمع صفحات  مربوط ب 25 درصد هر درس رو جداگانه طبق جدول زیر یادداشت کنید.

حالا با توجه به دروس انتخابی برای تابستان و بازه زمانی 2 هفته ای ک دراختیار داریم :

هفته اول

(یک سوم اول)

شنبه: ساختمان داده،هوش مصنوعی، مدیریت

یکشنبه:مهندسی نرم افزار،پایگاه داده

دوشنبه:شبکه،سیستم عامل

.........

(یک سوم دوم)

سه شنبه:ساختمان داده،هوش مصنوعی، مدیریت

چهار شنبه:مهندسی نرم افزار،پایگاه داده

پنجشنبه:شبکه،سیستم عامل

جمعه: مرور و تست یک سوم اول و دوم

---------

هفته دوم

(یک سوم سوم)

شنبه:ساختمان داده،هوش مصنوعی، مدیریت

یکشنبه:مهندسی نرم افزار،پایگاه داده

دوشنبه:شبکه،سیستم عامل

.........

(مرور و تست یا جبران عقب افتادگی ها)

سه شنبه: مرور و تست یا جبران عقب افتادگی (ساختمان داده،هوش مصنوعی، مدیریت)

چهار شنبه:مرور و تست یا جبران عقب افتادگی (مهندسی نرم افزار،پایگاه داده)

پنجشنبه:مرور و تست یا جبران عقب افتادگی (شبکه،سیستم عامل)

جمعه: یک آزمونک آزمایشی از خودتون بگیرید

----------------------------------------------

من جدول شکل بالا رو طبق منابع خودم پر کردم و ستون آخر مربوط ب مرور و تست، هر بار ک مرور و تست مربوط ب اون سطر انجام شد باید تیک دار بشه.

چون منبع درس مدیریتم هنوز بدستم نرسیده برا همین نتونستم سطر مربوطه رو پرکنم.

بازم تاکید میکنم این جدول رو با توجه ب مطالب بودجه بندی هر 25 درصد بر اساس منابعی ک در اختیار دارید باید پر کنید.

اما در مورد مدیریت و مهندسی نرم افزار : هم میتونید تابستون شروع ب مطالعه کنید و گرنه بخاطر فرار بودن مطالبشون بزارید از مهرماه ب بعد.دوستانی ک مث من میخان از تابستون این دو درس رو شروع کنن حتما حتما خلاصه نویسی مرتب و منظمی برای این دو درس باید انجام بشه وگرنه هرچی خوندید با عرض معذرت کشک!چون مهرماه ک برسه هیچی یادت نمونده انگار اصلا شما این دو درس رو نخوندید اما با داشتن خلاصه ها کارتون راحت راحت میشه.

اما در مورد درس زبان: زبان درسی نیست ک بگم باید فلان روز خونده بشه طبق گفته اکثر دوستان تو امر مشاوره بهتره ک درس زبان هر روز خونده بشه و چیزی حدود 45 دقیقه یا 1ساعت در هرروز برای این درس تو برنامه تون اختصاص بدید.

اگه دوستان طبق این برنامه جلو برن بعد 8 هفته کل مطالب مربوط ب بودجه بندی رو یه دور مطالعه کردن.توصیه میکنم حتما خلاصه نویسی داشته باشید و خلاصه نویسی رو نزارید برا مهرماه ب بعد ک آغاز وقت طلایی کنکوره.

بعد از این هشت هفته دوستان میتونن 4 هفته باقی مانده تا مهرماه رو برای جبران عقب افتادگی ها یا تست و مرور یا نوشتن و تکمیل خلاصه نویسی ها اختصاص بدن...بعد ازاین 12 هفته یه مدت کوتاه استراحت داشته باشید و از نیمه مهرماه برنامه تون رو مجدد تکرار کنید تا یک ماه مونده ب کنکور!!!

دوستانی ک تو آزمونهای آزمایشی موسسات مختلف ثبت نام کردن میتونن بعد از پایان این 12 هفته تا دو هفته قبل از آزمون اولشون استراحت و تفریحی داشته باشن و بعد از اون برای هر آزمون طبق این برنامه جلو برن...

...............

دوستان توجه داشته باشن با توجه ب شرایط ویژه روزه داران تو ماه مبارک رمضان میتونید احتمال عقب افتادن از برنامه وجود داره ک دوستان میتونن بدون نگرانی درسشونو بخونن و از 4هفته آخر استفاده کنن....

-------

دوستان محترم بازم تأکید میکنم ک این برنامه یه برنامه پیشنهادیه ک یه دوست مشاور دراختیار من قرار داده و هیچ اجبار یا تضمینی در قبالش نیست و کاملاً اختیاریه!

امیدوارم مطالب این پست بدرد دوستان کنکوری بخوره و دعای خیردوستان ب دوست مشاورم ک این برنامه رو بهم یاد داد برسه!

سوالی بود در خدمتم...

حق نگهدارتون

یاعلی

-----------

پ.ن.1:

از بار گنه شد تن مسکینم پست

                        یا رب ! چه شود اگر مرا گیری دست ؟

گر در عملم آنچه تو را شاید، نیست

                        اندر کرمت آنچه مرا باید، هست ..

---------------

پ.ن.2:

تو آیا عاشقی کردی بفهمی عشق یعنی چه ؟
تو آیا با شقایق بوده‌ای گاهی؟
نشستی پای اشکِ شمعِ گریان تا سحر یک شب ؟
.
.
.
تو آیا قاصدک‌های رها را دیده‌ای هرگز ،
که از شرم نبود شاد‌ پیغامی ،
میان کوچه‌ها سرگشته می‌چرخند ؟
نپرسیدی چرا وقتی که یاسی، عطر خود تقدیم باغی می‌کند
چیزی نمی‌خواهد ؟؟؟؟؟

-------------

پ.ن.3:

شروع برنامه " یک سوم" از همین امروز یعنی شنبه 8 تیرماه 1392.....خدایا فقط و فقط ب امید خودت یا ارحم الراحمین

-------------

شروع برنامه مطالعه ارشد 93

قبل از این که بخواهم راجع به برنامه ریزی برای تابستان شروع کنم بهتر است یه کم راجع به برنامه ریزی صحبت کنیم. برخی ها هستند که برنامه ریزی را کار چندان دشواری نمیدانند. یه برنامه ساده بدون کمترین تنوع می ریزند و تا به انتها به آن عمل میکنند. برخی دیگرهستند که برنامه ریزی را کار بسیار پیچیده ای می دانند . برای همین هزینه های سنگینی میدهند و پیش مشاوران مختلفی می روند و برنامه های سنگینی برای خودشان می ریزند.. چند روز اول با اشتیاق به آن عمل میکنند اما هر چه زمان بیشتری میگذرد کمتر به برنامه عمل میکنند تا بالاخره به جایی میرسند که برنامه را کامل کنار میگذارند. بزرگترین مشکلی که هر دو دسته دارند این می باشد که هیچ کدام قادر نیستند از تمام ظرفیت هایی که دارند درست استفاده کنند و با این سبک برنامه ریزی دیر یا زود به مشکل می خورند. از نظرمن نحوه برنامه ریزی برای کنکور مهمترین مسئله در کنکور میباشد. اگر کنکور را یک جنگ تمام عیار در نظر بگیریم، برنامه ریزی مثل نقشه جنگ می ماند. بدون داشتن یک نقشه و استراتژی مناسب، موفقیت در جنگ اگر نگوییم غیر ممکن ، بسیار بعید به نظر میرسد. پس برای پیروز شدن در این جنگ نیازمند یه استراتژی مناسب میباشیم.
اما قبل از اینکه راجع به چند و چون این نقشه جنگ صحبت کنیم باید بدانیم که کنکور سه مرحله مختلف دارد که هر کدام از این مراحل شرایط و خصوصیات مختص به خودشان را دارا می باشند، و با توجه به این ویژگیها نیازمند این هستیم تا برنامه ریزی متفاوتی داشته باشیم. مرحله اول آن تابستان هست و مرحله دوم پاییز و مرحله سوم دی ماه و بهمن ماه هست که دوران جمع بندی می باشد. در ارتباط با مرحله دوم و سوم به وقتش صحبت خواهیم کرد اما این بار می خواهیم کمی راجع به تابستان صحبت کنیم. 
مرحله اول : تابستان: 
بسیاری از داوطلبان کنکور از تابستان قبل کنکور شروع به تکاپو برای کنکور می کنند. استرس و فکر کنکور از تابستان به فکر بسیاری از داوطلبان خطور میکند و خیلی از آنها از همان ابتدای تابستان شروع به مطالعه میکنند. عده ی دیگری نیز ممکن است باشند که از اواسط تابستان و یا حتی اواخر تابستان شروع به مطالعه کنند. گفتیم که فصل تابستان به دلیل ویژگی های خاصی که دارد از سایر فصل ها متمایز می باشد و شاید بتوان این فصل را سخت ترین فصل برای درس خواندن دانست. ویژگی هایی که تابستان را از سایر بخش ها جدا می کند عبارتند از:
 ( برید ادامه مطلب)

----------------------

با تشکر ویژه از سایت مانشت و جناب آقای جهانی

ادامه مطلب ...

برنامه ریزی برای تابستان 1392!

تا الان فرض من بر این است که در حال تلاش برای این هستید که عادات مطالعه خود را کشف کرده باشید، همچنین یه برنامه ابتدایی از یک سری دروس ریختید و شروع به مطالعه کردید، اما سوالی که خیلی از شما ها با آن مواجه هستید، در این می باشد که اصولا چه درسهایی باید در این مرحله انتخاب کنیم؟تعداد درسهایی که انتخاب میکنید و تنوع این درسها بسیار حایز اهمیت میباشد. قبل از این که بخواهم بحث کنم که الگوریتم پیشنهادی من برای انتخاب این درسها چه چیزی می باشند میخواهم یه کم در مورد اهمیت این انتخاب صحبت کنم.

قصه جهاز برای دختران:
احتمالا همه شما دوستان عزیز با مادرانی آشنا هستید که اصرار فراوانی دارند تا بین دخترانشان فرقی نگذارند و جهازی که بین آنها می دهند هیچ تفاوتی نداشته باشد. این مادرها معمولا تلاش میکنند تا هیچ گونه تفاوتی بین این دو نگذارند و نهایت تلاششان را میکنند اما در نهایت معمولا تلاششان به شکست می انجامد و تفاوتهایی در این جهازها مشاهده میشود. خیلی از داوطلبان نیز با درسهای کنکوری مثل دختران نداشته شان برخورد میکنند. تلاش میکنند تا بین آنها فرقی نگذارند. مثلا اگر برای گسسته دو ساعت زمان گذاشتند تلاش میکنند برای ساختمان داده هم دو ساعت در روز زمان بگذارند. این ایده را احتمالا همه شما هم شنیدید که میگن کسی در کنکور موفق هست که همه درسها رو به یه اندازه بلد باشه و در حد متوسط باشداما در بین کسانی که امسال رتبه های خوب در کنکور اوردند، بروید و بگردید و ببینید چند نفر هستند که این شرایط را داشته باشند. عمرا حتی اگر یک نفر را پیدا کنید. به مرور زمان به سمتی می رویم که توجه ما به یه سری دروس بیشتر می شود و به یه سری دروس کمتر. پس در نتیجه همه این حرفها باید بگم که این خیلی مهمه که ما برخورد یکسان با همه درسها نداشته باشیم و بین آنها فرق بگذاریم. برای برخی از درسها شاید بهتر باشه جهاز تمام و کمال بدهیم(هر کاری میشه کرد برایشان انجام دهیم) و برای برخی از دروس یه جهاز معقول دهیم( در حد متوسط و معقول برایشان زمان و انرژِی بگذاریم) و برای بعضی ها اصلا جهاز ندیم(کلا حذفشون کنیم) 

قصه کوله پشتی و ظرفیت محدودش
احتمالا اکثر شما درس طراحی الگوریتم را در دانشگاه پاس کرده باشید. تو این درس در بخش مسائل حریصانه مسئله معروفی هست به نام مسئله کوله پشتی. این مسئله بیان گر این هست که یک کوله پشتی داریم که ظرفیتش محدود است. و ما کلی وسایل داریم که مجموع وزن های اینها یبشتر از ظرفیت کوله پشتی هست. مسئله اصلی اینه که طوری این وسایل را انتخاب کنیم که بیشترین وزن را در کوله پشتی داشته باشیم و بیشترین سود را به ما برساند. مسئله اصلی همین جاست دقیقا. این خیلی خوبه که برای همه درسها از روی دو یا سه مرجع اصلی که احتمالا دارند بخونیم، خیلی خوبه که مسائل این کتابها را حل کنیم و بعد بریم سراغ کتاب تست و تستهای کنکورشم بزنیم و با تسلط کافی بریم سر جلسه کنکور. ولی مشکل اینجاست که ما توان و وقت برای اینکه برای همه درسها همچین کاری را بکنیم نداریم و نخواهیم داشت.(در تئوری شاید ولی در عمل به ندرت این اتفاق می افتد) اگر هم داشته باشیم، حجم اطلاعات مغزمان را خیلی زیاد کردیم و جمع کردن این همه اطلاعات در بازه زمانی یک ماه مانده به کنکور و در فصل جمع بندی اگر نگوییم غیر ممکن، میشه گفت خیلی دشوار هست. بجه هایی که یک بار کنکور دادند خوب میفهمند که چطور دم کنکور خیلی از چیزهایی که قبلا بلد بودند حالا دیگه یادشون نیست و فرصت کافی هم برای جمع کردن اون مطالب ندارند. پس باید یاد بگیریم که تنها در یک سری درس خاص میتونیم این قدر سرمایه بگذاریم و برای باقی درسها باید سرمایه گذاری کمتری کنیم و چه بسا تو بعضی ها اصلا سرمایه گذاری نکنیم (حذفشان کنیم)

قصه خربزه و عسل
احتمالا همه شما شنیدید که خربزه و عسل با اینکه هر دو خیلی شیرین هستند اما نباید با هم بخوریشون چون مشکل ایجاد میکنه برای ادم. مسئله بعضی از این دروس دقیقا همین طوره. یه سری درسها هستند که به لحاظ ماهیتی خیلی شبیه همدیگر هستند و مطالعه آنها با هم در طول روز ممکنه تداخل برای ما ایجاد کنه و فهمش برای ما دشوار باشه. در واقع یکی از علل فراموشی اطلاعات بروز تداخل در اطلاعات میباشد. پس بعضی از درسها بهتره که پشت سر هم خوانده نشوند. (مثلا معماری و سیستم عامل و یا ساختمان داده و طراحی الگوریتم، و یا مهندسی نرم و تئوزی های مدیریت که هر دو حفظی هستند ) همچنین یه سری درسها هستند که انرژِی زیادی از ما میگیرند و خوندشان در طول روز باعث میشه انرژی برای ما باقی نماند. مثل ریاضی مهندسی و امار یا ریاضی مهندیسی و گسسته .البته ممکنه فردی باشه که بگه من ریاضی دوست دارم و مشکلی با این کار ندارم. اون دسته خیلی مشکلی شاید نداشته باشنددر کل اگر بخواهیم خلاصه کنیم این مهمه که در طول یک روز اگر چیدمان مناسبی از درسها نداشته باشی، هم میتونی دچار پدیده اختلال اطلاعات بشی و هم دچار کمبود انرژِی

دلایل زیاد دیگری میتوان یافت تا به اهمیت چیدمان درسها در طول یک روز پی برد که فعلا در اینجا از خیر آنها میگذریم. هدف ما این هست تا با کمک همدیگر به چیدمانی برسیم که بهترین انتخاب برای ما باشد پس سوالی که میخواهیم از این پس به آن پاسخ دهیم این می باشد که 
۲- چه درسهایی را انتخاب کنم برای مطالعه؟چیدمان این درسها به چه صورت باشد؟

برای پاسخ دادن به این درسها باید مراحل زیر را طی کنیم.....
(برید ادامه مطلب)
----------------
با تشکر ویژه از سایت مانشت و جناب آقای جهانی

 
ادامه مطلب ...