.... ارشد هوش مصنوعی  ....

.... ارشد هوش مصنوعی ....

..:::مث تمبر به هدفی که داری بچسب:::..سال ۱۳۹۵ سال برآورده شدن آرزوها.... علم،پناه و عزت و راهنماست.امام علی(ع)
.... ارشد هوش مصنوعی  ....

.... ارشد هوش مصنوعی ....

..:::مث تمبر به هدفی که داری بچسب:::..سال ۱۳۹۵ سال برآورده شدن آرزوها.... علم،پناه و عزت و راهنماست.امام علی(ع)

روش مز

روش مز

یه کاغذ بزرگ داشتم که در یک ستون لیست همه درسام رو داخلش نوشته بودم.
و در ستون های بعدی: خوندن کامل کتاب ، مرحله دوم خوندن و تست ، خوندن نقاط ضعف ، مرحله سوم خوندن و تست ، تست ، خوندن خلاصه نویسی ها و ... نوشته شده بود.

مز اول
این دوره خوندن کامل همه کتاب ها،+ یک پنجم تست هاش + تشخیص مباحث مهم از بقیه مباحث
مز اول ۶۴ روزه بود. هدفم تو این دوره خوندن کامل همه کتاب هام بود.هر بخش از کتاب هایی که می خوندم تست هاشو یک پنجم می زدم که به تست عادت کنم و بدونم چیا در تست مهمه. مثلا تست های ۱ ،۶ ، ۱۱، ۱۶ و .... رو می زدم . مز اول واسه من ۵۴ روزه تمام شد و حدود ۱۰ روز زمان صرفه جویی داشتم و نصفشو واسه مبحث هایی صرف کردم که درست نمی فهمیدمشون و زود ازشون گذشته بودم. توی کتاب هام با خودکار همه چیز می نوشتم و واسه خودم توضیح می دادم. هر کسی زبون خودش رو بهتر می فهمه.این خیلی مهمه. اگه این کارو نکنی داخل کتابت واسه دوره بعدی انگار کتاب جدید داری می خونی.
تو مز اول باید مباحث مهم رو از بقیه مباحث جدا کنی. خیلی باید روی روحیه کار کنی. در هر مز هر درس رو که شروع می کنی ، اسم درس با ۱۰ تا مربع می چسبه به دیوار. من صفحه ای کار می کردم.از تو فهرست کتاب حساب می کردم مثلا باید ۱۷۰ صفحه بخونم. هر ۱۷ صفحه که می خوندم ،یک مربع رو با لذت زیاد سیاه می کردم. و اگه همش سیاه می شد توی جدول اصلی اون درس مربع اون مز رو سیاه می کردم. این سیاه کردن خیلی انگیزه می ده .دیدن سیاهی ها بهتون امید میده و ... .

خوب دوستانیه سوال هم پیش میاد. اونم اینکه مثلا اگه الان ریاضی مهندسی خوندیم و گذاشتیمش کنار تا یک ماه یادمون نمیره؟
جواب: خوب معلومه که آره. شاید خیلی چیزاش یادتون بره اما چند تا خوبی خیلی بزرگ داره. ۱ – می دونی که کتاب رو خوندی و تمامش کردی و مربعشم سیاه شده و تو ذهنت می مونه که آره من خوندمش. ۲ – فرض کن شدی کلاس دوم ابتدایی نوشتن "بابا نان داد" برات آب خوردن میشه. اینجا هم همینجوره اما قویتره مثل اینه که سطحتو از راهنمایی بیاره دبیرستان. ۳- ما هنوز خیلی با درسا کار داریم. در مز های بعدی فاصله های زمانی خوندن یک کتاب کمتر میشه.

شما تمام دروس رو تو مز اول در ۵۴ روز دوره کامل کردید؟ البته اگه اشتباه نکنم خلاصه نکردید وفقط نکات رو تو کتاب حاشیه نوشتید
جواب: آره دقیقاً شما فکر کنید می خواهید گرایش هوش امتحان دهید.زبان که بحثش جداست و میشه روزانه وسط درس ها خوندش و ۱۲ درس برای شما می ماندو ۵۴ روز . پس متوسط زمان ۴/۵ روز برای هر درس برای شما در نظر گرفته میشود.
۴/۵ روز خیلی عالیه.فکر کن واسه یه امتحان ۴/۵ روز وقت داری.من تو دانشگاه در عرض کمتر از ۴۸ ساعت ۴ تا امتحان ترم دادم.راحت میشه خیلی درسارو کمتر از این تمام کرد.مثل محاسبات، منطقی، معماری ، هوش ،یا اگه هدفت نرم افزار باشه زبان های برنامه نویسی، دیتابیس و ... .اگه پیش زمینه داشته باشی که خیلی هم راحت تری. من ۱۵ درس رو تو ۵۴ روز خوندم و فقط ریاضی مهندسی و مدار یک کامل نشدن. اما به هر حال زمان ۶۴ روزه مز اول یه زمان خیلی خوبه.اگه احساس می کنی زمان کمیه، قبل از اینکه مز اول رو شروع کنی حتما پایه بعضی درساتو قوی کن.

اینطور که معلومه، از اول شروع به خلاصه‌نویسی نکردید.به نظرتون حاشیه‌نویسی در کتاب٬ موثرتر هست؟
جواب: ببینید، وقتی به چیزی تسلط ندارید نمی تونید خلاصه نویسی کنید.فرض کن هیچی ریاضی مهندسی بلد نیستی و می خواهی خلاصه چیزهایی که می خونی رو بنویسی. این حداقل ۸۰ صفحه میشه. نوشتن ۸۰ صفحه یه کار بیهوده است.
باید مرحله به مرحله پیش برید. دقیق تر بگم زمان نوشتن خلاصه به صورت جداگونه وقتی هست که شما کل کتاب رو بتونی تو ۱۰ الی ۱۵ صفحه جا بدی در غیر اینصورت نوشتن درون کتاب و زیر مطالب مهم خط کشیدن خیلی به زمانت بیشتر کمک می کنه. خوب با این حساب و دلایل فقط از نظر خلاصه نویسی، در مز اول نوشتن و هایلایت کردن نوشته های کتاب خیلی کار عاقلانه ای هست.

مز دوم
این دوره مانور روی تست
خوب بعد از پایان مز اول به دوره ۳۲ روزه مز دوم وارد میشیم. این دوره بستگی به خودتون ممکنه بیشتر هم طول بکشه اما زمان اضافی که احتیاج داره باید از مز اول تامین بشه نه مز های بعدی.در مز دوم ما روی تست مانور می دیم. مهمترین کار خوندن خلاصه نویسی ها و یا قسمت هایی هست که زیرش خط کشیدیم و زدن تست هست. این بار تست هایی رو که از مرحله قبل اشتباه زده بودیم به علاوه اونایی که شک داشتیم و همچنین تست های جدیدی که انتخاب می کنیم رو میزنیم. بعد از زدن تست های هر بخش اونها رو تصحیح می کنیم و مشکلاتمونو بر طرف می کنیم. تعداد تست ها در این مرحله دست خودتونه . اما از زدن تست های قدیمی دوری کنید. من خودم زیر سال ۸۰ رو بیخیال میشدم، به خاطر همینم راحت بودم و سر وقت تمام شد.

در مز اول نوشتن و هایلایت کردن نوشته های کتاب خیلی کار عاقلانه ای هست. در مز دوم خواندن این نوشته ها مهمه و تعیین مهمتر ها از کمتر مهم ها و اونایی که مهم هستند و خوب یاد گرفتیشون.

مز سوم
این دوره خلاصه نویسی
خوب از اینجا کار مهم شروع میشه.از اینجاست که تقریبا یک ماه تا کنکور باقی مونده و رتبه شما رو از ۵۰۰ به زیر ۵۰ میاره. مز سوم. یه دوره ۱۶ روزه. در این مز باید واسه هر درس تقریبا یه روز وقت گذاشت و همه مطالبش رو که می دونیم مهمه بخونیم و خلاصه نویسی کنیم.و هر درس رو تقریبا در ۱۰ تا ۲۰ صفحه خلاصه می کنیم.

مز چهارم
این دوره آزمون های کنکور
یه دوره ۸ روزه. دوره "تست ، تست ، تست " هر روز صبح یک آزمون کنکور از سال های قبل و عصر ها خوندن مباحثی که در تست ها مشکل داشتیم به علاوه خلاصه نویسی کردن. یادتون باشه دیگه وقتتون رو نباید صرف چیزای جدید کنید.

مز پنجم.
این دوره مرور خلاصه ها
یه دوره ۴ روزه. روزی ۳ تا خلاصه درسایی که نوشتیم رو می خونیم.

مز ششم
این دوره خواندن تمام خلاصه ها
دوره ۲ روزه. همه خلاصه ها رو بازم می خونیم.

مز هفتم و آخر .
این دوره روز قبل کنکور
باور کنید نگاه کردن به صفحه خلاصه ها در ۵ ثانیه باعث میشه کل صفحه تو ذهنتون بیاد. روزه قبل از کنکوره. به خودتون سخت نگیرید.من با آرامش همه خلاصه هامو خوندم و فرمول های ریاضی مهندسی ، محاسبات و این چیزا که خیلی فرار بود رو تو ذهن کوتاه مدتم جا دادم.

مبارزه هرقدر دشوار ،صعود را ادامه بده،شاید قله تنها در یک قدمی تو باشد. Exclamation
-------------------------
تشکر ویژه از سایت مانشت
----------------------------
----------------------------
----------------------------
پ.ن.1:
تولد تولد تولدت مبارک آبجی کوچولوی پرستار خودم...
آبجی مهربون خودم!!! تولدت مبارک ایشالا تولد صد سالگیت کنار عشقت...
قربونت بره آبجی مریمت ک برگشتنی از بیمارستان میشینی غصه ی مریضاتو میخوری..
ایشالا یه روز بیکار شی و نری سرکار...یعنی هیچ مریضی تو دنیا نباشه ک بخوای بری بیمارستان
---------------------------
پ.ن.2:
یاد اونروز افتادم سال 1389 و درست 23خردادماه...درست آغاز ماه مبارک رجب بود...
نمیدونم...یادش میفتم دلم میگیره و اشک ...
.
.
.
چه زود گذشت...باورت میشه مریمی؟!داره میشه 6سال
----------------------------
پ.ن.3:
امروز هفتمین سالگرد یه عزیز سفر کرده س...برای شادی روحش یه حمد بخونید
.
.
.
ایشالا زندگیت همیشه شادی باشه بدون یه لحظه غم و درد!!!
-----------------------------
نظرات 15 + ارسال نظر
طلوع 22 - خرداد‌ماه - 1391 ساعت 06:18 ب.ظ http://beautiful-day.blogsky.com

سلام عزیزم
بسیار مطلب عالی بود ... دستت درد نکنه گلم
موفق باشی

سلام عزیزم
قابل شما رو نداشت طلوع خانم گل و گلاب
در پناه حق

یاسمن 22 - خرداد‌ماه - 1391 ساعت 06:43 ب.ظ http://yasaman1350.com

دوست دارم

ما بیشتر یاسی جون

نقش مهر 23 - خرداد‌ماه - 1391 ساعت 02:07 ب.ظ http://www.naghshemehr.blogfa.com

سلام مریمی خوبی خانوم؟

من نخوندمت میام میخونم..

روش آفلاینو نگفتیا..

من که اینترنت پرسرعت ندارم بخوام آنلاین آپدیتش کنم.

اگه فرصت توضیح نداری برم بیرون بگیرم..

شاد و آرام باشی عزیزم

سلام عزیزم
هروقت ک وقت کردی بخون حتما...
الان واست فرستادم....
بابا برا آنلاینش با همون دیال هم میتونی سریع آپش کنی...منتظر جوابتم بگو تا یوزر و پسورد برات بفرستم
قربونت برم عزیزم

نقش مهر 23 - خرداد‌ماه - 1391 ساعت 03:40 ب.ظ http://www.naghshemehr.blogfa.com



سلام مرسی که توضیح دادی عزیزم.

آره قبلا رمز یوزر و پسووردو دادی بهم و آنلاین رو برام توضیح دادی اما من انجام ندادم.

ینی الان باید یوزر و پسوورد دیگه بهم بدی؟

خواهش میکنم خانمی گل
آره باید یوزر امروز رو وارد کنی...
الان برات میفرستم اما حتما انجامش بده

الهه 23 - خرداد‌ماه - 1391 ساعت 06:40 ب.ظ http://elahe11014.blogfa.com

سلام مریم گلی!
مریم مز مزی!
مز اول: خوشبحالت که درس خوندی و میخوای بخونی!
مز دوم: کاش منم اراده تو رو داشتم!
مز سوم: اگه همه اینا رو که برا من نوشتی بذاریشون کنار هم میشه یه پست از خاطرات اعتکاف91
مز چهارم: بهت نمیاد انقدر دختر آفتاب مهتاب ندیده ای باشی!
مز پنجم: خیلی دوستت دارم. موفق باشی گلم

سلام عزیز دلم
قربونت الهه جونم
ج مز اول: خواستن توانستن است...
ج مز دوم: بیشتر از من رو داری!!!
مز سوم: مزه ب این بود ک برا شما تعریف کردم
مز چهارم: مگه منو دیدی؟؟؟؟
اتفاقا آفتاب مهتاب منو دیدن اما فک و فامیل و آشناها منو ندیدن....باورت نمیشه خیلیا نمیدونستن من دختر بابام هستم از اقواماااااااااا...
دوره ی لیسانس همش کارم رفتن از مسیر خونه تا دانشگاه بود....کاردانی خوابگاه بودم...قبل کاردانی ۲سال قبل کنکور بودم یه سالش درس خوندم یه سالش از لج و لجبازی از خونه بیرون نرفتم
صله ی رحمم صفر صفر صفر صفرهووووتصور کن خونه ی آبجی کوچیکه دوتا خونه با ما فاصله دارن و من از شب ژاتختی تا الان خونه شون نرفتم....تصور کن انقدم دوسش دارم
یکی دیگه اینکه ب خاطر تشابه من و دوتا خواهرام معمولا اشتباهی گرفته میشم...یعنی هم بچه دارم هم شوهر

یاسمن 23 - خرداد‌ماه - 1391 ساعت 09:14 ب.ظ http://yasaman1350.com

مریم نیستی سرنمیزنی؟قهرم باهات

عزیز دلم منکه بهت سر میزنم جان دلم
من آشتی هستم

حدیث آرزومندی 23 - خرداد‌ماه - 1391 ساعت 10:25 ب.ظ

اوف اوف الهه جون این مریمی انقد زشته من دیدمش
همش هم که از خودش تعریف می کنه!!!
ضمنا مریم خانوم امروز عصری حرم بودم بهت زنگ زدم سه بار گوشیت اصلا زنگ نمی خورد


امروز عصری همش تو آشپزخونه بودم درگیر کیک تولد آبجی کوچیکه و تدارکات شام..قسمت نشد متاسفانه

طلوع 24 - خرداد‌ماه - 1391 ساعت 12:10 ق.ظ http://beautiful-day.blogsky.com

سلام کدبانو مریم!
از طرف من به آبجی جونت تبریک بگووووووووو...
خرداد ماه واقعا ماه خوبیه پر از تولد خوب من جمله تولد خودم
البته من هنوز به دنیا نیومدم الان دارم از دیار باقی برات پیام میذارم دنیا رو فرش قرمز کن که بیست و هفتم نی نی جون داره میاد

سلام عزیزم
از طرف آبجی گلم میگم:مرسی طلوع جان
یادم بود برا تولدت
چقد خردادماهی....دور و بر من خیلی خردادی هست
نگران نباش دنیا رو واست آدم میکنم......منتظرتم
اما منکه چند روز بعد تو بدنیا میام...چطور واست کیک درست کنم؟فرش قرمز پهن کنم؟

طلوع 24 - خرداد‌ماه - 1391 ساعت 11:24 ق.ظ http://beautiful-day.blogsky.com

سلام مریم جون
یکی از دوستام فردا امنحان هوش داره دو تا سوال از من پرسیده منم که هیچ کتاب هوشی ندارم واسه کمک کردنش ممکنه شما جوابشون رو بدید؟اینا سوالاست:
۱-چهار روش ارائه دانش را نام ببرید؟
۲-چهار خصوصیت یک تکنیک هوش مصنوعی را نام ببرید؟

سلام عزیزم
جواب سوال اول: نحو،معنا،اثبات گزاره ای،منطق مرتبه اول
جواب سوال دوم:ادراک،استدلال،یادگیری،عقلانی بودن(در مورد مورد آخرش یکم شک دارم چون برا عامل هوش مصنوعی مینونه باشه)

حدیث آرزومندی 24 - خرداد‌ماه - 1391 ساعت 08:24 ب.ظ

ببینم با یه دوست مسابقه گذاشتید؟؟؟ اونم درست 23 خرداد؟؟؟ ببینم تو اول نوشتی یا اون؟؟؟

اولا سلام
دوماْ:مسابقه؟؟؟نمیدونم کدوم اول نوشتیم ب تاریخ ثبتشون دقت نکردم اما من آخر شب نوشتمش ک اوج دلتنگیم بود
برای من ۲۳ خرداد و ۲۵ خرداد یه جورایی خاص هستن و پر استرس و اما فوق العاده دلگیر
.....
اما در مورد تیکه ی حذف شده ی کامنتت: جوابت بمونه آخر شب واست دارم حسابی...در ضمن هیچ ربطی نداشت

حدیث آرزومندی 24 - خرداد‌ماه - 1391 ساعت 10:02 ب.ظ

نمیدونم چرا دلم گرفته خوبم خدا روشکر مشکل خاصی هم پیش نیومده همون مشکلایی هم که هست یه جور باهاشون کنار اومدم و بهشون فکر نمیکنم اما دلم گرفته یه جور دلشوره و استرس دارم نمیدونم برا چیه....

سرتو بکوبی به دیوار خوب میشیااااااااااااااا

یاسمن 25 - خرداد‌ماه - 1391 ساعت 02:50 ب.ظ http://yasaman1350.com

سلام خانمی
ما بیشتر

ملیحه 25 - خرداد‌ماه - 1391 ساعت 08:02 ب.ظ http://lotfkhoda.persianblog.ir/

سلام خانوم خوبین؟؟
نمیدونم من چرا شما رو اینقدر دوست دارم
وقت میام وبت احساس میکنم از نزدیک میشناسمت
خوشبحالت که اراده خوبی داری انشالله توی همه ی مراحل زندگیت موفق شی عزیزم
راجع به مطلبت نظری ندارم چون فکر نکنم بتونم برای ارشد بخونم

سلام عزیزم
این نظر لطف شماست..دل ب دل راه داره خانمی
مرسی عزیزم....وقتی چیزی رو دوس داری برای بدست آوردنش تلاش میکنی حالا هرکی یه چیزی براش مهمه مطمئنا تو زندگی شما چیزایی بوده و هس ک برای بدست آرودنش خیلی سختی کشیدید..مث کار کردنتون...درست میگم؟
امیدوارم موفق و موید باشی دوست خوبم ملیحه خانم

حدیث آرزومندی 26 - خرداد‌ماه - 1391 ساعت 02:09 ب.ظ

بیخیال مریم... خودتو ناراحت نکن عزیز
شاید هم من اشتباه کردم اگه اشتباه از من بوده شما بزرگی کن و ببخش. ببخشید بیخودی به هم ریخته ام...
یاعلی

حسینی 20 - مرداد‌ماه - 1392 ساعت 12:00 ق.ظ

سلام.این روش شما خوبه....اما شما این روش رو امتحان کردید؟رتبتون چند شد؟و چند نفر تاحالا این روشو امتحان کردنو راضی بودن؟

سلام
این روش پیشنهادی من نیست اگه پست قبل از این مطلب رو مطالعه کرده باشید نوشتم ک این روش پیشنهادی رتبه 8 گرایش معماری هست.این یه روش پیشنهادی از طرف این دوست بوده.
در ضمن اطلاعی از تعداد نفراتی ک این روش رو استفاده کردن ندارم.
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد