.... ارشد هوش مصنوعی  ....

.... ارشد هوش مصنوعی ....

..:::مث تمبر به هدفی که داری بچسب:::..سال ۱۳۹۵ سال برآورده شدن آرزوها.... علم،پناه و عزت و راهنماست.امام علی(ع)
.... ارشد هوش مصنوعی  ....

.... ارشد هوش مصنوعی ....

..:::مث تمبر به هدفی که داری بچسب:::..سال ۱۳۹۵ سال برآورده شدن آرزوها.... علم،پناه و عزت و راهنماست.امام علی(ع)

روش مز (تجربیاتی از مصاحبه رتبه ۸ گرایش معماری ۹۱)

مبارزه هرقدر دشوار ،صعود را ادامه بده،شاید قله تنها در یک قدمی تو باشد. Exclamation

------------------------------------


تقویت پایه درسی
اول چیزی که در استفاده از این روش باید مد نظر قرار بدید اینه که پایه درسی خوبی داشته باشین و برای اینکار من تو دانشگاه به جای جزوه کتاب می خوندم و پایه خوبی داشتم اما اگر شما پایه خوبی ندارید سعی کنید از حداقل یه ماه قبل از مهر شروع کنید و تا جایی که ممکنه پایه تونو قوی کنید تا حداقل دستتون بیاد درسها چی هستن.
البته کسانی که احساس میکنن پایشون ضعیفه به جای یک ماه زودتر مثلا از اول تابستون تا اوایل مهر رو تقویت پایه درسیشون کار کنن.
پس تا اینجای کار فعلا روش مز شروع نشده فقط پیش نیازش که تقویت پایه بود صحبت کردیم.

من مخالف این هستم که آدم یه کتاب رو ۲۵% بخونه و بگذارتش کنار تا هفته دیگه بیاد ادامه‌ش بده.۲ ساعت وقت گذاشتی ادامه بدی اما ۱ ساعت وقتت صرف این میشه تا قبلی ها که پیش زمینه این باشه رو یاد آوری کنی.و این روند واسه ۱۳ تا درس تکرار میشه و باعث کوبیدگی دانشجو یا دانش آموز می شه.

من بهتون پیشنهاد می کنم دو یا سه تا کتاب رو انتخاب کنید و سعی کنید کتاب ها رو تمام کنید. تا یه کتاب تمام نشده اصلا سراغ یه کتاب دیگه نباید رفت.هر کتاب که تمام شد یه کتاب دیگه اضافه میشه. کتاب جدید باید از نظر محتوایی شبیه همون که تمام شده باشه. واسه شروع باید هوشمندانه انتخاب کرد. مثلا یک کتاب ریاضی و یک کتاب از درس های مشترک انتخاب کنید. مبادا ۲ تا کتاب ریاضی رو با هم شروع کنید.

از قبل برنامه ریزی کنید. این پرنده ای که ما می خواهیم سوار بشیم دو بال داره. برنامه ریزی و انگیزه.حداقل روزی نیم ساعت رو واسه این دو بگذارید.و زمانی رو که می گذارید جز ساعات مفید درسی محاسبه کنید.واسه برنامه ریزی و انگیزه من کار هایی رو که انجام دادم رو میگم شما هم می تونید شبیه سازی کنید.

------------------------

مز مخفف چیست؟؟؟
مز رو به خاطر حسی که بهش داشتم انتخاب کردم، مراحل درس من باید یه اسم می داشت که واسه خودش احترام بگیره.
مز رو همون جوری که دوستان گفتند از مرحله زمانی گرفتم. اما حسی که ازش می گرفتم درس خوندن با مزه بود.
مثل اینکه دوستان نزدیکم که لطفشون خیلی زیاده گفتند مجید زرین.جالب بود. مز= مجید زرین کلاه
مهم اینه که یه اسم داشته باشه به سادگی و خوشمزگی مز

روش مز........؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

--------------------------

با تشکر ویژه از سایت مانشت

در واقع مز یک روش ۱۲۸ روزه هست.
و اندازه هر مز از طریق فرمول ۱۲۸ تقسیم بر دو به توان شماره اون مز بدست میاد.
روش مز یک روش هفت مرحله‌ای هست که طول زمانی هر دوره با روش زیر محاسبه میشه.
مز اول ۶۴ روز : ____________ ۶۴ =۱^۲ / ۱۲۸
مز دوم ۳۲ روز : ___________ ۳۲ = ۲^۲ / ۱۲۸
مز سوم ۱۶ روز :___________ ۱۶ = ۳^۲ / ۱۲۸
مز چهارم ۸ روز :__________ ۸ = ۴^۲ / ۱۲۸
مز پنجم ۴ روز : __________ ۴ = ۵^۲ / ۱۲۸
مز ششم ۲ روز : _________ ۲ = ۶^۲ / ۱۲۸
مز هفتم ۱ روز: __________ ۱ = ۷^۲ / ۱۲۸

روش مز باید با یه حاشیه امنیت ۱۵ الی ۲۰ روزه زودتر شروع بشه و این تقریباً میشه اول مهر. باید قبل از شروع ورود به مز اول درس ها رو به صورت پایه ای یاد گرفت. اندازه این یاد گرفتن واسه افراد مختلف فرق می کنه.هر چه بیشتر یاد بگیری سرعت بیشتری پیدا می کنی و مطالب بیشتری می خونی.
اما اگه پایه ات ضعیف تر باشه ، زمانت واسه مز اول بیشتر نمیشه .مثلا ۶۴ روزت نمیشه ۱۰۰ روز. همون وقت رو داری و باید همه کتاب هاتو بخونی اما چیز های کمتر مهم حذف می شن.
پس بهتره سعی کنیم با تقویت پایه و آمادگی وارد روش مز بشیم.

اینکه دوستان پرسیده بودن مرحله مز صفر داشته باشیم که طول زمانیش هم تابستون باشه و کتابهای مرجع بخونیم ؟

جواب: راستش بدنه اصلی مز روی ۱۲۸ روز و هفت مرحله ریخته شده. مز هدفش گرفتن بازده در یک زمان مناسب است.
مز از دانشجو ها می خواد که آماده باشند که مراحل رو طی کنند. کنکور یک روند خیلی خسته کننده داره. طولانی کردن یک روش باعث شکست اون روش می شه.مثل باد کردن یه بادکنک.
همچنین وجود مز صفر باعث میشه یه عده ای فکر کنن از قافله عقب افتادن و قید کنکور رو بزنن، در حالی که این اصلا مهم نیست و آمادگی قبلی بستگی به فرد داره نه داشتن یه زمان ثابت.

توصیه ها : اگه می تونید واسه قوی کردن پایه از الان شروع کنید حتی با ساعت درسی کم.
در مورد درس هایی که می خواهید از الان یا تابستون بخونید. باید به صورت متوسط هر هفته یه کتاب رو تموم کرد. واسه هر ۲ درس سخت هم ۳ هفته.فکر کن یه امتحان داری با هفته وقت. خوب این کم نیست که.در ضمن کنکور از شما clrs نمی خواد. پوران کافیه.
راه رو که پیدا کردی حتما موفق خواهی شد.
من تاکید می کنم که قبل از مز روی پایه خود کار کنید و همه درس ها رو بخونید.
چه خوبه از الان شروع کنید. این خیلی لازمه.خیلی در سرعت، فردی که حتی با فهرست یه کتاب آشناست با کسی که نمی دونه چی داره می خونه و کی تمام میشه هست.دیگه خوندن درس از الان که حساب خودش رو داره.

در جواب دوستانی که پرسیدن منظورتون از پایه‌ای خوندن چیه؟ اما به نظر تون مثلا من بیام تو یه هفته زور چپون یه درس رو بخونم اما یادش نگرفته باشم وبرام جا نیافتاده باشه چه فایده ای داره ؟ واینکه من هدفم راستش این بود که تو تابستان مثلا اگه برای معماری پوران وراهیان رو در نظر دارم نکات هر دو رو یه جا بنویسم که تو مهر به بعد دوباره نخوام هی از این کتاب سوییچ کنم رو اون کتاب درست می گم یا اشتباه می کنم ؟

جواب: من همه این هایی رو که شما فرمودید تست کردم.ببین من واسه الان شما و دوستان گفتم متوسط یک هفته و حداکثر ۱۰ روز رو روی یه درس بگذار.
شما ۱۳ تا درس داری و اونوقت ۱۳ تا یک هفته میشه ۹۱ روز یعنی سه ماه.
بعدش وارد مز یک می شی و روش رو همین جور دنبال می کنی.
راستش در مورد یک هفته اینو بگم که وقت مناسبی هست. شما واسه کدوم امتحان دانشگاهتون بعد از شروع امتحانات یه هفته وقت داشتید؟ .
در مورد مثال خاص معماری، اینو عرض کنم که لازم نیست ۲ تاشو بخونی. هر دو تاش برگرفته از کتاب های رفرنس و سوالات کنکور هستند. تا وقتی درس دیگه ای وجود داره نباید از یه درس چند کتاب بخونی.معلومه بیشتر یاد میگیری اما این کار یعنی هدر دادن زمان.
زمان خیلی مهمه. اگه من الان می گم هر درس یه هفته ما می خواهیم زمان سود می کنیم.اون موقع می تونی با خیال راحت تر روی مشکلاتت ،روی کتاب های دوم و ... تمرکز کنی واگه نتونی زمان سود کنی خیلی بیشتر از این مورد ها ضرر می کنی.
یه مثال خاص می زنم. وقتی دبیرستان باشی همه یه کتاب رو که می خونی نمره ات میشه ۱۸ یعنی ۹۰ % مطالب رو جواب می دی. اما فرض کن فقط ۸۰% کتاب رو بخونی، نمره ات به طرز عجیبی میاد پایین. چون فکر کردن رو ازت می گیره.چون هر سوالی تو ذهنت نیست و باید فکر کنی و احساس می کنی مربوط به اون ۲۰ % آخر کتابه که نخوندی.موافقی؟

اگه درسی هم تمام نشد، نشد. کلی تر بخونش تو جزئیاتش کمتر برو.بار دوم تو مراحل بعد که می خونیش می فهمیش و بار سوم و بارهای بعد .
قوی کردن پایه در دروس مختلف یک مورد نسبی است که با توجه به اون هدفی که داری و توانایی که در خودت احساس می کنی باید تلاشت رو بکنی.