.... ارشد هوش مصنوعی  ....

.... ارشد هوش مصنوعی ....

..:::مث تمبر به هدفی که داری بچسب:::..سال ۱۳۹۵ سال برآورده شدن آرزوها.... علم،پناه و عزت و راهنماست.امام علی(ع)
.... ارشد هوش مصنوعی  ....

.... ارشد هوش مصنوعی ....

..:::مث تمبر به هدفی که داری بچسب:::..سال ۱۳۹۵ سال برآورده شدن آرزوها.... علم،پناه و عزت و راهنماست.امام علی(ع)

ارشدی های92(4): برنامه درسی پیشنهادی

سلام

من و دوتا از دوستان گل وبم"طلوع و عسل" میخاییم یه برنامه درسی واسه خودمون بریزیم و طبق اون از تابستونمون استفاده کنیم...

من و طلوع امسال هم آزمون آی تی رو شرکت میکنیم هم مهندسی کامپیوتر(امید بخدا) و عسل جون هم ب احتمال زیاد آی تی شرکت میکنن...

حالا اول دروسی ک از هردو رشته باید خونده بشه رو مرور میکنم:

مهندسی فناوری اطلاعات: زبان ، هوش مصنوعی ، سیستم عامل ، پایگاه داده ها ، معماری کامپیوتر ، ریاضیات گسسته ، ساختمان داده ، طراحی الگوریتم ، شبکه های کامپیوتری ، مهندسی نرم افزار

مهندسی کامپیوتر (گرایش نرم افزار) : زبان، آمار ، محاسبات عددی ، ریاضیات گسسته ، نظریه ، معماری کامپیوتر ، پایگاه داده ، ساختمان داده ، مدارمنطقی ، طراحی الگوریتم ، کامپایلر ، طراحی زبانهای برنامه سازی

-------------------------

اگه دقت کرده باشید تعداد دروس آی تی بدون زبان 9 تا میشه و مهندسی نرم افزار 11 تا درس بدون زبان...

:: من این برنامه درسی رو پیشنهادی میگم و درصورت مخالفت دوستان، دوباره تصحیح میکنم...

من میخام این برنامه م برای تیرماه و مرداد ماه باشه امید بخدا بدون هیچ مشکلی اونو انجام بدم و شهریور فقط تست کار کنم اونم برای درسهای استراتژیک و مهم رشته م...

این دو ماه هم حتما درکنار دروس تست کار میکنم اما مختصر فقط برای درک مطلب و بعنوان تمرین و مثال برای یادگیری بهتر دروس...

ازاونجایی ک آغاز مرداد ماه مصادفه با آغاز ماه مبارک رمضان و بدلیل روزه بودن نمیتونیم برنامه م رو بخوبی جلو ببریم بهتره تیرماه رو سنگین تر برداریم...

اگه دوستان مخالف اینن ک تیرماه و مرداد فقط برای مطالعه باشه و شهریور رو هم اضافه کنن تا حجم مطالب کمتر بشه و بار برنامه سبکتر ، میتونن خودشون برنامه شون رو باتوجه ب مطالب این پست برای شهریور ماه بسط بدن...

درس زبان ک باید هرروز خونده بشه یعنی هم گرامر هم لغت...بعد از تابستون فقط باید روی افزاریش دامنه ی لغاتتون کار کنید یعنی مرور مداوم لغاتی ک تابستون خوندید...کتاب 504 هم برای زبان توسط اکثر اساتید پیشنهاد شده و برای گرامر میتونید از کتابهای گرامری تو کتابخونه ها از هرنشریه معتبری ک میشناسید استفاده کنید مثل: TOEFL Grammar

پس درس زبان برای تمام برنامه تون ثابته میتونید روزی یه ساعت اونم آخر شب درانتهای برنامه درسیتون اونو بگنجونید و روز بعد در ابتدای برنامه برای رو فرم اومدن، همون مطالب زبان روز قبل رو روزنامه وار برا 15 دقیقه شایدم کمتر مطالعه کنید و بعد ادامه برنامه...

توصیه شده برای هر درس در طول روزبیشتر از 2 ساعت زمان نگذاریم چون باعث خستگی و درنتیجه کاهش یادگیری میشه...

یه جایی خوندم دوستانی ک میخان مثلاً 6 درس رو 6 روز هفته بخونن یعنی هر روز یک درس، کارشون اشتباهه و بهتره برنامه شون رو جوری تغییر بدن ک بتونن توی اون شش روز ، هرروزش شش درس رو بخونن..ب نوعی "شلخته خونی" درس بخونن اینجور ذهنشون آماده میشه از یه درس  رو درس دیگه بپرن و روی اون تمرکز کنن چون سرجلسه مجبورن بعد حل مثلاً سوالات پایگاه برن سوالات سیستم عامل و بعد هوش و بعد معماری (امیدوارم تونسته باشم منظورمو درست برسونم!!!)

این از زبان.....

بچه های آی تی میتونن برای تیرماهشون با توجه ب تعداد دروس، 5 درس رو انتخاب کنن وواسه مرداد ماه 4 درس باقی مانده حالا انتخاب دروس سلیقه ایه...(میتونید یه درس مهم از دروس مشترک یا تخصصی رو مشترک برای تیرماه و مرداد درنظر بگیرید یعنی نصف سرفصلا برای تیرماه باقی مانده برای مرداد ماه!!!)

من خودم میخاستم معماری و شبکه روحتما تیرماه تموم کنم اما متاسفانه منابع این دروس رو ب دوستم امانت دادم و بجاش دروس پایگاه داده و سیستم عامل رو انتخاب میکنم و از دروس مشترک با توجه ب شباهت بعضی مطالب ساختمان داده و طراحی الگوریتم یکی از این دروس رو درکنار گسسته میخونم...

---------------------------------

پس برنامه تیرماه بچه های آی تی شد :

زبان روزی یک ساعت ، پایگاه داده ، سیستم عامل ، طراحی الگوریتم ، نصف درس شبکه های کامپیوتری...


:: ساعات مطالعه میگن واسه تابستون 5 تا 7ساعت باشه خوبه، اما با توجه ب توانایی تون و دروس گنجانده شده در اون روز میتونه ساعات مطالعه افراد متغییر باشه...


برنامه تیرماه بچه های کامپیوتر(طلوع عزیزم):

زبان روزی یک ساعت ، پایگاه داده ، مدار منطقی ، نظریه ، طراحی الگوریتم( یا ساختمان داده)


:: بچه های کامپیوتر چون منابعشون دو تا بیشتر از بچه های آی تیه توصیه میکنم برنامه شون برای سه ماه تابستون باشه...

:: بچه های آی تی هم میتونن برای سبکتر کردن برنامه شون بازه ی زمانی برنامه شون رو از دو ماه ب سه ماه تغییر بدن و حتما تست کار کنن در کنار مطالعه مباحث...

----------------------------------

منتظر نظرات طلوع عزیزم و عسل جونم هستم(هرچند عسل جون پیامکی نظراتشون رو احتمالاً انتقال بدن!!!)

---------------------------

پ.ن.1:

الان از تی وی آخرای انیمیشن "یوز" رو نگا میکردم...یوز پدر ب آهوی پدر گفت:راز اینکه هر فصل آهوها موقع جوشیدن چشمه کنار این چشمه جمع میشن چیه؟

آهوی پدر گفت:سالهای قبل،کنار این چشمه آهوی مادری موقع رفتن پیش آهوی فرزند گرسنه ش،اسیر شکارچی میشه و از قضا همون موقع "جوون مردی" از اون کنار رد میشه و آهوی مادر رو در ازای دادن سکه هایی ب شکارچی آزاد میکنه و اون آهوی مادر کنار فرزند گرسنه ش برمیگرده،همه ی ما آهوها از نسل همون آهو هستیم و برای همین،هرفصل موقع جوشیدن این چشمه آهوها ب یاد همون "جوو ن مرد" کنار چشمه جمع میشن و اونو دعا میکنن...

یا ضامن آهو...یا امام رئوف

---------------------------

نظرات 3 + ارسال نظر
طلوع 3 - تیر‌ماه - 1391 ساعت 10:35 ب.ظ http://beautiful-day.blogsky.com

سلام گلم خوبی
از صبح اینترنتمون قطع بود به دلیل خفقان مردم دزفول!!! آخه قرار بود یه اعتراض با شعار ؛هوای پاک آرزوست... صورت بگیره که کنسلش کردن
برنامه ات خوبه دستت در دنکنه
فقط کتابای ما ۱۲ تاس نوشتی تو پست ۱۱ تا!
یه سوالی دیگه داشتم دلیل اینکه با درس های آسون شروع کردی چیه واسه انگیزه ست؟؟؟ یا هدفت چیز دیگه بوده؟

سلام
آفرین دزفولیا.... ایشالا موفق باشید
درسته درسا ۱۲ تا هستن اما من گفتم بدون زبان ۱۱تا میشه
همون اول گفتم سلیقه ایه فقط حواست ب تعداد دروس باشه

اگه واست ساده ن جای یکی رو با دشوار عوض کن اما این دروسی ک نوشتم برا کامژیوترا بر اساس علاقه ی طلوع عزیزم بود
اگه قبول داشتی تیر رو با این دروس بگذرون و مرداد یکم سخت ترش کن اما شهریورت رو سنگین بردار
واسه استارت بر حسب علاقه بزاریم واسه ما بهتره انگیزه ای باشه واسه خوندن...مثلا من با خوندن معماری یا شبکه انرژی میگیرم...

طلوع 3 - تیر‌ماه - 1391 ساعت 11:22 ب.ظ

2 هفته از شهریور رو نمیشه برام بخونم اگه خدا بخواد یه سفر تو برناممون هست از این میگم این ماه رو یه درس سنگین تر بذارم تو برنامه ام
روش فکر میکنم بهت خبر میدم
There is a dear. Kiss U Bye

اشکال نداره با توجه ب برنامه سفرت برنامه درسیتو تنظیم کن پس جای طراحی الگوریتم رو عوض کن با یه درس دشوار..فک کنم واسه طراحی الگوریتم قوی باشی
قربونت عزیزم...

طلوع 6 - تیر‌ماه - 1391 ساعت 11:19 ق.ظ

سلام گلم خسته نباشی
پیشنهاد خوبیه فقط از طریق ایمیل هم دیگر رو خبر کنیم
من تو زندگیم ساعت نگرفتم ولی این ی اشتباه منه که باید رفعش کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد