.... ارشد هوش مصنوعی  ....

.... ارشد هوش مصنوعی ....

..:::مث تمبر به هدفی که داری بچسب:::..سال ۱۳۹۵ سال برآورده شدن آرزوها.... علم،پناه و عزت و راهنماست.امام علی(ع)
.... ارشد هوش مصنوعی  ....

.... ارشد هوش مصنوعی ....

..:::مث تمبر به هدفی که داری بچسب:::..سال ۱۳۹۵ سال برآورده شدن آرزوها.... علم،پناه و عزت و راهنماست.امام علی(ع)

شروع برنامه مطالعه ارشد 93

قبل از این که بخواهم راجع به برنامه ریزی برای تابستان شروع کنم بهتر است یه کم راجع به برنامه ریزی صحبت کنیم. برخی ها هستند که برنامه ریزی را کار چندان دشواری نمیدانند. یه برنامه ساده بدون کمترین تنوع می ریزند و تا به انتها به آن عمل میکنند. برخی دیگرهستند که برنامه ریزی را کار بسیار پیچیده ای می دانند . برای همین هزینه های سنگینی میدهند و پیش مشاوران مختلفی می روند و برنامه های سنگینی برای خودشان می ریزند.. چند روز اول با اشتیاق به آن عمل میکنند اما هر چه زمان بیشتری میگذرد کمتر به برنامه عمل میکنند تا بالاخره به جایی میرسند که برنامه را کامل کنار میگذارند. بزرگترین مشکلی که هر دو دسته دارند این می باشد که هیچ کدام قادر نیستند از تمام ظرفیت هایی که دارند درست استفاده کنند و با این سبک برنامه ریزی دیر یا زود به مشکل می خورند. از نظرمن نحوه برنامه ریزی برای کنکور مهمترین مسئله در کنکور میباشد. اگر کنکور را یک جنگ تمام عیار در نظر بگیریم، برنامه ریزی مثل نقشه جنگ می ماند. بدون داشتن یک نقشه و استراتژی مناسب، موفقیت در جنگ اگر نگوییم غیر ممکن ، بسیار بعید به نظر میرسد. پس برای پیروز شدن در این جنگ نیازمند یه استراتژی مناسب میباشیم.
اما قبل از اینکه راجع به چند و چون این نقشه جنگ صحبت کنیم باید بدانیم که کنکور سه مرحله مختلف دارد که هر کدام از این مراحل شرایط و خصوصیات مختص به خودشان را دارا می باشند، و با توجه به این ویژگیها نیازمند این هستیم تا برنامه ریزی متفاوتی داشته باشیم. مرحله اول آن تابستان هست و مرحله دوم پاییز و مرحله سوم دی ماه و بهمن ماه هست که دوران جمع بندی می باشد. در ارتباط با مرحله دوم و سوم به وقتش صحبت خواهیم کرد اما این بار می خواهیم کمی راجع به تابستان صحبت کنیم. 
مرحله اول : تابستان: 
بسیاری از داوطلبان کنکور از تابستان قبل کنکور شروع به تکاپو برای کنکور می کنند. استرس و فکر کنکور از تابستان به فکر بسیاری از داوطلبان خطور میکند و خیلی از آنها از همان ابتدای تابستان شروع به مطالعه میکنند. عده ی دیگری نیز ممکن است باشند که از اواسط تابستان و یا حتی اواخر تابستان شروع به مطالعه کنند. گفتیم که فصل تابستان به دلیل ویژگی های خاصی که دارد از سایر فصل ها متمایز می باشد و شاید بتوان این فصل را سخت ترین فصل برای درس خواندن دانست. ویژگی هایی که تابستان را از سایر بخش ها جدا می کند عبارتند از:
 ( برید ادامه مطلب)

----------------------

با تشکر ویژه از سایت مانشت و جناب آقای جهانی

 ۱- تابستان نقطه شروع کار هست و همیشه هر کاری شروعش سخت هست.تابستان جایی هست که باید موتورمان استارت بخورد و این استارت زدن همیشه سخت تر از حرکت کردن می باشد. استارت زدن و شروع به حرکت کردن همواره نیروی بیشتری میطلبد تا ادامه حرکت و سرعت را تندتر کردن... 
۲- نداشتن استرس و داشتن وقت بسیار شاید در ظاهر فکر کنید من دیوانه ام . با خودتان بگویید نداشتن استرس و داشتن وقت زیاد چه بدی دارد اخه؟ مشکل کار اینجاس که چون مدت زمان زیادی تا کنکور مانده است، فشار چندانی بر روی ما نیست و همین نبودن فشار زیاد بر روی ما سبب می شود تا نتوانیم از تمام پتانسیل های خود استفاده کنیم و زمان زیادی به هدر بدهیم. تجربه به همه ما ثابت کرده مواقعی که فشاری روی ما نیست معمولا بازدهی خیلی پایینی داریم و تلاش کمتری برای موفقیت میکنیم. اما اگر مجبور باشیم و فشار را حس کرده باشیم قطعا تلاش بیشتری خواهیم کرد. 
۳- شرایط اقلیمی خود فصل تابستان :گرمای هوا و به خصوص ماه مبارک رمضان که در این فصل قرار گرفته خود میتواند منجر به عدم تلاش کافی از جانب ما و کم کاری مفرط از سوی ما بشود. و در صورت نداشتن یک برنامه مناسب قطعا نمیتوانیم بر این مشکل فائق بیاییم. 
۴- گمراهی بیش از حد درمورد درسها: از آنجا که نقطه شروع راه است ذهن ما با هزاران سوال بی جواب مواجه شده است که هر کدام از این سوالات هم جواب قطعی ندارند. در واقع از هر کسی که سوالی میپرسیم به نحوی به ما پاسخ میدهند و بعضا ممکن است به تناقض هم در پاسخ این سوالها برسیم. نداشتن دانش کافی در مورد درسها و ماهیت آنها و نحوه مطالعه آنها می تواند مقدار زیادی از انرژی ما را از ما بگیرد. 

اگر بخواهم همین طور لیست کنم میتوانم یه لیست بلند بالا تهیه کنم. اما هدف من این نیست که بگم تابستان فصل سختی است پس درس نخوانیم. بلکه برعکس میخواهم بستر مناسبی ایجاد کنم تا از تمام قابلیتهای خود در تابستان استفاده کنیم تا بعدا حسرت نخوریم. 
خوب برگردیم به سر مسئله اصلی. چطور برای تابستان برنامه ریزی کنیم؟ برای این کار من اهدافمان را به دو دسته اهداف اصلی و اهداف فرعی تقسیم میکنند. اهداف اصلی آنهایی هستند که مستقیما با خود برنامه ریزی در ارتباط هستند و اهداف فرعی آنهایی هستند که ارتباط مستقیمی با برنامه ریزی ندارند ولی باید در همین تابستان تکلیفشان مشخص شود و تاثیر بسزایی در موفقیت ما خواهند داشت. اول از همه میخواهم لیستی از اهداف فرعی که تو تابستان حتما باید به جواب برسند ارائه کنم. 
اهداف فرعی:
انتخاب عامل انگیزشی: بدون این که تعیین کنیم چرا می خواهیم کنکور بدهیم ادامه راه غیر ممکن به نظر می رسد. بنابراین قبل از شروع به هر کاری، اولین کاری که باید انجام بدهیم این است که چرایی این که می خواهیم کنکور بدهیم را برای خودمان مشخص کرده باشیم. هدف ما از ادامه مسیر امری بسیار مهم و حیاتی می باشد و داشتن هر گونه ابهام برای ادامه مسیر میتواند مشکلات جدی برای ما پیش آورد. 
انتخاب رشته: بهترین زمان برای تحقیق در مورد انتخاب رشته و گرایش تابستان میباشد و باید حتما تا انتهای تابستان تکلیف خود را مشخص کرده باشیم. و در صورتی که بخواهیم این تصمیم را به مهر ماه موکول کنیم بخش مهمی از وقتمان را هدر داده ایم. زیرا تا وقتی رشته خود را مشخص نکرده باشیم نمی توانیم تصمیم بگیریم که باید چه درسهایی را مطالعه کنیم و چه درسهایی را باید حذف کنیم. 
پی بردن به عادات مطالعه: هر کدام از ما عادات مطالعه ی مختص به خودمان داریم. این عادات مطالعه نشات گرفته از ویژگی های فردی و سوابق تحصیلی ما می باشند. اما مشخص شدن عادات مطالعه ی ما در تابستان کمک بسیار زیادی برای برنامه ریزی بهتر و درست تر در پاییز می نماید. هر چه عادات مطالعه خود را بهتر بشناسیم شانس موفقیت ما در اجرای کامل برنامه بیشتر می شود. مثلا یک فردی ممکن است بفهمد که در ساعات انتهایی شب و در سکوت کامل راندمان بهتری خواهد داشت در حالیکه یک فرد ممکن است بفهمد در صبح زود راندمان او بالاتر خواهد بود. و یا یکی ممکن است بفهمد که خواندن درس ساختمان داده و ساختمان گسسته در طول یک روز برایش خیلی سخت خواهد بود و بهتر است این دو را در طول یک روز نخواند. 
پیدا کردن نقاط ضعف اساسی و تصمیم گیری در مورد آنها: نقاط ضعف اصلی ما همان درس هایی می باشند که در دوران دانشگاه به سختی گذراندیم. و یا آن درس هایی که اصلا نگذراندنیم و هیچ شهودی نسبت به آنها نداریم. باید در مورد این درس ها اقداماتی انجام بدهیم. میتوانیم کلاسهای خوب را برای آنها پیدا کنیم و به کلاس برویم و یا میتوانیم از افراد خبره پرس وجو کنیم و شهودی نسبت به این درسها پیدا کنیم و ببینیم به چه طریق میتوانیم مشکلاتمان نسبت به این درسها را حل کنیم. حتی شاید تصمیم ما مبنا بر این باشد که این درسها را حذف نماییم. تابستان بهترین زمان برای شناسایی این نقاط زمان و اقدام برای حل آنها میباشد. 
شناسایی و تهیه ابزارهای لازم برای کنکور: ابزارهایی که میتوانند به ما در موفقیت در کنکور کمک کنند میتوانند شامل خیلی از موارد باشند. مثلا کلاسهای کنکور، جزوه ها یا کتابهای مناسب برای هر درس، و ازمونهای ازمایشی مناسب حال ما. انتخاب هر کدام از اینها شاید نیازمند صرف زمانی برای تحقیق و تفحص باشد و بهترین زمان برای این مورد تابستان میباشد. اگر قرار باشه به بعد از تابستان موکول کنیم دیگه خیلی دیر میشود.
شروع به مطالعه و عادت کردن به مطالعه: مطالعه کردن یک فرآیند خارج از عادت انسان میباشد و به همین دلیل عادت کردن به آن شاید کمی دشوار باشد. در واقع به سان کودکی که شروع به راه رفتن میکند و قدم به قدم و گام به گام بر تعداد قدمهایش می افزاید ما نیز باید کم کم به ساعات مطالعه خود بیافزاییم و این طور نیست که از روز اول که تصمیم گرفتیم بتوانیم چندین ساعت مطالعه پشت سر هم را بدون مشکلی انجام دهیم. بنابراین در فصل تابستان بهترین فرصت برای افرادی هست که با مطالعه مشکل دارند تا با شروع به مطالعه و صبوری خرج دادن و مبادرت ورزیدن به امر مطالعه عادت به آن را در خودشان به وجود بیاورند. همجنین در روزهای ابتدایی ممکن است خیلی کند باشیم و مثلا در طول دو ساعت مطالعه تعداد صفحات کمی را مطالعه کنیم (به مانند کودکی که روزهای اول ارام ارام قدم بر می دارد) اما با گذشت زمان و شناسایی بهتر عادتهای مطالعه مان میتوانیم سرعتمان را به مرور زمان افزایش دهیم. 
پیدا کردن چیدمان مناسب درس ها برای مطالعه: قطعا قرار نیست که با یک درس شروع به مطالعه کنیم ودرشروع ممکن است چندین درس برای شروع داشته باشیم. این که هر کدام از این درسها را در چه زمانی مطالعه کنیم و بهترین زمان برای مطالعه این درسها چه زمانهایی می باشد خود نکته ای است که جز با سعی و خطا نمی توانیم به آن برسیم. بنابراین تابستان فرصت مناسبی برای رسیدن به این دانش می باشد.

در کل اگر بخواهیم به طور خلاصه بیان بداریم فصل تابستان بهترین زمان برای انجام همه سعی و خطاهای ممکن می باشد و تو این فصل باید سعی کنیم تا تمام دانش جانبی که برای ادامه راه نیاز داریم تا حد مناسبی کسب کرده باشیم.

----------------------

با تشکر ویژه از سایت مانشت و جناب آقای جهانی

نظرات 19 + ارسال نظر
Nasibeh 5 - تیر‌ماه - 1392 ساعت 12:16 ق.ظ http://dokhtarekhorshidkhan.persianblog.ir

سلام عزیزم .. خسته نباشی خانووم ...
خوب منابعی من دارم تو لیست زیر مینویسم .. هرچی رو باید بذارم کنار یا هر چی کم داره راهنماییم کن :

1. هوش مصنوعی : راسل انتشارات دانشگاه مشهد- پوران پژوهش

2. سیستم های عامل: استالینگز ترجمه جعفر نژاد -مقسمی- مدرسان شریف

3. شبکه : تننباوم - پوران پژوهش

4. ساختمان داده ها : ساختمان داده ها و الگوریتم ها در جاوا انتشارات دیباگران تهران - مدرسان شریف-

5. پایگاه داده ها : روحانی رانکوهی - پوران پژوهش - دکتر مصطفی حق جو -

6. زبان عمومی : 504 - 601 - پوران پژوهش

7.مهنسی نرم افزار : پرسمن - پوان پژوهش- تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها -

8.طراحی الگوریتم : پوران پژوهش - مقسمی -نیپولیتان

9. معماری : موریس مانو
10 . مدیریت : تئوری های مدیریت مدرسان شریف ، (فناوری اطلاعات برای مدیریت .. مدیریت استراتژیک ، مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات ،مبانی مدیریت) که البته به جز مدرسان باقی برای درسای مختلف ما ارائه شده بود

سلام بانو
اما در مورد منابعت: درکل جزوات مدرسان رو اصلا ندیدم و نمیتونم در موردشون قضاوت کنم...ما فرض رو براین مزاریم ک منابعت خوبه بعضیاشون اصلاح نیاز دارن بهت میگم فقط میخام اشتباه منو تکرار نکنی.از هردرس فقط رو یه منبع تمرکز کن و اونو خوب خوب در کنار رفرنسش بخون مفهومی و عمیق!
1. هوش : رفرنست ک عالیه و خودم هم پوران استفاده کردم و خیلی ازش راضی بودم یعنی من فقط سال گذشته پوران رو درکنار تست های سالهای گذشته خوندم و تونستم کنکور امسال 83.33درصد بزنم یعنی 5تا تست زدم 5تا درست بود.اما میگن هوش راهیان ارشد هم خوبه شاید امسال هوش راهیان رو بخونم در کنار خلاصه های پوران ک سال گذشته نوشتم.
2.سیستم عامل: ترجمه جعفر نژاد نمیدونم چه جوره من خودم ترجمه پدرام رو دارم.اما یه توصیه خواهرانه اگه سیستم عامل پارسه گیرت نمیاد حتما حتما سیستم عامل پوران پژوهش نوشته ی موسوی رو بخون بنظرم همونو بخونی دیگه نیاز ب مقسمی و پارسه نداری هرچند پارسه و پوران مکمل همدیگه ن!
شبکه: تعریف تننباوم رو شنیدم اما خودم هنو استفاده نکردم ازش.اصلا بهیچ وجه شبکه پوران رو نخون و بزارش کنار.متاسفانه هرسال برا شبکه یه منبع معرفی میشه من سال اول مقسمی و 3000مسئله حل شده رو خوندم جواب نداد،سال گذشته شبکه پارسه رو درکنار مقسمی خوندم بازم جواب نداد...یه سال گارسیا مد شد و سال گذشته هم ComputerNetworking
(A Top-Down Approach) از Kurose & Ross
منکه امسال فقط شبکه پارسه رو میخونم سعی میکنم بیشتر برا شبکه تست کار کنم.
4. منابعت خوبه اما اگه ساختمان پارسه یا پوران رو میخوندی بهتر میشد در هرصورت اگه مدرسان کامله درکنار رفرنست خوبه
5.پایگاه داده: رفرنست خیلی خوبه منم همینو میخام بخونم اما خیلی خیلی شنیدم ک پایگاه پوران بدرد نمیخوره و بهتره از مقسمی استفاده کنی هرچند اگه رفرنس رو خوب خوب تابستون خوندی از پوران فقط برای تست استفاده کن.
6. زبان: خیلی خوبه هم 504 و 601
7. مهندسی نرم: رفرنست عالیه و پوران هم خوبه.منم مث تو همینا رو دارم اما از رتبه یک آی تی سال گذشته ک پرسیدم گفت اگه از مهندسی نرم مقسمی(گسترش علوم پایه) استفاده کنی بهتره.اصلا طراحی تجزیه رو نخون.اگه برسی پرسمن رو بخونی خدارو شکر کن
8. طراحی الگوریتم: منابعت همه شون خوبن.
9. معماری:مانو رو در کنار معماری پوران یوسفی بخون حتما.
10. مدیریت: من امسال برا اولین بار میخام مدیریت رو بخونم برا منبع درست و حسابی نمیدونم چی بگم خودم ک میخام جزوه مدیریت دوستم ک رشته ش مدیریت بوده استفاده کنم.
..................
اما: من امسال تابستون میخام حتما مسائل CLRS رو برای ساختمان و طراحی بخونم چون بعضی تست های کنکور از مسائل CLRS میاد. اگه تونستی از اینترنت خود CLRS و حل مسائلشو دانلود کن و در کنار پوران برا هردو درس استفاده کن.
......
باقی توصیه ها رو تو پست برنامه ریزی 93 برا میگم

حدیث ارزومندی 5 - تیر‌ماه - 1392 ساعت 12:34 ق.ظ

سلام عزیزم
یعنی منو الان باید شطرنجی کنن ا این شکلی خوبه؟؟؟
یعنی من موندم چطور یادم ررفت!! البته مریم بهم حق بده بچه یکی از دوستام به دنیا اومده بهش گفتم اخر هفته میام خودم نفهمیدم چطور دو هفته گذشت و من یادم رفته که قول داده بودم برم!!!!!!!!!!! یعنی اعصابه من دارماااااااااا
ببخش میدونم بالاخزه ادم یه ذره انتظار داره...
تولدت مبارک انشالله سال جدید زندگیت پر از قصه های خوب و شاد باشه
یاعلی

سلام عزیزم
این چه حرفیه...
مرسی ب یادم بودی....
ایشالا روزی مامان شدن خودت!
مرســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــی

حدیث ارزومندی 5 - تیر‌ماه - 1392 ساعت 01:32 ق.ظ

یه وقت وب من نیای ها نکنه ایدز داره...

بخدا خیلی رو داری!!! پررووووووووووووو!

یسنا 7 - تیر‌ماه - 1392 ساعت 01:34 ب.ظ

سلام
خسته نباشی
مریم جون بابت زحمتی که تو وبلاگ برامون می کشی ممنونم اما من رشته ام نرم افزار برنامه ای که شما گذاشتید واسه بچه های آی تی.

سلام عزیزم
زنده باشی
اول سرفصلای رشته تو از این پست دانلود کن.
بعد از دروس ریاضی،دروس مشترک و دروس تخصصیت چند تا رو با توجه ب پایه علمیت انتخاب کن برای دوره تابستون.جوری ک برنامه ت نه سنگین بشه ن سبک!
وقتی دروس رو انتخاب کردی بهم بگو تا بهت بگم چطور طبق برنامه اونو جلو ببری.
منتظرم

یسنا 8 - تیر‌ماه - 1392 ساعت 10:14 ق.ظ

سلام خیلی تشکر
ریاضیات:ریاضی مهندسی-ریاضیات گسسته-آمار-آنالیز عددی
دروس مشترک:ساختمان داده-نظریه زبان و ماشین-مدار منطقی-معماری- سیستم عامل
دروس تخصصی:پایگاه داده-زبان برنامه سازی-کامپایلر-طراحی الگوریتم
دروس تخصصی هوش:هوش مصنوعی
فقط یه سوال نمی شه تو یه روز فقط ریاضی بخونم روز دیگه مشترک و روز دیگه تخصصی؟

سلام
یسنا جون نمیخام برا تابستون اذیت شی و انرژی تو برا مهر ب بعد بزاری اما بخاطر تعدد دروس میخام برنامه تو جوری بگم ک اذیت نشی...میتونی این برنامه رو دو بار اجرا کنی...
ریاضی گسسته رو بزار برا مهر ب بعد...آنالیز رو برای مرحله ی دوم!
دروس مشترک معماری رو بزار برا مهر ب بعد!
دروس تخصصی نرم :زبان برنامه سازی رو بزار برا مهر ب بعد...کامپایلر و طراحی برا مرحله دوم!
-----
هشت هفته اول یسنا جون این دروسی ک باقی مونده یعنی :
ریاضیات: ریاضی مهندسی و امار
مشترک:ساختمان،نظریه،مدار،سیستم عامل
تخصصی:پایگاه داده و هوش
-----مرحله دومت میشه چهار هفته باقی مانده تا آخر تابستون:
این چهار هفته میتونی فقط آنالیز و طراحی و کامپایلر رو دوره کنی(چون ساختمان رو قبلش خوندی خوندن طراحی بخاطر مباحث مشترکش با ساختمان برات راحتتر میشه)
-------
زبان برنامه سازی و گسسته و معماری میمونه برا مهرماه ب بعد(میتونی معماری رو تو 4هفته آخر بخونی ک بستگی ب وقت و انرژی خودت داره)!
------
اما جواب سوالت: خوبه اما اینجور جلو بری بنظرم بهتره ک یه روز سنگین و یه روز دیگه ت سبک نشه و یه جور تعادل برقرار شه بهتره:
روز اول:ریاضی مهندسی و آمار
روز دوم:نظریه ،مدار منطقی،سیستم عامل
روز سوم:پایگاه داده،هوش مصنوعی،ساختمان داده

یسنا 8 - تیر‌ماه - 1392 ساعت 11:21 ق.ظ

مریم جان به نظرت خوب نیست من یه دور تابستون همه کتابارو دوره کنم با توجه به پایه ی ضعیفی که دارم.چون اینجوری حداقل برای مهرماه یک دور خوندم و اشکالاتم و رفع کردم . اگر درسارو بزارم واسه مهر استرس می گیرم.

یعنی کل دروس رو تو این برنامه جا بدی؟؟؟
میتونی یه کار کنی حالا ک میخای همه رو یه دور بخونی.برنامه هشت هفته اول رو دست نزن و همون دروسی ک گفتم هشت هفته اول بخون.بهد از 8هفته تا پایان تابستون 4هفته برات میمونه اگه دوهفته اول مهر رو هم بهش اضافه کنی میشه 6هفته و این 6 هفته تمام دروس باقیمانده رو بخون با همین روش " یک سوم"!
یعنی دروس 8هفته اول: ریاضی مهندسی،آمار،ساختمان داده،نظریه،مدار منطقی،پایگاه داده،هوش مصنوعی و سیستم عامل
------
دروس 6هفته بعد : آنالیز،طراحی،کامپایلر،معماری و زبان برنامه سازی
------
فقط گسسته رو بزار از مهر ب بعد بخون چون هرچی براش زمان بزاری باز ک دوباره میخونی انگار چیزی نخوندی.تجربه من و بقیه دوستان اینه ک گسسته هرچی بخونی بیشتر از یک تست یا 2 تست سرجلسه کنکور نمیتونی بزنی پس الکی انقد براش زمان نزار بجاش دروس دیگه ریاضی رو خوب خوب بخون ک جبران گسسته بشه اما نگفتم حذفش کنی ک اگه بتونی یه تست هم بزنی خیلی خوبه برای گسسته هم نیازی نیست از مهر ک شروع کردی کل مطالب رو بخونی اگه سرفصلای مهم گسسته رو بخونی مث منطق و اصل شمارش و درختها و گراف و...بهتره تا اینکه کل کتابو بخونی.

یسنا 8 - تیر‌ماه - 1392 ساعت 11:53 ق.ظ

چی شده عزیزم؟؟؟؟؟

یسنا 8 - تیر‌ماه - 1392 ساعت 12:24 ب.ظ

چیزی نشده دیر جواب دادی منتظر بودم حوصلم سر رفت؟
میگم اینجوری خیلی عالی شد؟
من می خوام برای ریاضی مهندسی چند فصل مهم و بخونم به نظرت کدوم فصلا و قسمتا مهمن؟
و آنالیز که تا حالا نخوندم و می خواستم بزارم کنار که از دوستا شنیدم درس آسونیه حیفه کنار گذاشته بشه؟
به نظرت چیکار کنم؟

شرمنده دیر شد
بنظرم برنامه ت خوب شد امیدوارم خوب خوب جلو بری.از همین امروز شروع کن...
ب نظر من از دروس ریاضیات بجز گسسته تمام دروس رو کامل بخون.اگه طبق برنامه " یک سوم" درست جلو بری و تست و مرورت رو انجام بدی موقع تست زدن متوجه میشی کدوم مباحث مهم تر هستن برا همین تو دور دوم ک مهرماه ب بعد میشه میتونی بیشتر وقتت رو مباحث مهمتر بزاری.اما تو دور اول سعی کن دروس بخصوص دروس ریاضیات بجز گسسته رو کامل مطالعه کنی.

یسنا 8 - تیر‌ماه - 1392 ساعت 12:38 ب.ظ

مریم جون بابت انرژی که بهم میدی ممنونم امیدوارم بتونیم با برنامه پیش بریم و طبق پیش بینی که کردیم (که حتما هدف شما هم دانشگاه های تهران هست برسیم ) و همدیگرو تو دانشگاه ببینیم.

انشالله خانمی
منم همزمان با شما از همین امروز شروع میکنم.
توکل بخدا
هروقت سوالی داشتی من همینجا در خدمتم بانو
یاعلی بگو و شروع کن

یسنا 8 - تیر‌ماه - 1392 ساعت 12:49 ب.ظ

تشکر فراوان

زنده باشی عزیزم
امیدت فقط و فقط ب خدا باشه
حتما حتما میتونی برنامه تو کامل اجرا کنی فقط کافیه ک بخوای...
یاعلی

یسنا 8 - تیر‌ماه - 1392 ساعت 05:03 ب.ظ

سلام مریم جون بازم سوال
من برای آمار و ریاضی مهندسی فقط کتاب مدرسان و دارم به نظرت خوبه؟ چون امکانش برام نیست که کتاب دیگه ای تهیه کنم؟

سلام عزیزم
عب نداره عزیزم...ولی باید خوب خوب بخونیشون.مهم اینه ک تو بتونی ب کمک اون کتاب مطالب رو یاد بگیری.هروقت تو خوندن مبحثی از کتابا مشکل داشتی تو اینترنت در مورد اون مبحث چه لاتین چه فارسی سرچ کن.تا مطلبی رو خوب خوب از رو این کتابا یاد نگرفتی ولشون نکنی یادت نره حتما حتما تو تابستون تست کار کنی هااااااااا!اشتباه سال اول منو تکرار نکنی.من سال اول از تابستون شروع کردم و کتابا رو از رفرنس خوندم مث معمارس،سیستم عامل،شبکه،پایگاه و...بدون نکته برداری و تست.آخه وقت نکردم از بس مطالب زیاد بودن.براهمین مهرماه ب بعد ک از رو کتابای کنکوری برا آزمونای آزمایشی شروع ب خوندن کردم انگار ن انگار تابستون درس خوندم.چون مطالب رو بدون تست خونده بودم در واقعا برا هر مبحث مثال تستی کار نکرده بودم.درواقع سال اولم شد فقط روخوانی مطالب کتابها...اینجور سال اول ضرر کردم.
بازم تاکید:اشکال نداره منبعت یکی هست شاید خوب هم باشه براهمین تمرکزت رو بزار رو همین یه منبع و خوب خوب بخونش.فرض کن بهترین منبع رو دراختیار داری
موفق باشی

یسنا 8 - تیر‌ماه - 1392 ساعت 06:43 ب.ظ

مرسی

خواهش میکنم دختر خوب

یسنا 9 - تیر‌ماه - 1392 ساعت 09:57 ق.ظ

سلام مریم جون صبح قشنگت بخیر
دیروز از شرکت که رفتم ساعت دو رسیدم خونه تا ناهار خوردم یکم استراحت کردم و خونه رو مرتب کردم ساعت 5 شد از ساعت 5 تا 7 فقط 5 صفحه ریاضی مهندسی خوندم.داشتم پیش میرفتم که برام مهمون اومد مجبور شدم خرید کنم و شام درست کنم شبم مهمونام ساعت 2 شب رفتن دیگه به برنامه ام نرسیدم.

سلام عزیزم
فک کنم باید متاهل باشی؟
عب نداره عزیزم کم کم عادت میکنی.از حالا باید با این اتفاقات و مهمونای رسزده عادت کنی و بتونی با وجود همینا برنامه تو جلو ببری...
من بااینکه مجرد بودم اما تو خونه تک دخترم و بخاطر کسالت مامانم مجبور بودم هم درس بخونم هم پرستاری و کل کارای خونه...حرفاتو خوندم یاد سال اول خودم افتادم
نگران نباش همیشه اینجور نیست.جمعه عقب افتادگی دیروزت رو جبران میکنی
نبینم ناراحت باشی...بخند
بخند و امروزت رو خوب بخون

یسنا 9 - تیر‌ماه - 1392 ساعت 11:13 ق.ظ

بازم ک نخندیدی؟
مث یه دختر خوب بخند...

یسنا 9 - تیر‌ماه - 1392 ساعت 02:52 ب.ظ


بله متاهلم.
ولی من فقط همین امسال و وقت دارم وحتما باید امسال قبول بشم.برام دعا کن.

به به!
چه ذوقی میکنه ک متاهله
خوشم میاد متاهلا بشتر از مجردا تو فکرن
راستی ماه مبارک رمضان بخای شرکت بری درس کلا تعطیل میشه هاااااا بنظرم حالا ک میخای حتما امسال قبول شی تا بهمن ماه شرکت رو کنسل کن و ایشالا بعد کنکور دوباره برو سراغ شرکت و برنامه نویسی....بنظر من اینجور نمیتونی خوب برنامه تو جلو ببری

یسنا 9 - تیر‌ماه - 1392 ساعت 07:13 ب.ظ

آره مریم جون امروز با همسرم در مورد همین موضوع حرف میزدم که ماه رمضون 3 روز تو هفته برم شرکت. و تصمیمم این بود که از مهرماه اصلا نرم.
راستی مریم جون ما متاهلا زیاد فرقی با شما نداریم فقط شرایط زندگی مون یه خورده فرق کرده.

آفرین بهترین تصمیمو گرفتی خانمی
واقعا فرقی نداری؟ آره خب با من فرقی نداری
دوستان گلی ک سال گذشته باهم تو کتابخونه درس میخوندیم انقد اکتیو بودن ک تعجب مونده بودم...از صب ک میومدن براشون تغذیه میاوردن کتابخونه برا ناهار هم واسشون غذا میفرستادن و عصر تشریف میبردن خونه و بعدش یکم تلویزیون و بعدش خواب تا صب روز بعد

یسنا 9 - تیر‌ماه - 1392 ساعت 08:13 ب.ظ

نه مریم جون من نه وقتی که مجرد بودم کسی رو داشتم که برام وقت بزاره نه الان که متاهلم(مجردم بودم خودم غذا درست می کردم نظافت خونه می کردم و....).فقط یه همسر گل دارم که آرزو داره من ارشد دولتی قبول بشم.منم دوست دارم به آرزوش برسه.ببخشید مزاحمت میشم من تنهام به جز شما دوستی ندارم همین که هر روز میام اینجا باهات حرف میزنم خیلی ازت کمک می گیرم خوشحالم.مریم جون خداحافظ تا دیدار دیگه.

خدا رو شکر عزیزم
خدا همسر محترمتو واست نگه داره صحیح و سالم....ایشالا امسال با بهترین رتبه اونو ب آرزوش برسونی...
خیلی خوبه حالا با انگیزه بیشتر باید درس بخونی
یادت نره تلاش کردن وظیفه ی تو هست و باقیش هرچی بشه بسپار ب خدا...ایشالا بهترین هدیه رو از خدای کریم و مهربونت بگیری...
خوشحالم دوست خوبی مث شما دارم...بودنت ب من هم انرژی میده ک بازم تلاش کنم و شانسمو امتحان کنم.
خدانگهدارت باشه بانو

مینا 20 - مرداد‌ماه - 1392 ساعت 09:14 ق.ظ

سلام خدمت شما
من امروز با وبتون اشنا شدم ...ممنون از مطالبتون استفاده کردم

تا الان تو این دودلی بودم که شرکت کنم ..نکنم ؟
الان تصمیم گرفتم شرکت کنم ولی خیلی سختمه شروکنم درس خوندن چون حس میکنم هیچی بلد نیستم
میشه بپرسم شما خودتونم کنکوری هستین ؟ قبلا شرکت کردین ؟

سلام میناجان
خواهش میکنم
واسه دودلی زمان خوبیه و هنو زمان داری ک یکدل بشی
خوشحالم تصمیم گرفتی ک شرکت کنی.کاری به حست نداشته باش از حالا شروع کن ب خوندن تا نیمه مهرماه سعی کن تمام منابع رو حداقل یه دور مرور کرده باشی و با مطالب و سرفصلای کنکور آشنایی پبدا کنی بعد از اون با مشخص شدن نقاط ضعف و قوتت از آبان با برنامه جلو میری و انشالله بهمن ماه بهترین نتیجه رو از تلاشهات بگیری.
منم کنکوریم و قبلا کنکور شرکت کردم.
موفق باشید

مینا 22 - مرداد‌ماه - 1392 ساعت 02:18 ب.ظ

خیلی ممنون

یه سوالی بپرسم صادقانه جواب بدین الان دیر نیست ؟ یعنی اخه نگاه میکنم این همه ادم از تیر شرو کردن بدو این کلاس اون کلاس و اینا ...و اینکه کلی منابع خوندنش وقت گیره و بعدم تست ...

پس شما هم کنکوری این ...ارزوی موفقیت

سلام
صادقانه میگم نه نه نه!
چرا دیر باشه؟عزیزم بستگی به نقاط ضعف و قوت شما داره در ضمن شروع برنامه رو از تیرماه زدم و هنوزم خودم شروع نکردم یه سری مشکلات پیش اومده فعلا نتونستم و عجله ای ندارم و شاید از مهرماه شروع کردم چون سال اولی نیستم اما برای سال اولی ها شروع از تیرماه یا قبل از اونو حتما پیشنهاد میکنم و اصلا نمیرسن از مهرماه یه دور درست و حسابی بزنن مگراینکه از قبلتر خودشونو برای کنکور آماده کردن (دوران دانشجویی) مث نفرات برتر!
منکه ب کلاس رفتن اعتقاد ندارم کتابای خوب و متونعی تو بازار برا ارشد هست و اگه کسی درست و مفهومی بخونه نیازی ب کلاس نیست مگه اینکه کلاس اساتید طراح سوال تشریف ببرید و اونجا با سوالات کنکور سال آینده آشنایی کامل پیدا خواهید کرد!
آره کنکوریم...
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد