.... ارشد هوش مصنوعی  ....

.... ارشد هوش مصنوعی ....

..:::مث تمبر به هدفی که داری بچسب:::..سال ۱۳۹۵ سال برآورده شدن آرزوها.... علم،پناه و عزت و راهنماست.امام علی(ع)
.... ارشد هوش مصنوعی  ....

.... ارشد هوش مصنوعی ....

..:::مث تمبر به هدفی که داری بچسب:::..سال ۱۳۹۵ سال برآورده شدن آرزوها.... علم،پناه و عزت و راهنماست.امام علی(ع)

برنامه ریزی درسی

موضوع صحبت، تهیه نقشه راه یا همان برنامه ریزی درسی برای یک سال است. یادش به خیر آن موقع که دانش آموز سال های اول دبیرستان بودم، معلم خوش فکر و خوش مشربی داشتیم که به ما فیزیک می گفت و انصافاً فیزیک به آن سختی را تبدیل به راحت الحلقوم می کرد و از گلوی باریک دانش ما عبور می داد و به مغزمان می نشاند.

گاهی هم که وقت دست می داد نصیحتمان می کرد و برایمان صحبت می کرد و رهنمود می داد، و از جمله این که یک روز وقتی راجع به برنامه ریزی درسی صحبت می کرد گفت: فکر نکنید ما معلم ها همین طوری و باری به هر جهت سر کلاس می آییم و هر چه شد بادا باد!
نخیر هر کدام از ما که مسۆولیت آموزش یک کتاب را داریم، بسته به حجم کتاب و ساعت تدریس آن، ابتدا یک بودجه بندی یک ساله تهیه می کنیم و معلوم می کنیم که در هر جلسه چند صفحه از کتاب را باید تدریس کنیم، و بعد هم بودجه بندی های سه ماهه و یک ماهه را برای خودمان تعیین می کنیم و خلاصه تکلیف حجم هر جلسه درس را مشخص کرده و روی کاغذ می آوریم.
سپس اقدام به تهیه طرح درس می کنیم و طرح درس یعنی این که: آن درس را چگونه و با چه ابزار و وسایل کمک آموزشی می خواهیم به فراگیران تفهیم کنیم و بعد هم از کار خودمان ارزیابی می کنیم و همین پرسش ها و آزمون ها که از شما دانش آموزان می گیریم نشان دهنده میزان موفقیت ماست.
بعد هم این آقا معلم فیزیک به ما اشاره می کرد و می گفت که شما هم برای موفقیت در امر تحصیل باید مجموعه ای از این فعالیت ها را برنامه ریزی و اجرا کنید.
گفته های آن دبیر محترم برای من و برخی دیگر از دوستانم سرمشق شد و ما به کمک آن گفته ها برای خودمان برنامه ریزی درسی انجام می دادیم و کارمان را به پیش می بردیم. بحمدا... نه تنها من بلکه بسیاری دوستان دیگرم هم موفق شدند و اکنون در دانشگاه های معتبر کشور مشغول به تحصیل هستند.
برنامه ریزی درسی؛ چرا و چگونه؟

برنامه ریزی درسی چیست؟

------------------
پ.ن.1:
نگاهم کن ..نگاهم کن ..غریبم.. 
مثال لاله های دشت سیبم... 
در این دنیای بی مهری خدایا.. 
نگاهم کن ..پر از " امن یجیبم"

 ---------------------

پ.ن.2:

شهید همت: اگر مؤمن یک لحظه احساس کند که ناامید است آن لحظه لحظه ی کفر و شرک انسان است چرا که همه ی وجود ما همه ی توان ما و همه ی هستی ما به دست خداست و همیشه بایستی امیدوار و مطمئن بوده و توکل به خدا داشته باشیم....

----------------------


 
برنامه ریزی درسی؛ چرا و چگونه؟

برنامه ریزی درسی چیست؟

وقتی شما با توجه به توانایی های خودتان و هدفی که در نظر دارید مسیری را برای مطالعه و موفقیت طراحی می کنید، به این فرآیند، برنامه ریزی درسی می گویند.
 نکته قابل توجه و تأمل این است که نیازی نیست برنامه درسی را حتماً شخص یا مجموعه ثالثی برای شما تهیه کنند؛ به خصوص که در این دوره و زمانه، در هر گوشه و کناری عده ای ادعای استادی فن می کنند و آن قدر حاشیه و ضمیمه برای این کار ساده می تراشند که شما از هدف دور می افتید و گرفتار حاشیه می شوید و احتمالاً راه خودتان را گم می کنید.

پس توصیه و سفارش ما این است که اولاً بی گدار به آب نزنید و بدون برنامه و تدبیر مطالعه نکنید؛ بلا تشبیه مثل آن دانش آموز نباشیدبرنامه ریزی درسی؛ چرا و چگونه؟ که با ولع درس می خواند و وقتی هم یکی پرسید: عزیز! کلاس چندمی؟ کمی مکث کرد و دستی به سر کشید و گفت: نمی دانم کلاس چندم هستم؛ فقط می دانم که پدرم گفته است درس بخوان!

پس در برنامه ریزی درسی:

اولین قدم آن است که بدانید کجا هستید و چه اندازه توانایی دارید، و

دومین قدم هم آن است که گرزی بردارید که در خورند پهلوان باشد.

با رتبه بیست هزار که نمی توان دانشجوی دندانپزشکی شد! با چنین جایگاهی دست شما کوتاه و خرما بر نخیل می ماند. ناچارید با تلاش فراوان، خود را به رتبه بهتری برسانند یا به رشته در دسترس تری قانع شوید، و

سومین مرحله آن است که بدانید برنامه ریزی برای یک روز و دو روز و یک هفته نیست که بعد از چند هفته همه چیز را به باد فراموشی بسپارید و آینده را به خدا واگذار کنید؛ بلکه لازمه موفقیت در یک برنامه ریزی درسی، تداوم در کار است و این مداومت در کار و تلاش مستمر، تشبیهی است از موفقیت همان لاک پشت که خرگوش گریز پای بازیگوش را پشت سر گذاشت؛ برای مثال در طول سال تحصیلی، هزار کار و اتفاق می افتد و این اتفاقات ممکن است خوش یا ناخوش باشند؛ نه این که به آن ها التفاتی نداشته باشید و دور از جان مثل مجسمه گچی بمانید و نظاره کنید، نه! اصلاً؛ اما توصیه ما این است که در آن رویدادها مستغرق نشوید و خود را به دست آن اتفاقات و رخدادها نسپارید و همواره یادتان باشد که به عنوان یک داوطلب کنکور شما باید در تابستان ۱۳۹۲ خودتان را به همه نشان دهید. این برنامه و هدف اصلی شماست،
برای نمونه، شب های مظلومیت اباعبدا... الحسین (ع) و یاران وفادار ایشان است. پر واضح است که باید به عنوان یک بچه مسلمان در مراسم عزاداری حماسه آفرینان محرم سال ۶۱ هجری قمری حضور داشت، اما ضمن حضور پر رنگ و مۆثر و آگاهانه باید مد نظر داشته باشید که به طور کامل برنامه مطالعاتی خود را تعطیل نکنید و هم چون سایر شیعیان ضمن حضور در مراسم عزاداری سالار و سرور شهیدان بدانید که انتظار از یک دانش آموز سال آخر، ادامه روند مطالعاتی و پیگیری برنامه درسی خویش است.
همان گونه که علمای گرانقدر تأکید دارند لزومی ندارد که نوجوانان عزیز بعد از نیمه شب با سر و صدای زیاد از هم نوعان خود سلب آسایش کنند؛ بلکه یک دانش آموز ولایتی و پیرو اوامر مقام عظمای ولایت، با حضور آگاهانه در پای منبر سخنرانی علما و ذکر مصیبت، هم نسبت به واقعه کربلا آگاهی بیشتر پیدا می کند و هم برنامه درسی مدون خویش را به پیش می برد.

-----------

منبع: پیک سنجش

نظرات 6 + ارسال نظر
Nasibeh 31 - خرداد‌ماه - 1392 ساعت 01:39 ق.ظ http://dokhtarekhorshidkhan.persianblog.ir

من خیلی وقته وبلاگنو میخونم .. منتها یه مدت نبودی کامنت نذاشتم . و واقعا خوشحالم که حالا با هم دوستیم .. امیدوارم این آشنایی هم برای من هم برای شما شروع یک رفاقت صمیمانه باشه ..
1 تیر داره میرسه .. من میخوام شروع کنم .. برنامه پارسالتو بخونم ؟
نمیخوای انگیزه دوستات بشی همراهی کنیم باهم بخونیم؟

سلام خانمی
مرسی ک ب من و مطالب وب لطف داری
منم از آشنایی با شما خوشحالم
میخای چه رشته ای شرکت کنی؟
دوس دارم بخونم اما خیلی سخته برام اما خواهی نخواهی باید شروع کنم.
مشاور بهم یه برنامه داده ک تابستون یعنی از تیرماه شروع کنم.میخام اون برنامه رو بزارم تو وبم اما شیوه مطالعه دروس رو.
خوشحال دوست خوبی مث شما تو این دنیای مجازی پیدا کردم.
موفق باشید

♥حاج خانومی♥ 31 - خرداد‌ماه - 1392 ساعت 11:45 ق.ظ

سلام مریمم
خوبی عزیزم
تبریک میگم بازگشت دوباره ت رو.....انشاالله همیشه از شادی بنویسی و وجودت سرشار باشه از خوشبختی و.
ماهم خداروشکر خوبیم گلم....
ممنون از مهربونیات...

سلام حاج خانمی عزیز
خوبی عزیزم؟کوچولوت خوبه؟
مرسی عزیزم ک همیشه بهم لطف داششتی و جویای احوالم بودی.
مواظب خودت باش

مجید 31 - خرداد‌ماه - 1392 ساعت 08:34 ب.ظ

سلام مریم خانم
درسته یه معلم خوب خیلی تاثیر داره. شاید باورتون نشه دوم دبیرستان رشته ادبیات و علوم انسانی بودم درس جبر اول سال دبیر جبرمون فکر کرد خیلی زرنگتشریف دارند . یک امتحان گرفته بود من هیچی بلد نبودم داشتم فکر میکردم حواسمم نبود که کتاب جبر زیردستمه یه دفه اومد تقلب گرفت و گفت امتحان ثلث اولتم از حالا صفر بدون . خب هیچ انگیزه ای دیí نداشتم اصلا هم درس رو خوب یاد نمیگرفتم حتی با نمره اخر سال رو تموم کردم . ولی سه ماهه تابستان یک کلاس تقویتی اجباری بود رفتم و یک معلم اتفا لوده ای تدریس میکرد اونقدر جالب بود برام که کمتر از سه ماه نمره ام شد۱۶

سلام
یه معلم یا استاد خوب میتونم بگم رو کل زندگی یه نفر میتونه تاثیر بزاره
هم از جهات خوب و هم جهات بد!
من معتقدم خدا ب همه یه اندازه استعداد و هوش داده اینکه بعضی موفق میشن و بعضی نه فقط ب نحوه بکار گیری اون مربوط میشه...
شما اگه ادامه میدادید مطمئنم جز دانش آموزان موفق و مطمئنا دانشجویای عالی میشدید.
موفق باشید

[ بدون نام ] 31 - خرداد‌ماه - 1392 ساعت 08:37 ب.ظ

سلام مریم خانم خوبین؟
خیلی خوشحالم که برگشتین به وب
هر سری که می اومدم وب یه سری به وبلاگتون میزدم ولی شما نبودین
خوشحالم که برگشتین.
موفق باشید.

سلام
مرسی از حضور مجدد تون
اما اسمی ننوشتید!!!ب جا نیاوردم

Nasibeh 31 - خرداد‌ماه - 1392 ساعت 11:56 ب.ظ http://dokhtarekhorshidkhan.persianblog.ir

سلام دوباره
قبلا" دوست داشتم امنیت اطلاعات قبول شم ، اما دیدم هم قبولیش سخته هم خود رشته ش .. حالا دوست دارم مهنسی آی تی بخونم .. گرچه کلا با این ظرفیتها کلا" قبولی خیلی سخته ..

سلام
آره امنیت و شبکه قبولیش سخته منم این 2سال برا امنیت تلاش کردم.امسال هم بازم برا امنیت شرکت میکنم.
خوبه اگه گرایش آی تی رو شرکت کردی دیگه معماری رو بزار کنار و وقتتو بزار رو مدیریت...ولی بنظر من معماری رو کلی کنار نزار.
نمیدونم چرا رشته ی کامپیوتر و آی تی انقد ظرفیت پذیرشش افتضاح شده...
توکل بخدا
بزودی برنامه مو مینویسم و میتونید شروع کنید

مریمl 1 - تیر‌ماه - 1392 ساعت 09:11 ق.ظ

سلا م دوباره بازم اسمم یادم رفت مریمم.

سلام خانمی
از آدرس آی پی حدس میزدم خودت باشی
خوبی؟
چه خبراااااا؟دانشگاه خوش میگذره؟
نگفتی کجا و چی قبول شدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد