.... ارشد هوش مصنوعی  ....

.... ارشد هوش مصنوعی ....

..:::مث تمبر به هدفی که داری بچسب:::..سال ۱۳۹۵ سال برآورده شدن آرزوها.... علم،پناه و عزت و راهنماست.امام علی(ع)
.... ارشد هوش مصنوعی  ....

.... ارشد هوش مصنوعی ....

..:::مث تمبر به هدفی که داری بچسب:::..سال ۱۳۹۵ سال برآورده شدن آرزوها.... علم،پناه و عزت و راهنماست.امام علی(ع)

برای ارشدی ها(2)...روش مطالعه موازی

با سلام

مطلبی ک میخام بزارم فکر کنم قبلا تو وب گذاشتم اما اشکال نداره برای ارشدی های 92 مجدد این مطلب رو میزارم.این مطلب رو از وب ارشدخان تهیه کردم ک چندسالی میشه با وبشون آشنایی دارم اما متاسفانه یکی دو سال میشه تعطیلش کردن.براشون آرزوی موفقیت دارم...

دوستانی ک میخان واسه کنکور ارشد اصولی مطالعه کنن این مطلب بدردشون میخوره و توصیه میکنم حتما حتما با دقت بخونن...

-----------------------

روش مطالعه موازی

 برای درس خواندن و مطالعه دو بازه داریم :
1- بازه نزدیک کنکور(از مهر ماه).
2- بازه طولانی مدت(بعد از اعلام نتایج ارشد یعنی حول و حوش اردیبهشت یا  خرداد).

 در بازه طولانی مدت باید درس ها را بالانس (تراز، متوازن) کرد و در بازه کوتاه مدت کنکوری خواند.

یعنی باید برای درس های ستاره دار ، درس های سخت یا درس هایی را که می دانید می توانید خوب بزنید ولی برای مطالعه شان وقت کم گذاشتید را باید متوازن کنید. یعنی سطح آنها را باید به سطح درس هایی که مسلط هستید برسانید و وقتی که همه این دروس به یک سطح قابل قبولی رسیدند همه را با هم جلو می بریم.

این توازن برقرار کردن برای درسهایی است که تصمیم نهایی را درموردشان گرفته اید. یعنی مطمئن شده اید که این درس ها را حتما می خوانید. چون ممکن است که  درسهایی را کلا حذف کنید و اصلا نخوانید.

پس درس های مسلط  و غیرمسلط را تقسیم بندی کرده و همه را به یک سطح رسانده و بعد همه این دروس را با هم(موازی) جلو می بریم و مطالعه می کنیم.

مثلا  فرض کنید درس نظریه زبان برای شما درس سختی نبوده ، منتها به دلایلی نتوانسته اید این درس را در طول ترم بخوانید و این پتانسیل را در خودتان می بینید که اگر این درس را بخوانید، موفق می شوید  پس از الان (هرچه زودتر بهتر، مثلا اوایل تابستان یا زودتر)برنامه ریزی کنید و تا مهر ماه نظریه را به حدی برسانید که در دروس دیگر مسلط هستید و بعد این درس را با دروس دیگر به صورت موازی جلو ببرید. اگر به این سطح رسیدید اصطلاحا به آن Trade Off  می گویند.

در کل بازه (طولانی  و فشرده) باید به یک حد به نام  Trade Off  برسید و از آن به بعد حرکت می کنیم به سمت موازی پیش رفتن.

خب حالا فرض کنید بنا به هر دلیلی نتوانسته اید به سطح  Trade Off برسید یعنی مثلا در طول تابستان یا هر زمان دیگری قبل از مهرماه نتوانسته اید در دروسی که فکر می کنید لازم بوده مسلط باشید مسلط نشده اید، حالا تکلیف چیست؟
در اینصورت باید  در موازی خواندن Trade Off را انجام داد که البته کار یک مقدار مشکل می شود.

در واقع در موازی خواندن هدف و مسیر مشخص است و آن هم کنکور است.

با یک مثال جلو می رویم:

 فرض کنید که درسهایی که نمی خواهید بخوانید و یا می خواهید بخوانید را مشخص کرده اید و چند درس را هم به سطح Trade Off رسانیده اید. خب حالا مجموع این دروس را بین  روزهای هفته تقسیم کنید.
مثلا صبح تا ظهر یک درس ، عصر به بعد یک درس و همین طور تا روزهای دیگر دروس را تقسیم بندی کنید.
خب در طول هفته این درس ها را موازی جلو رفته اید. حالا جمعه یک آزمون از خودتان بگیرید. می توانید یا خودتان از خودتان آزمون بگیرید یا در آزمون هایی شرکت کنید.

حالا چرا آزمون :
در روش یادگیری یک حافظه کوتاه مدت داریم و یک حافظه پایدار. وقتی یک مطلبی را می خوانید سریعا به حافظه کوتاه مدت  می رود منتها به مرور زمان به سمت فراموشی می رود. پس باید به طریقی پایداری مطالب بیشتر شود که دراین روش، آزمون کمک بسیار زیادی به این امر می کند. می توانید پایان هر ماه هم یک آزمون کلی از خودتان بگیرید. در واقع این همان روش لایتنر است.

خب دوستان گرامی همان طور که کاملا مشخص است این روش کلی صحبت می کند و در واقع چگونه خواندن و چند ساعت خواندن و ... آن به خود ما مربوط میشود چون خودتان شرایط خودتان را بهتر می دانید فقط باید توجه کنید که  این دروس را موازی پیش ببرید.

در دوره Trade Off برقرار کردن کلاس کنکور رفتن خوب است، ولی در دوره ای که می خواهید بخوانید کلاس کنکور خیلی خوب نیست و ...

خب دوستان این هم از روش مطالعه موازی.

 ----------------------------------

و اما داستان کوتاه:

هیچگاه نگویید که خداوند فراموشتان کرده

داستان درباره یک کوهنورد است که می خواست از بلندترین کوه ها بالا برود او پس از سال ها آماده سازی، ماجراجویی خود را آغاز کرد ولی از آنجا که افتخار این کار را فقط برای خود می خواست، تصمیم گرفت تنها از کوه بالا برود.
او سفرش را زمانی آغاز کرد که هوا رفته رفته رو به تاریکی میرفت ولی قهرمان ما به جای آنکه چادر بزند و شب را زیر چادر به شب برساند، به صعودش ادامه داد تا این که هوا کاملاً تاریک شد.
به جز تاریکی هیچ چیز دیده نمیشد سیاهی شب همه جا را پوشانده بود و مرد نمیتوانست چیزی ببیند حتی ماه وستاره ها پشت انبوهی از ابر پنهان شده بودند .پس کوهنورد همانطور که داشت بالا میرفت، در حالی که چیزی به فتح قله نمانده بود، ناگهان پایش لیز خورد و با سرعت هر چه تمامتر سقوط کرد..
سقوط همچنان ادامه داشت و او در آن لحظات سرشار از هراس، تمامی خاطرات خوب و بد زندگیاش را به یاد میآورد. داشت فکر میکرد چقدر به مرگ نزدیک شده است که ناگهان احساس کرد طناب به دور کمرش حلقه خورده و وسط زمین و هوا مانده است.
حلقه شدن طناب به دور بدنش مانع از سقوط کاملش شده بود. در آن لحظات سنگین سکوت، چاره ای نداشت جز اینکه فریاد بزند:
“خدایا کمکم کن”. ناگهان صدایی از دل آسمان پاسخ داد از من چه میخواهی ؟ - نجاتم بده.
- واقعاٌ فکر میکنی میتوانم نجاتت دهم.
- البته تو تنها کسی هستی که میتوانی مرا نجات دهی.
- پس آن طناب دور کمرت را ببر
برای یک لحظه سکوت عمیقی همه جا را فرا گرفت و مرد تصمیم گرفت با تمام توان به طناب بچسبد و آن را رها نکند.
روز بعد، گروه نجات آمدند و جسد منجمد شده یک کوهنورد را پیدا کردند که طنابی به دور کمرش حلقه شده بود در حالیکه تنها یک متر با زمین فاصله داشت!!
و شما؟ شما تا چه حد به طناب زندگی خود چسبیده اید؟ آیا تا به حال شده که طناب را رها کرده باشید؟
هیچگاه به پیامهایی که از جانب خدا برایتان فرستاده میشود شک نکنید.
هیچگاه نگویید که خداوند فراموشتان کرده یا رهایتان کرده است.
هیچگاه .....

-----------------------

پ.ن.1:

گآهـے دِلَـتـــ از سن و سالت مےگیرد

میخواهے کودکـــ باشے

کودکے بهـ هر بهانهـ ای بهـ آغوشـِـ غَمخوارے پناهـ مے بَرَد

و آسودهـ اَشک مے ریزد

بُــزُرگــــ کهـ باشے

بایَد بغض هآے زیادے را بـےصدآ دفن کنے ...

نظرات 6 + ارسال نظر
طلوع 2 - اردیبهشت‌ماه - 1391 ساعت 10:44 ب.ظ http://beautiful-day.blogsky.com/

سلام گلم انشاءالله که حالت خوب باشه
من واقعا به این نوشته ایمان دارم برای موفق شدن باید درس خوندن رو از تابستون شروع کرد تا مهر ماه به حد موازی خوندن رسید .
نکته مهم: درس خوندن از مهر ماه اشتباه محضه!!!
وقتی از کنکور مینویسی یه غم بزرگ قلبم رو میگیره دلیلشم که بهتر میدونی خدا خودش بخیر بگذرونه

سلام عزیزم
قربون دل مهربونت برم خودم تنهایی
منم مث تو بهش ایمان دارم...همه تلاشمو میکنم تا بچه ها رو قبل از مهرماه واسه درس خوندن آماده کنم چون بعد مهرماه همون جور ک خودت تجربه کردی انقد زمان تندمیگذره و فشرده س ک نمیشه رفع اشکال کرد و داوطلبین بااین مشکل روبرو میشن ک نمیدونن باید رفع اشکال کنن یا تست و مثال حل کنن؟!
عزیز دلم خودتو اصلا نگران نکن بهت قول میدم حتما حتما قبولی مهندس نامبروان
من میخام خردادماه این وب رو خبر خوش بارون کن خبرای خوش از خودم و طلوع و عسل و سوگند و مریم عزیز و بقیه دوستان ک چشم انتظار نتایجن
اندکی صبر....سحر و قبولی نزدیک است

طلوع 2 - اردیبهشت‌ماه - 1391 ساعت 11:59 ب.ظ

ایشالا خدا از زبونت بشنوه دوست گلم
راستی بعد ظهر ها معمولا میرم پیاده روی امروز در حال پیاده روی یه خانمی رو دیدم خیلی شبیهت بود دلم میخواست برم پیشش باهاش حرف بزنم
خیلی همزاد داری تو دز هااااااااااااااا اون از مربی ورزشمون و اینم از خانم ورزشکار امروزی ماشالله همشونم اهل ورزشن!!!
پس باشگاه رفتن رو بیخیال شدی ؟زبان خوندن عالیه ولی اونم مثل درس خوندن میمونه
به نظر من داشتن فعالیت ورزشی روی روحیه خیلی اثر میذاره به خصوص اگه صبح زود باشه .توصیه دوست دکترت رو جدی بگیر


آره والا ... خیلی واسم جالبه این دومین بارهدلم میخاد منم از نزدیک ببینمشون
خداییش هی امروز و فردا میکنم یکی از همسایه ها رو هم علاف خودم کردم...خداییش به دلم نبود تو ایام فاطمیه برم کلاس ایروبیکم...ایشالا از بعد ایام فاطمیه میرم خودت میدونی این کلاسا ماشالا به جونشون آهنگشون براهه و .....
حتما حتما سعی میکنم ورزش صبحگاهی رو فراموش نکنم....آخه من صبح زود بیدار نمیشم بعد نماز صب عین جنازه ها میخوابم تا دیروقت.......تا 3یا4 شب الکی بیدارم حوصله هیچکاری هم ندارم اونموقع بعضی وقتا کتاب میخونم یا آهنگ ملایم گوش میدم

[ بدون نام ] 3 - اردیبهشت‌ماه - 1391 ساعت 11:38 ق.ظ

سلام مریم جون مرسی که بهم دلگرمی دادی ممنونم عزیزم التماس دعا کن برامون

سلام عزیزم
خواهش میکنم
امیدوارم شاد و خوش تندرست باشین

رها 20 - اردیبهشت‌ماه - 1391 ساعت 11:20 ب.ظ

من اینجا بس دلم تنگ است...
و هر سازی که میبینم بد آهنگ است
بیا ره توشه برداریم
قدم در راه بی برگشت بگذاریم
ببینیم آسمان هر کجا
آیا همین رنگ است؟!
یاد شعر نوشتن های سر کلاس بخیر.هر کاری انجام میدادیم الا درس خوندن.راستی بی انصاف اولین سال معلمیه من رو یادت نبود بهم تبریک بگی
تولد حضرت فاطمه رو به تو و همه ی همکلاسی ها تبریک میگم .مریم جان انشاا... سال دیگه روز زن رو بهت تبریک بگم

سلام رهای عزیز
میدونم این اسم واقعیت نیس و حدس میزنم کی باشی اما شک دارم.
اما اگه دوست گل خودم باشی یه دنیا شرمنده....روزت مبارک
پیشاپیش روز زن هم مبارک
برام خیلی دعا کن

یه بچه مومن 21 - اردیبهشت‌ماه - 1391 ساعت 05:06 ب.ظ http://yelooneh.mihanblog.com/

سلام
عالی عالی بود
من هم هستم

Meriya 22 - اردیبهشت‌ماه - 1391 ساعت 07:22 ب.ظ

مریم جان مرسی خیلی گلی

سلام
خواهش میکنم
قابل دوستان رو نداشت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد