.... ارشد هوش مصنوعی  ....

.... ارشد هوش مصنوعی ....

..:::مث تمبر به هدفی که داری بچسب:::..سال ۱۳۹۵ سال برآورده شدن آرزوها.... علم،پناه و عزت و راهنماست.امام علی(ع)
.... ارشد هوش مصنوعی  ....

.... ارشد هوش مصنوعی ....

..:::مث تمبر به هدفی که داری بچسب:::..سال ۱۳۹۵ سال برآورده شدن آرزوها.... علم،پناه و عزت و راهنماست.امام علی(ع)

می تراود...

سلام

هرچی نوشتم پاکش کردم...

خداییش بجز نوشتن مطلب درمورد کامپیوتر دیگه دلم ب نوشتم دلنوشته نمیره....

خیلی دلم گرفته بود...

خدایا به آبروی خانم فاطمه الزهرا(س) بنده هاتو تنها نزار...

الهی وَ رَبی مَن لی غَیرُک

---------------------------------

پ.ن.1:

الان تو حیاط قدم میزدم ک یهو از بلندگوی یادواره ی شهدای محله مون صدایی شنیدم آشنا...صدای حاج صادق آهنگران بود ک میخوند:

من دختر پیغمبرم......حامی حق حیدرم

---------------------------------

پ.ن.2:

هرکاری کردم نتونستم بازم مث وبم قبلم از دلنوشته هام بنویسم برا همین مطلبمو پاک کردم...خوشحالم وبمو حذف کردم اما بعضی وقتا دلت میخاد حرفایی ک رو دلت سنگینی میکنه رو بگی تا سبک شی...

تواین حال هوا بودم ک با وب یه دوست آشنا شدم به اسم " خاطرات چادر مشکی "...

خیلی لذت بردم از خوندن مطالبش...شاید واسم یه تلنگر بود ک قدر چیزی ک دارم ،چادری ک سر میکنم رو بدونم...کسی ک چادر روبه معنای واقعیش دوس داره از خوندن مطالب این وب لذت میبره...من چادر رو به معنای واقعیش نشناختم و استفاده نکردم...افسوس افسوس افسوس!!!

یازهرا!خانم جان!دست من و بقیه دخترایی ک از دل دوس دارن خوب باشن رو بگیر...من الان چشم تو چشم شما نیستم ک خیلی از شما خجالت بکشم واسه خوب نبودنم،واسه بدقولی هام...از اون روزی میترسم ک چشم تو چشم تون شم و روسیاه و دست خالی باشم...برای اون روز، امروز دستمو بگیرید و تنهام نزارید....من از شرمندگی اون روز میترسم و ...یازهراااااااااا

----------------------------------

پ.ن.3:

الان یه مطلبی رو میخوندم خیلی خیلی خوشم اومد حتما بخونید:

حد ارتباط با نامحرم این است که ما با هم داد و ستد عاطفی نکنیم .

شوخی با نامحرم ازطریق پیام کوتاه موبایل و یا چت کردن

نتیجه این که بهتر است از شوخی با نامحرم اگر چه رکیک هم نباشد اجتناب کرد.

استفتایی که از دفتر مراجع عظام در این زمینه شده ، به شرح ذیل است:

1. چت کردن با جنس مخالف و رد و بدل کردن صحبت های معمولی چه حکمی دارد؟

همه ی مراجع: در صورتی که خوف فتنه و کشیده شدن به گناه وجود داشته باشد جایز نیست.(4)

جلوگیری از وسوسه های شیطانی در ابتدای امر و قدم اوّل آسان است چون هنوز موقعیت شیطان و غرایز شهوانی ضعیف است، ولی اگر فردی در قدم اول از شیطان و هوی و هوس تبعیت کند، موقعیت خود را در مقابله با آنها تضعیف نموده و باعث تقویت نیروهای شیطانی و غرایز شهوانی خواهد شد. و در آن صورت مقاومت مشکل تر خواهد شد. به عبارتی همیشه پیش گیری راحت تر از درمان است

2. شوخی کردن با نامحرم چه حکمی دارد؟

همه ی مراجع: اگر با قصد لذت (جنسی) باشد و یا بترسد به گناه بیفتد، جایز نیست. (5)

تذکر نکته ای در پایان ضروری است:

آن چه بیان شد یک حکم کلی  است و از این جهت فرقی بین انواع شوخی( شوخی از طریق چت و پیام کوتاه و...) و بین انواع نامحرم ها (هم کلاسی ها و غیر آن)، وجود ندارد یعنی؛ اگر شوخی با نامحرم، به قصد لذت باشد یا خوف فتنه و کشیده شدن به گناه وجود داشته باشد، از حکم حرمت برخوردار است اگر چه آن نامحرم هم کلاسی باشد و این شوخی هم از طریق پیام کوتاه، انجام شده باشد.

 

پی نوشتها:

1- بقره، 168،" وَ لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّیْطانِ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبینٌ ".

2- من لایحضره الفقیه، ج 3، ص467، "إِذَا جَلَسَتِ الْمَرْأَةُ مَجْلِساً فَقَامَتْ عَنْهُ فَلَا یَجْلِسُ فِی مَجْلِسِهَا أَحَدٌ حَتَّى یَبْرُدَ".

3- الاحزاب، 32، "فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذی فی‏ قَلْبِهِ مَرَضٌ".

4و5- در تنظیم این مقاله از پایگاههای اطلاع رسانی مراجع معظم تقلید استفاده شده است.

------------------------------

آیا چت کردن با دختر اشکال شرعی دارد؟

به صورت یک حکم کلی، چت کردن همانند دیگر صورت های صحبت کردن زن و مرد یا دختر و پسر نا محرم، اگر مفسده‏اى نداشته باشد و خوف وقوع در حرام نباشد و از روى شهوت صورت نگیرد، اشکالى ندارد.(۱)
بنابراین نظر، گفتگو از طریق اینترنت یا تلفن اگر مفسده ای نداشته باشد، اشکالی ندارد . ولی اگر حرف های شهوی مطرح شود ، یا از گفتگو و چت کردن شهوت ، تهییج شود ،جایز نیست و باید از آن پرهیز شود .
اما برخی مراجع در خصوص چت فتوا به حرمت داده و گفته اند: با توجه به اینکه ارتباط و نامه نگاری دختر و پسر نامحرم، چه از طریق شبکه اینترنت و چت و چه از راهای دیگر غالبا منشأ فساد است ،جایز نیست . چت کردن با نامحرم بدون ضرورت اشکال دارد و گناه است.(۲)

پى نوشت‏ها:
۱-توضیح المسائل مراجع , ج ۱ ،مسئله ۸۸۹٫
۲- آیت الله مکارم ،استفتا آت ،ج ۳،ص۲۵۷، س ۶۸۳؛
احکام بانوان، ص ۱۹۵،
آیت الله بهجت ،استفتاآت ،ج۴ ،سوال ۵۳۰۲٫

---------------------------

خدایا!همه ی ما را ببخش و بیامرز...اول از همه خودمو میگم

حد ارتباط با نامحرم این است که ما با هم داد و ستد عاطفی نکنیم . یعنی به دنبال صید کردن دل یکدیگر نباشیم . این یکی از راه هایی است که به نظر دور است اما خیلی نزدیک است .

به قول قرآن : همه ی آدم ها نسبت به خود ، خودآگاهی دارند ولی مدام توجیه می کنند .

می گویند ما در محیط های مجازی یکدیگر را نمی بینیم . پس می توانیم هر حرفی را راحت بزنیم .

اما من از آنها سوال می کنم که وقتی شما در این فضاهای نت نظر می گذارید و با یکدیگر گفتگو می کنید آیا این داد و ستد عاطفی رخ می دهد یا خیر؟

وقتی که شما از انواع تصاویر و کلمات و روش هایی که در محیط های دیجیتال است استفاده می کنید برای اینکه احساس و حالات فکری و روحی خود را به طرف مقابل منتقل کنید در او هیچ حسی را ایجاد نمی کنید ؟

در حقیقت قبل از اینکه شما با فکر او ارتباط برقرار کنید در دل و احساس اوجا باز کرده اید .

این جا باز کردن در احساس و دل فرد نامحرم همان حریم حرامی است که شما وارد شده اید .

من اجازه ی داد و ستد عاطفی به این عنوان که دل کسی را از آن خود بکنم ندارم . قطعاً من باید برای یک ارتباط سالم حرکت کنم  ارتباطی که فرصت فکر ، اندیشه و عمل صالح و کارهای خوب و زیبا را بدهد .

ظاهراً گاهی اوقات ما وارد فضاهای مجازی می شویم و گفتگو های علمی و اعتقادی می کنیم . اما این فضاها ایجاد اعتیاد می کند  یعنی فرد مدام به دنبال این است که وارد آن شده با افراد مختلف گفتگو کند ونظرات آنها را داشته باشد اما این فریبی است که هوس بر رفتار ما قرار میدهد.

متأسفانه امروزه ما در فضای دیجیتال دچار آسیب های جدی هستیم . اصلاً اقتضای فضای دیجیتال شخصیت مجازی است . وقتی که ما با انسان ها در دنیای واقعی مواجه هستیم بسیاری از ویژگی های شخصیتی آنها را نمی شناسیم . در فضای دیجیتال که اصلاً قابلیت شناخت وجود ندارد .

در ارتباط با نامحرم قرار است که ما حریم دل و خیال یکدیگر را اشغال نکنیم . من حق ندارم که دل و فکر کسی را مشغول خود بکنم . و در دل و فکر او برای خود یک جای ویژه و ممتاز از بقیه باز کنم .

گاهی اوقات هم کسانی که به نت دسترسی ندارند از طریق پیامک وارد این آلودگی می شوند .

یعنی پیامک هایی بین افراد محرم و نامحرم رد و بدل می شود که بارهای عاطفی و معنایی دارد .

اشعار و جملات ادبی که مناسبتی هم برای آن درست می کنیم .

این کار زمینه ی ایجاد یک ارتباط عاطفی می شود.

در حقیقت فرصت داده ایم که ضمیر ناخود آگاه ما بدون هیچ جنگی فتح شود.

این یعنی پیروزی نفس و هوا و هوس ما که هنوز تربیت جدی پیدا نکرده است . به همین خاطر باید فوق العاده مراقبت کرده و با احتیاط جلو رفت .

خانم نیلچی زاده / برنامه ی سمت خدا - مورخ 22 / 4 / 1390

نظرات 6 + ارسال نظر
a.kh 25 - فروردین‌ماه - 1391 ساعت 11:00 ب.ظ http://shadanlearing.blogfa.com/

سلام
از راهنمایی شما متشکرم

سلام
خواهش میکنم
موفق باشید

دانشجو 26 - فروردین‌ماه - 1391 ساعت 02:25 ق.ظ http://aghazi-bi-payan0.blogfa.com/

دل خیلیا گرفته..
این روزهای ما...

سلام
خدا خودش کمکمون کنه...

ریحانه 26 - فروردین‌ماه - 1391 ساعت 07:09 ب.ظ http://chadormeshki.blogfa.com

سلام
ممنون از نظرت
منم با افتخار لینکت کردم

سلام ریحانه جان
خواهش میکنم
موفق باشید

حدیث ارزومندی 27 - فروردین‌ماه - 1391 ساعت 05:38 ب.ظ

سلام
بیخود بیخود یعنی چی دلم گرفته؟
بعدم مگه حدیث مرده که تو بیای تو وب بنویسسی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اره؟؟ نشنوما دیگه نشنوم اینطوری باشی فهمیدی؟؟ این اخرین اخطار بود گفته باشم دیگه قابل قبول نیست

سلام خانمی
خوبی عزیزم؟
باشه

نقش مهر 28 - فروردین‌ماه - 1391 ساعت 01:03 ق.ظ


سلام مریم جان من !

خوبی؟ آره کامپیوترم هم خوب شد..
خوشحالم.. دیگه حوصلمو سر نمیبره..

واقعا ازت ممنونم به خاطر کامنتها و راهنماییات

الان خوشحالم که اومدم پیشت..


.....
منم نزدیک به یک سالی هست که وب "چادر مشکی " رو میشناسم.
..........
چادرمم خیلی دوست دارم و با افتخار سرم میکنم و خوشحالم که به خوبی شناختمش . اول درکش کردم و بد سر کردم و با اون آرامش دارم ..

گفتی : "خدایا به آبروی خانم فاطمه الزهرا(س) بنده هاتو تنها نزار... "

من از دلم : الهی آمییین..

سلامت و آروم باشی..

التماس دعا..


سلام عزیزم
خوشحالم حال سیستمت خوب شده
امیدوارم همیشه سالم و تندرست و سرحال و سرزنده باشی عزیزم

الهه 28 - فروردین‌ماه - 1391 ساعت 01:31 ق.ظ http://elahe11014.blogfa.com

به نکات خوبی اشاره کردی!

راستی میدونستی ریحانه خانم(خاطرات چادر مشکی) دزفولی ان؟؟؟ من تازه متوجه شدم!!!

سلام
نه واقعا؟؟؟؟؟
دزفولی ها ماشالله همه فن حریفن و هنرمند...بخصوص خانمای دزفولی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد