.... ارشد هوش مصنوعی  ....

.... ارشد هوش مصنوعی ....

..:::مث تمبر به هدفی که داری بچسب:::..سال ۱۳۹۵ سال برآورده شدن آرزوها.... علم،پناه و عزت و راهنماست.امام علی(ع)
.... ارشد هوش مصنوعی  ....

.... ارشد هوش مصنوعی ....

..:::مث تمبر به هدفی که داری بچسب:::..سال ۱۳۹۵ سال برآورده شدن آرزوها.... علم،پناه و عزت و راهنماست.امام علی(ع)

برنامه ریزی درسی برای آزمون ارشد ۹۱

 به نام خدا،به یاد خدا و برای خدا....

با سلام و خسته نباشید خدمت دوستان گرامی 

روز ۹ دی ماه سال ۸۹ که این وبلاگ رو درست کردم قصدو نیتم این بود که مث وبلاگ قبلیم از مطالب کامپیوتری و در واقع تازه های علم کامپیوتر و فناوری اطلاعات دراختیار دوستان بزارم.تا چندوقت هم همینکارو انجام دادم ولی بعد به پیشنهاد یکی از دوستان گلم تصمیم گرفتم روال کار وبلاگ رو تغییر بدم و فقط در مورد آزمون ارشد مطلب بزارم تا اونجایی که در حد توانم باشه.منم دیدم چون چندتا از دوستان دیگه تو وبلاگشون مطالب به روز و بهتری از کامپیوتر میزارن بهتره من برم سراغ کنکور و آزمون شاید بچه ها که از درس و دانشگاه دور شدن و کم کم دارن روحیه ی درس خوندنشون رو از دست میدن،به خودشون بیان و تکونی به خودشون بدن و یاعلی بگن و شروع کنن... 

بنا به دلایلی دیگه کار این وبلاگ تموم شده و شرمنده اگه نتونستم وظیفه مو به خوبی انجام بدم ولی خدا شاهده تموم سعی خودمو کردم و بازم میکنم که دوستان همکلاسیمو به سمت ارشد و درس خوندن بکشونم.از خدا میخوام تک تکتون تو آزمون ارشد رتبه های عالی بیارید و درکنار یه شغل خوب و زندگی آروم درستون رو هم ادامه بدید. 

اما از همون اول قرارم براین بود که یه برنامه ریزی درسی که خودم میخوام ازروش درس بخونم رو برای دوستان و همکلاسی های عزیزم که قصد شرکت در آزمون ارشد آی تی یا کامپیوتر سال 91 رو دارن،بزارم. 

----- 

اول از همه بگم این برنامه ریزی نوشته ی خودمو و هیچ موسسه ای اونو تایید نکرده و دوستانی که این برنامه ریزی رو قبول ندارن میتونن استفاده نکنن...تنها فایده ی این برنامه اینه که یه دور کامل منابع اصلی رو میخونی در طول چهار ماه و بعد از اون با خیال راحت از مهرماه شروع میکنی به خوندن اونم با دقت و تمرین تست زنی. 

-----  

روش کار: 

اول از همه تمامی منابعی که تونستید گیر بیارید رو یه جا جمع کنید و طبق این روش جلو برید: 

تعداد فصلها و تعداد صفحات هریک از کتابا رو جداگانه روی یه کاغذ یادداشت کنید.حالا باتوجه به بازه ی زمانی که شما برای درس خوندن دارید تعداد صفحات رو تقسیم بر تعداد کل روزای برنامه ریزی تون کنید .مثلا شما میخوایید در طول دو ماه یعنی 62 روز(تابستون هرماه 31 روزه)کل کتابا رو یه دور بخونید.اگه معماری 500 صفحه ست شما 500 صفحه رو تقسیم بر 62 روز میکنید و خارج قسمت میشه تعداد صفحاتی که شما باید در هرروز از اون کتاب بخونید. 

من تو این پست برنامه ریزی واسه آزمون ارشد مهندسی فناوری اطلاعات(آی تی) رو میزارم و احیانا اگه کسی از دوستان که این پست رو مطالعه میکنه و میخواد آزمونی غیر از آی تی شرکت کنه یا آزمونی غیر از ارشد میتونه باروش بالا کارشو انجام بده. 

----- 

برنامه ریزی ما 124 روزه ست یعنی از اول خردادماه 1390 تا 31 شهریور ماه 1390:  

* سیستم های عامل استالینگز ترجمه ی حسین پدرام:12 فصل - 600 صفحه: روزی 5 صفحه 

* ریاضیات گسسته ،درس و کنکور انتشارت راهیان ارشد(دوستانی که از منبع اصلی استفاده میکنن میتونن تعداد فصلها و صفحات اون رو حساب کنن،به نظر من برای دروس ریاضی اگه ریاضی تون خوبه از درس و کنکور راهیان ارشد در کنار جزوه ی پارسه استفاده کنید.چون هدف یادگیری و آموزش فرمولها و راه حلهاست):8 فصل - 410 صفحه: روزی 4 صفحه 

* ساختمان داده هورینتز ترجمه ی صالحی و مهدی پور(دوستای عزیز اگه دقت کرده باشید و به تستهای مربوط به درس ساختمان داده نگاهی انداخته باشید می بینید که شما باید تسلط کامل روی حل کردن مسائل و الگوریتم ها با توجه به نکته های مهم این درس داشته باشید.من منبع اصلی این درس رو دارم و دوستانی که ندارن میتونن برن امتحانی یه نگاهی بندازن متن کتاب جوری نیست که شما بعد از چهار ماه بتونید چیز زیادی از این درس یاد بگیرید به نظر من اگه این کتاب رو از جایی امانت بگیرید ولی از کتاب جلد مشکی مقسمی این درس و جزوه ی پارسه یا استاد قدسی موجود در همین وبلاگ استفاده کنید و درکنارش جاهایی که اشکال دارید به منبع اصلی رجوع کنید مطمئن باشید بعد از مهرماه قادرید تستهای ساختمان رو نه به راحتی ولی یکم به راحتی حل کنید...فقط و فقط پیشنهاد کردم وگرنه میتونید همین منبع اصلی رو با توجه به برنامه ریزی بخونید!!!) :10 فصل - 580 صفحه: روزی 5 صفحه 

* شبکه های کامپیوتری(قابل توجه دوستان عزیز،اگه به سرفصلهای کتاب شبکه های کامپیوتری پوران پژوهش و انتقال داده های راهیان ارشد نگاهی انداخته باشید میبینید که اینا منطبق بر تعداد فصلهای خاصی از کتاب مهندسی اینترنت احسان ملکیان و شبکه های کامپیوتری و انتقال داده های استالینگز هستن....توجه کنید فقط شما باید 6 فصل اول کتاب مهندسی اینترنت احسان ملکیان و 7 فصل اول کتاب شبکه های کامپیوتری و انتقال داده های استالینگز رو بخونید!!!) 

--- مهندسی اینترنت احسان ملکیان:6 فصل - 310 صفحه : روزی 3 صفحه 

--- شبکه های کامپیوتری و انتقال داده استالینگز: 7 فصل - 235  صفحه : روزی 2 صفحه 

* معماری کامپیوتری موریس مانو : 13 فصل - 510 صفحه : روزی 4 صفحه 

* هوش مصنوعی راسل و نوروینگ انتشارات مشهد: 12 فصل - 535 صفحه : روزی 4 صفحه 

* پایگاه داده روحانی رانکوهی( دوستانی که منبع دیت رو دارن میتونن از همون استفاده کنن): 16 فصل - 600 صفحه : روزی 5 صفحه 

* مهندسی نرم افزار پرسمن : 24 فصل - 600 صفحه : روزی 5 صفحه 

کتاب زبان 504 لغت ترجمه رضا دانشوری: 42 درس - هر دو روز یه درس 

------ 

دوستای عزیز مطمئنم الان که تعداد صفحات رو دیدید وحشت کردید و میگید چطور بخونید یا سخته نمیشه یا هر حرف دیگه ای... قبول دارم تعداد صفحات زیاده،تابستونه و هوای خنک کولرهای گازی و اتاق تاریک و خواب میچسبه،میدونم ممکنه بخوایید برید مسافرت و نشه،و هزار چیز دیگه ولی به هدفت فکر کن و سرانجام کار...اگه چیز خوب میخوای باید تلاش کنی و امید داشته باشی و دسته آخر شکیبا باشی... 

----- 

یادت باشه برای رسیدن به مراد دلت سه تا اصل رو باید در نظر بگیری: امید،تلاش،شکیبایی 

----- 

در پایان سخنی از خواجه حافظ شیرازی: 

" مکن ز غصه شکایت که در طریق طلب 

به راحتی نرسید آنکه زحمتی نکشید

----- 

همین یه بیت رو روی یه برگه بنویس و تو اتاق درست بزار و هرروز با خودت تکرارش کن.... 

*** پیام وبلاگ ارشد 91 یادت نره: مث تمبر به هدفی که داری بچسب... 

----حق نگهدار تون...یا علی

توجه توجه: 

دوستای عزیز،با عرض شرمندگی درس طراحی الگوریتم تو برنامه ی بالا از قلم افتاده دوستان طبق روش گفته شده درس طراحی الگوریتم که اتفاقا مهمه رو اضافه کنن...باتشکر

نظرات 18 + ارسال نظر
عسل 17 - اردیبهشت‌ماه - 1390 ساعت 06:40 ب.ظ http://www.khateratdaneshjooi.blogfa.com

سلام فدات
بابت برنامه مرسی
راجع به اون گفتم روضه نه روزه
برا همه دوستام دعا کردم و همیشه برا عاقبت بخیری و سلامتی تون دعا میکنم

موفق باشی گلم

سلام عزیزم
شرمنده چون فینگلیش نوشتی یه جور تلفظ میشد ....شرمنده
مرسی بابت دعا

حدیث آرزومندی 17 - اردیبهشت‌ماه - 1390 ساعت 07:40 ب.ظ

بنا به دلایلی دیگه کار این وبلاگ تموم شده و ...
این جمله قبلمو از جا در آورد...

سلام عزیزم
خدا نکنه عزیزدلم...تو که قبلن از تصمیمی خبر داشتی...اذیت نکن حدیث جان
باور کن باید برم سرم شلوغه
ولی تا وقتی کار برنامه ریزی این وب تموم نشه نمیرم
تماس تلفنیمون سرجاشه عزیزی دلم

فاطمه 17 - اردیبهشت‌ماه - 1390 ساعت 11:18 ب.ظ

چی شده؟میخوای بری آبجی گلم فکر منو نکردی
خیلی نامردیه.حالا این حدیث خانم شمارتو داره من که فقط با وبت باهات در تماسم.نه تو رو خدا نرو
من آدم زیاد احساسی نیستم ولی خب نمیدونم چرا به تو و فاطمه خیلی وابسته شدم
الان در اوج نارفیقیه اگه بری.اون فاطمه ام که نیستش

سلام عزیزم
چرا خودتو ناراحت میکنی....بی انصافی نکنید به نظر شما با اون برنامه ای که زدم دیگه زمانی واسه نت اومدن میمونه...خداییش خیلی وقته از این نت زده شدم ولی چون به دوستام قول داده بودم موندم...الانم تا چند روز دیگه هستیم ولی بعد

امل 18 - اردیبهشت‌ماه - 1390 ساعت 10:46 ق.ظ

سلام عزیزم
از بابت برنامه ریزی درسا ممنونم...
خوب برنامه ریختی اما باید قید همه ی کارا رو زد
من هنوز کتاب آماده نکردم اما اگه تصمیمم واسه خوندن جدی شد خودمو به برنامت می رسونم
موفق باشی گلم

سلام عزیزم
خواهش میکنم
آره باید قید همه کارا رو زد ولی شامل حال من و تو نمیشه شغل کوزت خدابیامرز رو همچنان ادامه خواهیم داد
ایشالله آماده میشن و به برنامه هم میرسی...امل جانم،من میخوام اسمت جز رتبه های تک رقمی باشه هاااااااااااااااااا
موفق باشی عزیز دلم

مسعود 18 - اردیبهشت‌ماه - 1390 ساعت 03:47 ب.ظ

سلام

سلام
دیگه شکلکی هم مونده انتخاب نکردید؟؟؟؟؟؟
حالا عصبانیت و ناراحتی واسه چیه؟؟؟؟؟؟

فاطمه 18 - اردیبهشت‌ماه - 1390 ساعت 11:32 ب.ظ

میدونم گلم
من فقط خوبی اطرافیان و دوستامو می خوام
تو که دیگه آبجیه خودمییییییییییی
هرجور راحتی
ایشالا هرجا هستی و خواهی بود موفق و سربلند باشی
ایشالا حتما ارشدم قبول میشی با این پشتکارت عزیزم

یا علی
قربوووووووووووووووونت

قربون آبجی گل خودم
مرسی عزیزم
فقط ازت میخوام دعام کنی فقط همین....مدیونی اگه کاری داشتی و بهم نگی
علی نگهدارت باشه جان دلم

حدیث آرزومندی 19 - اردیبهشت‌ماه - 1390 ساعت 12:15 ق.ظ

سلام
چه عجب خانوم بی معرفت؟؟!!!

سلام
من بی معرفتم

حدیث آرزومندی 19 - اردیبهشت‌ماه - 1390 ساعت 12:17 ق.ظ

اره دیگه... معلوم نیست کجایی!!!

بی انصاف نباش
توکه از حال و روزم خبر داری...

حدیث آرزومندی 19 - اردیبهشت‌ماه - 1390 ساعت 12:30 ق.ظ

چی بگم دنیا همینه.... بعضی وقتا خودم هم از گله هایی که جوابشون رو می دونم خسته شدم ولی خب به قول شاعر:
من از درمان و درد و وصل و هجران
پسندم آن چه را جانان پسندد
حالا هم هر طور شما باشی ما قبول می کنیم و سر تسلیم فرود می یاریم

قربون آبجی گل خودممممممممممممم
حالا مث یه آبجی خوب بشین برا ما دعا کن با این برنامه ی سخت بتونیم درس بخونیم...خدا رو چی دیدی شاید مشهد قبول شدم اومدم ور دل خودت

حدیث آرزومندی 19 - اردیبهشت‌ماه - 1390 ساعت 12:43 ق.ظ

ما که از خدامونه پاشی بیای اینجا. وای خدا چی میشه... پس من رفتم دعا.
نه بعید می دونم....

آره دیگه باید از خدات باشه...بیام که پوست از کله م بکنی
خدا کنه همینجوری باشه که تو میگی.
راستی شیوا گلی وبشو حذفید

حدیث آرزومندی 19 - اردیبهشت‌ماه - 1390 ساعت 12:46 ق.ظ

چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خانم والا سرشون شلوغه و نمیتونن به موقع آپ کنن....بهونه میاره که کتک نخوره
فعلا دم دستم نیست بعدا کارش دارم حسابی

حدیث آرزومندی 19 - اردیبهشت‌ماه - 1390 ساعت 12:49 ق.ظ

از طرف من هم اختیار تام داری که .... دیگه دست خودت... وای که شیوا اینا رو ببینه!!!

بروی چشم...شما از اونجا همه جوره هوای مارو داشته باش غمت نباشه
اتفاقا دلم میخواد بیاد و این حرفارو بخونه تا انقد گله نکنه که چرا پشت سرش غیبت نمیکنیم
همه دلخور میشن که چرا پشت سرشون غیبت میشه این خانم برعکس همه ی عالم ازاینکه غیبتش رو نمیکنیم دلخوره

لیلا 19 - اردیبهشت‌ماه - 1390 ساعت 12:56 ق.ظ

سلام
خوبی؟
صد رحمت به کوزت
ما دست اون رو از پشت بستیم.با این نوه ها و دخترا

سلام
قربونت خوشحالم اومدی
واقعا کوزت جلوی ما کم میاره...اگه خدا بیامرز بودش از اینکه چندتا همدرد مث خودش داره دلش شاد میشد
روح کوزت خدا بیامرز شادددددددددددددددد

حدیث آرزومندی 19 - اردیبهشت‌ماه - 1390 ساعت 12:58 ق.ظ

حالا این روزا چه می کنی؟؟
راستی روزی چند ساعت قراره درس بخونی؟؟

درگیر کارا...هرکاری فکرشو میکنی ما انجام میدیم
بهتر بگی چند ساعت درس نمیخونی چون حسابش راحت تره...اگه درست حساب کنم اگه بخوام برا هردرسی ۲ ساعت وقت بزارم میشه ۲۲ ساعت
ولی واسه دور اول خودمو زیاد اذیت نمیکنم همینکه مطلب رو درک کنم کفایت میکنه تا دور بعد...
تا نیمه ی تیرماه که آبجی کوچیکه بیاد کمکم وضع یکم دشواره ولی بعد از اون نیروی کمکی هست و ساعات بیشتری میتونم درس بخونم

مسعود 19 - اردیبهشت‌ماه - 1390 ساعت 03:59 ق.ظ

سلام

سلام

داداش مجید 19 - اردیبهشت‌ماه - 1390 ساعت 07:18 ب.ظ

به به می بینم دو تا ابجی ها حسابی هوای همدیگر رو دارید . خب خوبه منم دعا میکنم مشهد قبول بشید دیگه هر وقت با همسر ایندم اومدم مشهد نیاز به رستوران و هتل نداشته باشیم .

سلام داداشی
ان شالله...خیالتون راحت منو و شما و زن داداش مهمون آبجی حدیث

مریم 17 - شهریور‌ماه - 1392 ساعت 09:43 ب.ظ

سلام شما رشتتون آیتیه؟ارشد قبول شدید؟من میخوام کمکم کنید چطور بخونم؟

سلام
رشته م کامپیوتره اما برا ارشد میخام آی تی شرکت کنم
متاسفانه نه
اینکه گفتید دو روزه شروع کردید آیا دیره یا نه؟ باید بگم اصلا دیر نیست...شما برا هدفی ک دارید از هر روزی و هرساعتی شروع کنید دیر نیست تلاشتون رو بکیند باقیشو بسپارید ب خدا...
هر سوالی داشتید همینجا مطرح کنید تمام تلاشمو میکنم در حد توانم کمکتون کنم...فقط از طریق همین وب!
انشالله حتما حتما امسال قبولم
موفق باشید

احمدی 12 - آبان‌ماه - 1392 ساعت 05:44 ب.ظ

سلام منم رشتم نرم افزار کامپیوتره برای ارشد هنوز شروع نکردم اعتماد به نفسم پایینه خیلی !!
زود خوابم میگیره وقتی میخوام درس بخونم ؟؟
کمکم کنید نمیدونم کدوم گرایش بخونم ؟
پارسال هوش مصنوعی خوب خوندم ولی نشد
برنامه ریزی هم ندارم
خواهشن کمکم کنید

سلام
مطالب وب رو مطالعه کنید در صورت اینکه سوال دیگه ای واستون پیش اومد مطرح کنید
در زمینه خواب هم مطلبی گذاشتم میتونید سری ب آرشیو وب بزنید
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد