.... ارشد هوش مصنوعی  ....

.... ارشد هوش مصنوعی ....

..:::مث تمبر به هدفی که داری بچسب:::..سال ۱۳۹۵ سال برآورده شدن آرزوها.... علم،پناه و عزت و راهنماست.امام علی(ع)
.... ارشد هوش مصنوعی  ....

.... ارشد هوش مصنوعی ....

..:::مث تمبر به هدفی که داری بچسب:::..سال ۱۳۹۵ سال برآورده شدن آرزوها.... علم،پناه و عزت و راهنماست.امام علی(ع)

تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد....

سلام 

الان داشتم پروفایلمو تو یکی از سایتها چک میکردم که چِشَم به این مطلب افتاد.شما هم بخونید بدک نیست هاااااااااااااااااااافکر کنم شامل حال کنکوری های امسال هم بشه(فکر کنم مربوط به دانشگاه آزاد نیست فقط برای آزمون دولتیه).فکر کنم 

++++ 

با احترم به دانشجویانی که معدل بالایی دارند. قصد جسارت ندارم فقط می خواهم از دریچه دیگری به سهمیه های کنکور نگاهی بیندازیم:

مدتی است که سازمان سنجش در صدد افزایش تاثیر معدل دوره کارشناسی در کنکور ارشد می باشد اما گویا آقایان کار را از ملاحت گذرانده و شورش کرده اند و به جرات می توان گفت نقش معدل بیش از ۵۰ درصد در پذیرش دانشگاه ها موثر است. اگر چه ادعا می شود تاثیر معدل ۱۰ تا ۲۰ درصد میباشد اما با در نظر گرفتن سهمیه های مختلف کنکور متوجه می شویم که این رقم بسیار بالاتر است نگاهی به آمار زیر بیندازید:

۱- ۲۰ درصد سهمیه رتبه اولی ها (که در واقع به معدل ارتباط دارد) در کنکور این سهمیه به حدی است که اگر رتبه اولی ها ۶۰ تا ۷۰ درصد نمره سایر داوطلبان را بیاورند قبول می گردند.

۲- پذیرش بدون آزمون نفرات اول هر دانشگاه در همان دانشگاه و یا دانشگاه های دیگر که با توجه به اینکه پذیرش کارشناسی ارشد معمولا پایین است پذیرش ۳ تا ۴ نفر به معنی ۲۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت یک دانشگاه می باشد.

۳- تاثیر معدل در رتبه داوطلبان به عنوان یک درس

هرچند سازمان سنجش با ضریبی معدل دانشگاه های مطرح را بالاتر می برد اما این ضریب در حدی نیست که واقعا سطح دو دانشجو را برابر کند.

در مجموع شرایط به گونه ای شده که دانشجوی دانشگاه غیر انتفاعی برره با معدل ۱۷ که قطعا با دانشجوی معدل ۱۴ شریف قابل مقایسه نیست از شانس بیشتری در پذیرش برخوردار است.

همچنین از آنجا که در برخی سال ها سئوالات کنکور آن قدر مشکل دارند (یا حذف می شوند و یا قابل حل نیستند) که حتی کسانی که بار علمی بالایی دارند توان پاسخ دهی مناسب به سئوالات را نخواهند داشت و آن موقع کسانی که پیش از کنکور (با معدل بالا) بار خود را بسته اند موفق خواهند بود.

پس داوطلبان کنکور و خصوصا دانشجویان سال های آخر به جای اینکه این قدر کتاب هایتان را پاره کنید و برای کنکور بخوانید کمی به فکر نمره باشید. البته رفاقت با استاد هم چندان بی تاثیر نیست.

نگید نگفته بودیدا. 

+++++ 

نظر شخصی من در مورد مطلب بالا: 

من نمیدونم وقتی مقایسه ی دو دانشجوی هم دوره ای از یک دانشگاه کار درستی نیست چطور میخوان با این معیار دانشجوهای دانشگاه های مختلف رو مورد قیاس قرار بدن... 

من مثال هم دوره ای های خودمو میزنم: 

ورودی های ۸۷ کامپیوتر وقتی تو یه دانشگاه درس های مختلف و تخصصی خودشون رو با اساتید متفاوتی پاس میکنن چطور میخوان معدلاشونو باهم مقایسه کنن؟کسی که هوش مصنوعی شو با 14،15،12 یا 13دکتر صادق زاده پاس کرده،یا مهندسی اینترنتش رو با آقای پروین با 12 یا 14 پاس کرده یا دروس عمومیشو با اساتیدی گذرونده که ....آخه قابل مقایسه با کسیه که هوششو با نمره 20 حالا با هر استادی یا مهندسی اینترنت یا طراحی وبشو با 19 و 20 با هر استاد دیگه ای از همون دانشگاه پاس کرده و دروس عمومیشو با یه جزوه ی 10 یا 20 صفحه ای یا صفحات محدودی از یه کتاب گذرونده و نیازی نبوده از ب بسم الله تا ن پایان کتاب رو بخونن هم تستی و هم تشریحی،میشه با هم قیاس کرد؟ دانشجوهایی با این تفاوتها معلومه که معدلاشون باهم فرق میکنه...

بخدا آخر بی انصافیه...من معدلم کم نیست ولی انصاف سرم میشه و دوست ندارم با این روش حق کسی ضایع شه...قیاس معلومات و بار علمی یکی معدلش نیست بخدا... 

چه برسه به اینکه بخوان فارغ التحصیلای دانشگاهی مث دانشگاه ما رو با فارغ التحصیلای امیر کبیر یا صنعتی شریف یا علم و صنعت یا خواجه نصیر مقایسه کنن...هرچند دانشجوهایی تو دانشگاه ما بودن که اطلاعات علمیشون از همون امیرکبیریا و صنعتی شریفیا هم بیشتر بوده و ..... 


 پ.ن.۱: 

امروز بعدناهار رفتیم کوهنوردی...اونم از یه کوه صاف و یه دست! 

خطر از بیخ گوشم گذشت ولی بازم خدا بهم رحم کردبعد کوهنوردی رفتیم کنار آب.... 

ازبس داد زدم بابا نرو تو آب ،مامان نرو نزدیک آب،...دلم خوش بود بچه باهام نبود.صدام الان در نمیاد.بابا میدونست من میترسم از لج من میرفت تو آب.میترسیدم یهو دریچه های سد و باز کنن و ....برای اینکه تلافی کار بابامو کرده باشم یه شیطونی کردم که شرمنده نمیشه بگم ولی چسبید....  

 

پ.ن.۲: 

خبر فوت دوتا از هنرمندای گل صدا و سیما بخصوص گوینده ی خوب صدا و سیما "رضا صفدری"... 

اخبار 22 هم گزارشی از پیوند مغزو استخوان داشت و دیدن بچه های کوچیکی که با جثه ی کوچیک و نحیفشون شیمی درمانی میشدن... 

خدا چرا همه ی اینا رو میبینیم و بازم فکر میکنیم اینا فقط واسه بقیه ست و ما موندنی هستیم؟!خدا کمکمون کن که خودمون شدیم بلای جون خودمون...نه دنیای درست و حسابی داریم و نه آخرتی...یا خدااااااااااااااااااااااااااا

نظرات 21 + ارسال نظر
مسعود 9 - فروردین‌ماه - 1390 ساعت 03:55 ب.ظ

سلام
میگم حالا که یاد برره کردی...
بیاید به نشانه اعتراض به معدل در کنکور همه شیشه های خونه ما رو بشکنید.
خوبه؟

یعنی چی باید شیشه های خونه ی شما رو بشکنم؟ من برره نگاه نکردم هااااااااااااااااااااا

وامرزانی 10 - فروردین‌ماه - 1390 ساعت 01:40 ق.ظ http://www.jdkhz-uast.blogfa.com

با سلام و احترام فراوان
سال تازه نفس شما هم مبارک باشد؛ عاقبتتان مختوم به خیر به سبب آنچه با نیت خیر انجام می دهید.
خوشحال شدم که هنوز دوستان دانشجوی قدیمی به کلبه فقیر فقرا سری می زنند و یادی می کنند؛ همین مقدار که خاطرمان جمع می شود جوانانی هستند که پر امیدو رو به فردا و در کنار ما حرکت می کنند، قوت دوچندان می گیریم.
از حسن توجه و نظر لطفتان بابت محتوای وبلاگ "مشاور" هم سپاس گزارم.
ای کاش دقیقتر معرفی می کردید، تجدید خاطره ی بیشتر می شد.
به هر ترتیب از تماستان سپاس گزارم
پیروز وسربلند باشید
در پناه حق

سلام آقای وامرزانی
منم خوشحالم.وقتی وبتون رو دیدم واسم تجدید خاطره شد...یادش بخیر سخت گذشت اما خاطره انگیز بود.
منکه بهتون گفتم ورودی ۸۴ بودم
موفق باشید.

حدیث آرزومندی 10 - فروردین‌ماه - 1390 ساعت 10:18 ق.ظ

نه خوبه کوشا شدی . تند تند پست جدید می ذاری... خوش به حالت کوه رفتی من یه پا ندارم که باهام اینجورجاها بیاد وقتی هم که خودم وقت ندارم یه عالمه ادم میگن بیا بریم این ور و اونور!!!!!!! اینم از روزگار ماست!!!!

تعطیلاتم تموم شه دوران خونه نشینی منم شروع میشه.باید از این روزا استفاده کنم

مسعود 10 - فروردین‌ماه - 1390 ساعت 05:22 ب.ظ http://masoudscience.blogfa.com/

سلام
خوبی؟
از حضور صمیمانه تون در وبم تشکر میکنم.
آپم

سلام
خواهش میکنم.
حتما میام.

مسعود 11 - فروردین‌ماه - 1390 ساعت 01:25 ب.ظ http://masoudscience.blogfa.com/

تا جایی که من میدونم بختیاری ها هم لرن.
یه زمانی لر بزرگ بودن. حالا رو نمی دونم.
فرهنگشون تفاوت داره ولی شباهت های زیاده هم داره.
از کولر گازی هاشونم میگیرم.می خام از کولر دو تیکه هاشون بگیرم.
گفتم فعلا که هوا بهتره از پنکه بگیرم و استفاده کنیم.
موفق و موید باشید

حدیث آرزومندی 12 - فروردین‌ماه - 1390 ساعت 11:11 ق.ظ

سلام عزیزم چطوری؟؟ چرا عکس دختر خوشگلمونو از وبت برداشتی؟؟؟
بابت فوت رضا صفدری هم بگم منم شوکه شدم برام خیلی باورش سخت بود اما به قول تو بازم پوست کلفتیم و فکر می کنیم اینا مال بقیه است و ما موندنی هستیم.....
خدا بهمون رحم کنه با این دنیایی که برای خودمون ساختیم.....
مواظب خودت باش
راستی ناقلا چه شیطونی ای کردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام گلم
واقعا
شیطونی ...بماند

مسعود 12 - فروردین‌ماه - 1390 ساعت 07:43 ب.ظ http://masoudscience.blogfa.com/

سلام
یه آرزو بکن: –>///////
.
.
.
حالا یه سبزه گره بزن.
ایشالا بهش میرسی.

مسعود 12 - فروردین‌ماه - 1390 ساعت 07:49 ب.ظ

۱۳خوش بگذره

حدیث آرزومندی 13 - فروردین‌ماه - 1390 ساعت 12:42 ق.ظ

گلم تا چند دقیقه دیگه یه پست می ذارم حتما بخونش.

OK

مسعود 14 - فروردین‌ماه - 1390 ساعت 12:53 ق.ظ http://masoudscience.blogfa.com/

سلام
امیدوارم که ۱۳بدر خوش گذشته باشه.

سلام
عالی بود عالی عالی عالی
امیدوارم به شما و بقیه دوستان هم خوش گذشته باشه...ایشالله تا آخر سال نود شادی مهمون خونتون باشه

عسل 14 - فروردین‌ماه - 1390 ساعت 04:21 ب.ظ http://www.khateratdaneshjooi.blogfa.com

سلام فدات خوبی؟
سیزدهم فروردین هم تموم شد برا ما خدا رو شکر خوب بود واسه شما چطور بود؟
خوش گذشت؟
انشاا... به آرزوهای خوبی که داری برسی(اگه مصلحته)

سلام عزیز دلم
ایشالله همیشه خوش باشید گلم
امسال که ۱۳ عالی بود خیلی خوش گذشت جای همه ی دوستان خالی بود.
امیدوارم عسل جونم هم به مراد دلش برسه

حدیث آرزومندی 14 - فروردین‌ماه - 1390 ساعت 10:46 ب.ظ

به به مریم خانوم/. چطوری؟؟؟ می بینم که حسابی خوش گذشته وای که چه جای قشنگی رفتین و عکس گرفتی. انشالله به همه آرزوهات تو سال جدید برسی/

me 15 - فروردین‌ماه - 1390 ساعت 02:55 ق.ظ http://mk80ux.blogfa.com

سلام
با تصاویری از بهار دزفول بروز هستیم.
«» دزفول پایتخت مقاومت ایران «»

امین منصوری 15 - فروردین‌ماه - 1390 ساعت 04:18 ب.ظ http://axamin.blogfa.com

سلام مریم خانوم.
خوشم میاد عکاسی رو دوست داری و برای بیشتر پستهات عکس میذاری. زیبا بودن.
راجع مطلبی که مربوط به معدل میشد من فک نمیکنم شامل حال بچه های دانشگاه آزاد بشه که البته امیوترم بشه
راستش اون موقعیکه درس میخوندیم بارها منم از این وضع اساتید و درسا شاکی بودم اما چه سود که کار به جایی نبردم. حالا هم که گذشت و یاد ندونم کاریهای بعضی ها باقی موند.
در آخر منم مرگ آقای صفدری رو به شما و همه دوستارانش تسلیت میگم.
روزگار همیشه به کامت باد

سلام
منکه یه بار بهتون گفتم برای تفریح عکس میگیرم.بهم آرامش میده
منم امیدوارم شامل حال بچه های دانشگاه آزاد بشه.
عیب نداره دانشگاه تموم و ...ایشالله ارشد آقای مهندس
موفق باشید.

مسعود 15 - فروردین‌ماه - 1390 ساعت 06:14 ب.ظ http://masoudscience.blogfa.com/

سلام
به من هم خوش گذشت.
حالا دیگه نوبت کار و تلاش و جهاده.
وقت نوشتن پروژس.
خوشحالم که به شما و دیگر دوستان هم خوش گذشته.
موفق باشید.

فاضل 3 - خرداد‌ماه - 1390 ساعت 01:08 ب.ظ

با سلام
هرچندنظرات دوستان کاملا قابل احترامه ولی درخصوص معدل قبول ندارم.برای مثال دانشجویی که معدل 17داردحدود150 واحد پاس کرده وحتما لیاقتشوداشته،آخه بحث یه استاد دو استادکه نیس بگیم فلان استادخوب نمره داده فلانی بدنمره داده.به هرحال درطول 8ترم این معدل روکسب کرده . . .

مریم 28 - آبان‌ماه - 1390 ساعت 01:37 ق.ظ

معلومه که منصفانه است که معدل تاثیر گذار باشه
شما فکر کنید بین کسی که با بهترین اساتید توی شریف درس خونده( با اینکه معدلش پایین اومده) و کسی که توی برره درس خونده اما استادای خوبی نداشته و فقط معدلش بالا رفته باید 1توازنی باشه
این خیلی ساده انگاریه که این موضوع رو در نظر نگیرید
1موضوع دیگه هم هست اونی که درس خونه چه توی برره باشه چه توی شریف معدلش فرق چندانی نمیکنه چون خودم نمونه اش رو دیدم
فقط یکی به نفعه اون شریفیه میشه که با بهترین اساتید پاس کرده!

امیر 20 - آبان‌ماه - 1393 ساعت 05:26 ب.ظ

۱

امیر 20 - آبان‌ماه - 1393 ساعت 05:31 ب.ظ

بهترین کاری بود که کردین مسلمه کسیکه معدلش ۱۸س با کسیکه ۱۴ست در یه سطح نیستند

بهاره 28 - دی‌ماه - 1393 ساعت 12:29 ق.ظ

کاش واقعا موثر باشه.من معدل الف دانشگاه بودم که بنا به دلیلی نشد ازش استفاده کنم و بدون آزمون وارد دانشگاه بشم.امیدوارم در نتیجه ی کنکورم تاثیر بدن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد