.... ارشد هوش مصنوعی  ....

.... ارشد هوش مصنوعی ....

..:::مث تمبر به هدفی که داری بچسب:::..سال ۱۳۹۵ سال برآورده شدن آرزوها.... علم،پناه و عزت و راهنماست.امام علی(ع)
.... ارشد هوش مصنوعی  ....

.... ارشد هوش مصنوعی ....

..:::مث تمبر به هدفی که داری بچسب:::..سال ۱۳۹۵ سال برآورده شدن آرزوها.... علم،پناه و عزت و راهنماست.امام علی(ع)

مطالبی ساده اما ضروری برای دانستن

سلام  

در ابتدای سخنم بگم که از همتون بابت نوشتن مطالب و حرفهای تکراری عذر میخوام و بنده ی حقیر و عفو بفرمائید...

دیروز با یه مطلب کنکوری آپ کردیم امروز با یه مطلب امنیتی...  

دوستانی که این مطلب رو میخونن ممکنه کامپیوتر خونده باشن و یا ممکنه رشته ی تحصیلیشون با کامپیوتر زمین تا آسمون فرق داشته باشه ولی بحث امنیت سیستم یا همون کامپیوترهایی که ما تو خونه یا اداره و شرکت ازاونا استفاده میکنیم به همه مربوط میشه... 

آره حتی شما که هیچی از کامپیوتر نمیدونی...اما واست مهمه که به سخت افزار و نرم افزار سیستمت آسیبی نرسه... 

برات مهمه که اطلاعات شخصیت از طریق یه جاسوس روی کامپیوتری که باهاش کار میکنی لو نره.... 

برات مهمه تو مواقعی که خیلی به سیستمت نیاز داری یهو از کار نیوفته و ...ای داد و بیدادت نره تا عرش.... 

پس خوب خوب بخون.... 

مهمترین چیز برای حفاظت از سیستمت داشتن یه آنتی ویروس اصل یا اورجیناله(حالا ما زیاد رو این قضیه مانور نمیدیم!!! )... 

که ما اکثر بخاطر هزینه ی زیاد اون به سمت کرک شده ی اون روی میاریم.... 

در هرصورت ما نیاز به یه آنتی ویروس داریم و اون باید آپدیت بشه حالا هرچند وقت یکبار ؟!هرکس یه چیز میگه... 

ولی من نظر یه کارشناس رو تو این زمینه میگم:ازاونجایی که در هردقیقه ۸ ویروس جدید تو دنیا ایجاد و منتشر میشه راه حل معقول اون آپدیت روزانه ست.خودت بشین حساب کتاب کن روزها رو با دقیقه هاشون حساب کن و به ازای هرروز تاخیر، سیستمت در معرض هجوم چند تا ویروس قرار گرفته؟!...  

مسلما همتون تا حالا چیزایی در مورد ویروس،بدافزار،کرم،تروجانها شنیدید و مطمئنم که با خودتون میگید که اینا دیگه گفتن داره؟!... 

ولی واسه محکم کاری میگم... 

دوباره خوندن و مرور کردن اطلاعات گذشته خالی از لطف نیست...  

تعریف اصطلاحات بالا رو میگم که احیانا دوستان اونا رو باهم اشتباه نگیرن...آخه خود من همیشه برام سوال بوده که ویروس و بدافزار باهم فرق دارن ولی چرا همیشه اونا رو یکی فرض میکنن و هردو رو تحت نام ویروس میشناسن؟! و واسه مقابله با اونا برنامه های ایجاد شده آنتی ویروس نامیده شده؟! 

حالا ویروس چیه؟! 

در واقع ویروس یه قطعه کده که برای تکثیر، اونم بصورت خودکار ایجاد شده،برای اینکه از یه سیستم به سیستم دیگه منتشر بشه و ممکنه خساراتی به سخت افزار و نرم افزار یا داده های شما وارد کنه در کل هدفش خراب کردن و از بین بردن اطلاعات شماست..برخی از این ویروسها به گونه ای طراحی شدن که فایلهای شما رو حذف میکنن. 

حالا بد افزار چیه؟!  

معادل انگلیسی اون کلمه ی malware هست ودر واقع یه اصطلاح عمومی برای توصیف تمام ویروسها ، کرم ها،تروجانها در نظر گرفته شده و در کل به هرچیزی که هدفش صدمه زدن و سرقت اطلاعات شما باشه گفته میشه... 

بدافزار ها ممکنه کدهمراه برنامه یا یه فایل باشن مث:ویروسها،تروجانها یا کرمها... 

ممکنه اسپم یا هرزنامه یا همون ایمیلهای غیر ضروری باشن که مورد درخواست ما نبوده ولی برای ما ارسال بشن و باعث آزار ما باشن... 

یا ممکنه تبلیغات ناخواسته باشن که حتما همتون نمونه ای از این تبلیغات رو دیدید... 

حالا کرم چیه؟!

در واقع کد خرابکاریه که خودش رو منتشر میکنه و قادره بصورت خودکار در سراسر شبکه گشترش پیدا کنه و میتونه دست به اعمال مضری چون استفاده از پهنای باند شبکه یا منابع محلی سیستم بزنه و منجر به حملات انکار سرویس بشه... قادرن به تنهایی بدون مداخله ی کاربر عملیات خرابکارانه رو روی سیستم ایجاد کنن.

حالا تروجان چیه؟! 

برنامه ایه که ظاهرا مفید یا بی خطربه نظر میرسه ولی شامل کدهای پنهانیه که برای سوء استفاده و صدمه زدن به سیستمی که روی اون اجرا میشن،بکار میرن. تروجانها معمولا از طریق ایمیل هایی که هدف و کارکرد برنامه رو چیزی غیر از حقیقت اون نشون میدن،برای ما ارسال میشن... و منجر به اجرای عملیات خرابکارانه روی سیستم کاربر میشن...

***نکته: عملیات خرابکارانه یا همون Payload اصطلاحیست برای مجموعه کنش هایی که یک حمله ی بدافزاری بعد از آلوده کردن سیستم ،روی رایانه ی قربانی انجام میدهند. 

*** اما یه اصطلاح نه چندان آشنا: جاسوس افزار یا Spyware 

این جاسوس افزار در واقع به نرم افزار نصب شده روی کامپیوتر که اطلاعات رو بدون اطلاع شما از سیستمتون جمع آوری کرده و برای سازنده ی خودش میفرسته گفته میشه...سازنده ی برنامه اطلاعات شخصی شما رو برای مقاصد سوء خود بکار میبره.این جاسوسی ممکنه بصورت جاسوسی صفحه کلید باشه یعنی برای کشف و استفاده از رمز عبور،نمایش نتایج جستجو،اضافه کردن نوار ابزار مضر یا ناخواسته به مرورگر شما یا فقط بدست آوردن شماره ی کارت اعتباری تون باشه... 

حواستون باشه این نرم افارهای جاسوسی توسط هرآنتی ویروسی قابل شناسایی نیستن ( موقع خرید آنتی ویروس به این نکته توجه کنید! )..وجود این نرم افزارها باعث کاهش سرعت سیستمتون میشن(یادتون باشه!

اگه شما با رایانه ای برخورد کردید که به شدت آلود شده ترکیبی از برنامه های MalwareBytes و SuperAntiSpyware میتونه اونو کاملا تمیز و مبرا از هرویروسی کنه.... 

با تشکر که به حرفای بنده گوش دادید...  

 


پ.ن.1: 

امروز بد جور کلافه بودم ...آبجی کوچیکه مدام رو اعصابم رژه میرفت و میگفت: قهوه ی تلخ و که بدت اومد نیگاه نکردی لاقل بیا بقیه قلب یخی رو ببین !!خداییش یه کوچولو دلم خواست لااقل بخاطرعلاقه به آهنگش(همین آهنگ وبلاگم) بقیه قلب یخی رو ببینم...سه قسمتش رو دیده بودم ولی امروز تا قسمت 11 دیدم..حالم از هرچی فیلمه بهم خورد...آدمو از زندگی سیر میکنه...

پ.ن.۲: 

مرحوم آیت الله بهجت(ره): 

" به تجربه ثابت شده که اگر در عبادت کم نگذاریم،مطالعه ای که 1 ساعت وقت لازم دارد در 10 دقیقه تمام میشود."....شادی روحشان صلوات 

واقعا واقعا درست گفتن...شده تا حالا وقتی داری درس میخونی صدای اذون رو بشنوی و کتاباتو بسته باشی و رفتی نمازتو خوندی،بعدِ نماز انقد حافظه ت خوب کار کنه و درس رو زودتر متوجه شی که ...؟؟؟....به نماز نگو درس دارم به درس بگو با اجازه تون من نماز دارم میرم و برمیگردم! 

پ.ن.۳: 

             قاصدک! 

                   گرد بام و در من پر ثمر میگردی 

                                                 انتظار خبری هست مراااااااااااااااااااااا.... 

پ.ن.۴: 

پستی رو به مناسبت شب ۲۲بهمن بصورت موقت گذاشتم و برداشتم...تا یه هفته ی دیگه که پانسمان دستمو بردارم آپ نمیکنم...دیگه از دستم راحت میشید ولی کامنتهای دوستان رو تایید میزنم و پاسخ میدم 

پ.ن.۵: 

دریافت کارت ورود به جلسه ی آزمون ارشد دولتی۸۹ بصورت اینترنتی از سایت سازمان سنجش از ۲۵بهمن ماه  

 پ.ن.۶: 

آغاز امامت ولی عصر و صاحب زمان حضرت مهدی (عج) بر تمامی شیعیان مبارک باددددد 

یا اباصالح! 

بی تو این فاصله هاطاقتم را برده 

                     ساعتم زنگ زده عقربه هایش مرده 

                                                     کاش باور کنی از دوری تو دلتنگم 

                                                                           این دل خسته ام از دوری تو پژمرده

نظرات 19 + ارسال نظر
قلاوند 20 - بهمن‌ماه - 1389 ساعت 02:07 ق.ظ

ســــــــلـــــــــــام ...
مهندس به نظرت کدوم آنتی ویروس بهتره ؟
( هر چند که من رو کامپیوترم اصلا آنتی ویروس نمیذارم ، چون مانع کارمــه ... )
در مورد نام یا آشنایی با اصطلاحات ، چند تا سایت خوب سراغ داشتم که متاسفانه فیلتر هستن ولی چند تا لینک واستون میذارم ...
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_computer_viruses

http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_virus

اینم یه مطلب کوتاه و مفید در مورد اتفاوت بین ویروس و کرم
http://www.symantec.com/avcenter/reference/worm.vs.virus.pdf
و
http://www.spamlaws.com/computer-worm-basics.html

خوش باشید ...




سلــــــــــــــــــــــــــــام آقای مهندس
به نظر بنده نمیشه گفت کدوم آنتی ویروس بهتر از دیگریه...آخه بعضی آنتی ویروسا تو بعضی موارد خوب عمل میکنن و تو بعضی دیگه نه...ممکنه آنتی ویروسی تو مواردی مثلا یوزا بیلیتی(usability) یا ری پِیر(repair) بهترین آنتی ویروس سال بشه ولی تو موارد دیگه پایین ترین رده رو داشته باشه...پس با این تفاسیر گفتن اینکه کدوم آنتی ویروس بهتره درست نیست چون هر آنتی ویروسی تو مواردی خوب و در برخی دیگه بد عمل میکنه .
در مورد یه آنتی ویروس خوب که برای سال 2011 ارائه شده و اکثر موارد امنیتی رو هم درنظر گرفته تو پست بعدی صحبت میکنم.
مرسی بابت آدرس هایی در اختیار من و بقیه دوستان گذاشتید
بازم تشکر
برای رده بندی آنتی ویروس ها سری به آدرس زیر بزنید:
http://www.av-test.org/certifications

سلام مریم جونی
مرسی از اینکه همش بهم سر میزنی
یه عالمه بووووووس
راستی چرا قلب یخی و دوس نداری
خیلی قشنگه که!!!
من که خیلی خوشم اومد
متفاوت بود
ولی کپی پیست بود از فرار از زندان و لاست

سلام عزیزم
خواهش میکنم..
فیلمش خوبه ولی با روحیه من سازگار نیست...از بعضی شخصیتش هاش حالم بهم میخوره

آلاء 20 - بهمن‌ماه - 1389 ساعت 01:01 ب.ظ

سلام
باز هم داری به خواهر کوچیکه برا اون موضوع حسادت می کنی !!!!!!!!!
هی میگی من این فیلم دوست ندارم و......من خو میدونم برا چی
مریم جان شوخی کردم والی اگه ناراحت شدی هم فدای سرم.به عمو وخاله سلام گرم برسون


آی قربونت برم که....
براچی ناراحت شم؟؟؟خدا نیست و نابودت کنه اگه من ناراحت میشم که ابدا نمیشم اگه تو جای من بودی که به دوروز نکشیده خودکشی میکردی
عیب نداره بگو که با این حرفات جون میگیرم
عمو و خاله سلام گرم گرم به گرمای جنوب بهت میرسونن

حدیث آرزومندی 20 - بهمن‌ماه - 1389 ساعت 03:04 ب.ظ

سلام خب خدا رو شکر که مشکل حل شد. خود آقا حواسش به همه چی هست. تو خوبی بد اخلاق؟؟!!!!

سلام عزیزم
خدا رو شکر................
منکه بداخلاق نیستم؟؟؟؟؟

لیلا 20 - بهمن‌ماه - 1389 ساعت 04:11 ب.ظ

سلام
کرم استاکس نت ۲۰۱۰ این ُکرمی هست که امسال کشف شد و به سیستم های صنعتی مثل نیروگاهها آسیب میزنه .
خود این کرم به بهره برداری از ۴ نقطه ضعیف توی ویندوز باقی میمونه وفعالیتش رو ادامه میده.برا مثال یکی از آسیب پذیری های ویندوز به استاکس نت کمک میکنه که تو شبکه های محلی گسترش پیدا کنه.ویکی دیگه از کاراش اینه که به پخش شدن این کرم تو وسایل سخت افزاری قابل جابه جایی مثل USB ویا درایوهای CD کمک می کنه.
واین رو بدونید که طبق اخبار حملات این کرم به شکلی مشخص و نامتناسب به سوی ایران متمرکز شده.

حدیث آرزومندی 21 - بهمن‌ماه - 1389 ساعت 12:46 ق.ظ

انشالله که خیره....

حدیث آرزومندی 21 - بهمن‌ماه - 1389 ساعت 12:51 ق.ظ

دلم گرفته.......

قربونت برم عزیز دلم...
ایشالله هیچوقت دل حدیث جونم نگیره و بجاش دل آبجی مریمش بگیره....
عزیز دلم در جوار امام رئوف باشی ودلت بگیره؟ رو به حرم آقا کن...سلام بده و شروع کن به درد دل...آقا که هواتو داره ناقلا

حدیث آرزومندی 21 - بهمن‌ماه - 1389 ساعت 04:24 ب.ظ

مواظب خودت باش اینکارا چیه... حواستو جمع کن عیبی نداره انشالله این دست و درداش اگه گناهی داشته باشی میشه کفاره گناهانت. تازه وقتی که ادم مریض میشه به نظرم برای خدا عزیز میشه اینجوری دل ادم گرفته حالش هم بده خدا بیشتر هواشو داره پس یادت نره توی اون حال برام دعا کنی....

سلا
به قول شیواگلی اگه بدونم این دردی که من دیشب تحمل کردم حتما میشه کفاره ی گناهانم به دیده ی منت و اونا رو به جون میخرم

الان دردش بهتره...ماکه لایق نیستیم که دعاگوی عزیزان باشیم ولی باشه حتما
ولی تو باید امشب شب جمعه مخصوص مخصوص واسه من دعا کنی هاااااااااااااااااا....تورو خدا یادت نره

عسل 21 - بهمن‌ماه - 1389 ساعت 05:19 ب.ظ http://khateratdaneshjooi.blogfa.com

سلام گلم
این نظر مربوط به پست قبلیت اونجا نشد نظر بدم اینجا نظر میدم بخاطر مطالب مفیدت ممنون

راستی فکر کنم این پستی که زدم واقعا حرف دلمو بتونی بفهمی که حالم خوب نیست

دعا کن برا این دوستت فدات

سلام عزیزم
خواهش میکنم قابل شما رو نداشت
ایشالله هرچی خیر و صلاحت باشه همون واست مقدر بشه...ماهمیشه دعاتون میکنیم عزیز دلم

سوگند 21 - بهمن‌ماه - 1389 ساعت 05:55 ب.ظ

سلام
کجایی دختر کم پیدا شدی؟
نمرات این ترم چه طور بودن؟

سلام عزیزم
من کم پیدا شدم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نمرات خوب بودن...شکر خدا

لیلا 22 - بهمن‌ماه - 1389 ساعت 06:22 ب.ظ

سلام مریم جان چته؟ چی شده ؟به سلامتی خودکشی کردی ؟
ولی واقعا ناراحت شد م که هنوز زنده هستی؟.
ولی واقعا چته؟هر چی زنگ میزنم خونتون کسی گوشی رو برنمیداره نکنه مراسم ختمت

سلام سقه سیاه
به کوری چشم حسودان و دشمنان خطر از بیخ گوشمان گذشت
شوخی کردم...خیر سرم میخواستم به مامنم کمک کنم زدم دوتا از انگشتامو بریدم ولی یکشون بدفرم بریده بود مجبور شدن چندتا بخیه بزنن....ایشالله کفاره ی گناهان بشه
ظهری خونه نبودیم با دوماد جدیده رفته بودیم فضای سبز....جات خالی بود خیلی خیلی خوش گذشت....خاطره ی امروز حتما دستم خوب شد تو وب میزارم...فعلا یه دستی تایپ میکنم...و تو خونه در استراحت مطلق به سر میبرم....آخ جوننننننننننننننننن

عسل 22 - بهمن‌ماه - 1389 ساعت 06:35 ب.ظ http://khateratdaneshjooi.blogfa.com

چقدر سخته وقتی توی دوراهی می مونی!

چقدر سخته ندونی کجایی!

چقدر سخته مات و مبهوت توی گیج گاه خوت گیج بزنی!

چقدر سخته همه رو حتی خودتو گم کنی!

چقدر سخته یکی به دست و پات بیفته و خودت به دست و پای یکی دیگه!

چقدر سخته یه دفعه اصولت از یادت بره.!

چقدر سخته تو روئیات بهت الهام بشه که روئیات داره بی روئیا میشه!

چقدر سخته الهام درونت هم یه روئیا بشه!

چقدر سخته چقدررررررررررررررررررررر

عسل 22 - بهمن‌ماه - 1389 ساعت 08:59 ب.ظ http://khateratdaneshjooi.blogfa.com

چی شده فدات؟
ای دختر حواس پرت حواست کجا بود
به قولی میگن کار دختر نکردنش بهتر
ای خدا چه کنیم این مریم خانم هم امیدمون و ناامید کرد
پس همون بهتر بشین به درس و مشقت برس
و اما جدی
حواست و بده
یا درست کمک کن یا اگه میخوای کمک کنی فقط حواست و بده که کار بیشتر دست مامان بابا ندی
مواظب خودت باش گلم
انشاا... هرچی زودتر خوب بشی

قربونت....بابا چیز مهمی نشده
ساعت یک شب رفتم بیمارستان هرکی منو میدید تعجب میکرد که این موقع شب چه موقع این کاراست...بیچاره مامان بابامو خیلی ترسوندم...
بابام تو بیمارستان با خنده میگفت:دیگه پای سیستم نمیشینیولی نمیدونه دخترش بیدی نیست که با این بادا بلرزه

حدیث آرزومندی 22 - بهمن‌ماه - 1389 ساعت 11:25 ب.ظ

سلام دستت چطوره مریم گلی.؟؟؟ واسه دلت هم بعدباهات می حرفم...

سلام عزیزم
خوبه یه کوچولو درد داره...خداییش با یه دست نمیشه زندگی کرد هاااااااااااا...خدا رو شکر! واقعا تا سالمیم قدر سلامتی خودمون رو نمیدونیمخدارو هزاران مرتبه شکر

لیلا 22 - بهمن‌ماه - 1389 ساعت 11:29 ب.ظ

سلام
مریم جان من که میدونم از حسادت واسه خواهر کوچیکست .خواستی خودکشی کنی .
بیا چند روز پیش من بمون ولی به شرط اینکه یارانه ات رو با خودت بیاریتا این حسادتها رو ازت دور کنم عزیزم.یعنی میشهشک دارم

سلام و درد...سلام و مرض
بخدا مگه دستم بهت نرسه...پیشت میام ولی یارانه مو نمیارم...حسادت؟؟؟مریم و حسادت؟؟؟؟؟
اتفاقا انقد جون عزیزم که حد ندارهماحالا حالاها با این دنیا کارداریم...واسه چیزای بی ارزش بی ارزش خودمونو از هستی ساقط نمیکنیم

حدیث آرزومندی 22 - بهمن‌ماه - 1389 ساعت 11:42 ب.ظ

مواظب خودت باش. سیستمم رفته بیرون از این سیستم دو ساعته دارم می گردم ببینم آدرس وبت چی بوده!!!!!! باز بگو نمیای....

باشه حتما...
متوجه نشدم سیستمت چی شده؟؟؟ بابا آدرس وبمو یه جایی یادش کن زیاد به این سیستم ها اعتمادی نیست
راستی شیوا مردنی آپ کرده ..ولی انگار حاجی حاجی مکه...منکه باهاش قهرم

حدیث آرزومندی 22 - بهمن‌ماه - 1389 ساعت 11:50 ب.ظ

سیستممو داداشم برده دارم از یه سیستم قراضه استفاده میکنم؟؟ نمید ونی چه جونی می کنه تا صفحه باز میکنه. اره دیدم ولی شیوا خیلی بی معرفت شده منم باهاش قهرم

اوکی

حدیث آرزومندی 24 - بهمن‌ماه - 1389 ساعت 12:12 ق.ظ

سلام دیشب خیلی منتظرت بودم جواب بدی اما جواب ندادی!!! یعنی حرف نزدی منم فکر کردم رفتی!!!!!! دستت چطوره؟؟

سلام عزیزم
دیشب که من گفتم نیم ساعت دیگه میام ولی وقتی برگشتم نبودی....شروع کن عزیز دل خواهر

حدیث آرزومندی 24 - بهمن‌ماه - 1389 ساعت 12:31 ق.ظ

اون روز به جواب اون سوال احتیاج داشتم خیلی زیاد اما به سه نفری که اون اس رو دادم هیچ کدومشون جواب ندادن و اونی هم که اس داد به من نرسید!!!! دیشب پیامت رو دیر دادی خیلی اومدم و سر زدم اما نبودی منم که وقت خابم گذشته بود فکر کنم حدودای یک و نیم بود خوابیدم....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد